Videokaart connector voor zelfbouw DVD/DivX speler

Pagina: 1
Acties:

• lvh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-11-2022
Ik moet (allez moet, heb aangeboden om te helpen) een DivX/DVD speler ineenzetten. Gelieve niet met echte standalones af te komen; er is afgesproken PC en daar zijn redenen voor :) Het is dus de bedoeling dat deze PC op de TV werkt en dus

Dus, eens we het PC'tje ineen hebben zitten we nog met een probleem. We MOETEN dus een videokaart met TVOUT hebben, of niet? Ik heb wel "iets" technische kennis en snap dus ook dat aangezien het SVGA systeem (of toch de plug) anders werkt dan een gewone TVOUT er wel hele speciale converters gebruikt moeten worden. Aangezien het een el cheapo videokaart moet zijn (geen games) is er weinig kans op TVOUT. De TV heeft een SCART connector, ik weet niet of dit hetzelfde grote technologische verschil deelt als TVOUT/SVGA, maar aangezien er toch wel veel pinnetjes op zitten vraag ik me af of het mogelijk is een SVGA/SCART te bouwen? Ik heb wel een SCARTtoTVOUT+AUDIO connector (playstation), maar dan zit ik dus nog nergens.

Hellup :? ;(

Verwijderd

Op de Amiga kon het zonder problemen. Gewoon de juiste aansluitingen doorverbinden. Bij de PC kan dit niet zomaar, de frequentie van het signaal is geloof ik te hoog en dat zul je moeten veranderen (naar 31 khz oid). Hoe je dat doet weet ik niet, maar alle kleine beetjes helpen :)

edit:
http://www.hardwarebook.net/cable/av/amigascart.html

• lvh
Iemand anders?

SCART is ook wel veel pinnen maar is ook audio, maar gebruikt SCART hetzelfde systeem als SVGA?

Anders een systeem dat "af en toe" eens naar het signaal kijkt? Heb dit al eerder gebruikt. Zelfde kabel, zelfde systeem maar de ene ging sneller :)

Verwijderd

ik heb hier ook een divx box staan

gebruik wel een matrox kaart die geeft het beste tv weergaven die er bestaat ook met dvd zelfs de ati radeon mag er een puntje aan zuigen

dit zijn mijn specificatie

pentium3 500
acer ibm moederbord mini
ati radeon 64mb ddr vivo
50g aan hardisk
brander
dvd

helaas zit hier een ati en geen matrox, die is van mijn moeder maar ik heb het wel getest en die is toch beter

• kermi011
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-06-2025
koop een tweede hands pci-videokaart met tv -out voor +/- 150 piekies heb je al een aardige .

www.2ehands.nl www.markplaats.nl enzo...

op ander een mpeg-kaartje met tv out

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-08 15:02

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Ik zelf ben ook bezig met een DVD/Divx/MP3 boxje.
Ik heb speciaal daarvoor een hele simpele kaart gekocht.
Na een topic geplaatst te hebben ( [topic=205737/1/50] ) heb ik uiteindelijk een Leadtek GForce gekocht.

Deze dus: http://www.tweakers.net/pricewatch/17651
Betaald er een kleine maand leden 180 piek voor.

Heb alleen de TVOut nog niet getest :+ (ben namelijknog steeds aan het bouwen ....).

Braaikamer - Smoke&BBQ

• lvh
TV-OUT is TV-OUT

Thx a lot, die ga ik zeker pakken!
Op zondag 23 september 2001 21:07 schreef Koffie het volgende:
Ik zelf ben ook bezig met een DVD/Divx/MP3 boxje.
Ik heb speciaal daarvoor een hele simpele kaart gekocht.
Na een topic geplaatst te hebben ( [topic=205737/1/50] ) heb ik uiteindelijk een Leadtek GForce gekocht.

Deze dus: http://www.tweakers.net/pricewatch/17651
Betaald er een kleine maand leden 180 piek voor.

Heb alleen de TVOut nog niet getest :+ (ben namelijknog steeds aan het bouwen ....).

• lvh
SiS 3D AGP met TV-OUT @ minder dan 100! W00T!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-08 15:02

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Braaikamer - Smoke&BBQ

• lvh
Yup, de die dus...

W00T!

Modjes, hier mag een slotje op (antwoord gevonden)
Op maandag 24 september 2001 17:36 schreef Koffie het volgende:
Zeker deze: http://www.tweakers.net/pricewatch/9849 ;)
Pagina: 1