Toon posts:

[php] 2x Session op 1 server

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey ppl!
Ik heb een site met loginsysteem welke gebruik maakt van sessions. Nu ben ik op die zelfde server (wel een andere map) nog een site aan het bouwen die ook gebruik maakt van sessions. Beide bevatten ze ongeveer de zelfde variabelen. En het probleem is nu dus dat wanneer ik bij de een ben ingelogt, ik dat bij de ander in principe ook ben, en dat is nou net niet de bedoeling aangezien ze beide ook een eigen username-password combinatie hebben en het uiteindelijk niet werkt!
Is dit op te lossen zonder dat ik alle session-variabele andere namen geef?
Dan hoor ik dat graag!

• Wacky
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 10:27

Wacky

Dr. Lektroluv \o/

Hey ppl!
Aloha
Ik heb een site met loginsysteem welke gebruik maakt van sessions. Nu ben ik op die zelfde server (wel een andere map) nog een site aan het bouwen die ook gebruik maakt van sessions. Beide bevatten ze ongeveer de zelfde variabelen. En het probleem is nu dus dat wanneer ik bij de een ben ingelogt, ik dat bij de ander in principe ook ben, en dat is nou net niet de bedoeling aangezien ze beide ook een eigen username-password combinatie hebben en het uiteindelijk niet werkt!
Is dit op te lossen zonder dat ik alle session-variabele andere namen geef?
Dan hoor ik dat graag!
Dat laatste is de enige mogelijkheid vrees ik, of je moet iets maken dat de sessions worden gekilled op de andere server.

• vlabakje
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-07 00:41
dat kan wel, moet je even 2 directory's aanmaken in /tmp
(ervan uitgaande dat je onder unix werkt ;))
en wat je dan dus op de eerste site:
session_save_path( "/tmp/site1" );
en op de 2e: (wat een verrassing)
session_save_path( "/tmp/site2" );

zie ook: http://www.php.net/session_save_path

als dit hier staat heb ik een php-generated sig :)

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 23 september 2001 19:55 schreef vlabakje het volgende:
dat kan wel, moet je even 2 directory's aanmaken in /tmp
(ervan uitgaande dat je onder unix werkt ;))
en wat je dan dus op de eerste site:
session_save_path( "/tmp/site1" );
en op de 2e: (wat een verrassing)
session_save_path( "/tmp/site2" );

zie ook: http://www.php.net/session_save_path
O ja!!!! Dat kan natuurlijk ook :) Moet ik dan maar eens aan m'n hoster vragen... Maar hij maakt dan dus die mappen en dan moet ik bij elke session_start() de session_save_path("/tmp/1") bij zetten?? Ja toch? bij elke session_start()??

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-09 13:51

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Dan kun je net zo goed de naam van het koekje veranderen.. Doe je ook gewoon bij elke session_start, maar dan hoef je geen nieuwe dir aan te maken :)

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'