is er een 3d standaard voor internet?

Pagina: 1
Acties:

• M4RTiN
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-11-2024
ik heb vroeger wel eens gewerkt met vrml maar dat was toen nog best primitief en word op dit moment door mijn browser niet eens meer ondersteund,

was is de status eigenlijk nu hiervan?

Verwijderd

Hmm, je hoort inderdaad vrij weinig over vrml, ik weet wel dat Adobe onlangs een plug-in heeft uitgebracht die ook iets met 3d op het internet doet, het fijne daarvan moet ik je helaas schuldig blijven, misschien moet je daarvoor es kijken op de website van Adobe...

Verwijderd

Dat adobe prog. heet Adobe Atmosphere.. En zit op dit moment nog in Beta fase.

Transform the Web into a universe of virtual 3D worlds with Adobe® Atmosphere. With Atmosphere, you add a third dimension to the Web experience by creating realistic and immersive environments that offer a revolutionary approach to content, navigation, community, and communication. Get started now with the beta version of Atmosphere.

http://www.adobe.com/products/atmosphere/main.html

succes :)

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-09 12:44

tweakerbee

dus..?

3D op het web is toch gedoemd te falen. De toepassingen zijn vrij zinloos, en de internet verbindingen zijn te traag om een enigzins realistische wereld op te bouwen...

You can't have everything. Where would you put it?

Verwijderd

lees ff het boek "functioneel webdesign" van Nielsen.
dan begrijp je waarom 3d op het internet }:O shit is...

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
nouja het heeft zo zijn toepassingen. Je kunt modellen met een plaugin van director 8.5 uit max exporterenen zo op internet zetten. Een leuke manier om je modellen te tonen, mits niet te zwaar.

specs

Verwijderd

nou joepie...
daar heb je toch Quicktime VR voor?

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-07 15:18

Tim

3d hoeft niet perse echt 3d te zijn..
Een menu kan je ook een stuk leuker maken als je beschikt over enige manieren om met 3d spulletjes te werken..

• Dexter
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23-04 09:51

Dexter

d((o_o))b

Gladiool, idd...en dat schijnt voor het 3d verhaal op het web toch een belangrijke ontwikkeling te zijn als ik de review van Director 8.5 in 3dWorld mag geloven.

Ik moet er zelf nog eens mee gaan experimenteren...maar dat 3d niet geschikt zou zijn voor het web is imho dikke onzin, is vooral nog een kwestie van tijd denk ik.

Dex

'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz

• C.44
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-08-2020

C.44

TurboCharged Supra Driver

kvinnut wel even aardig om op M4RTiN in te haken. Ik ben namelijk zelf ook wel zeer geinteresseerd om mijn modellen vanuit 3D Studio Max in volle glorie op een webpagina te pleuren zodat anderen op m'n site m'n object kunnen ronddraaien en het zo es goed kunnen bekijken, of door een scene heenlopen natuurlijk

Toyota Supra 3.0i Turbo Targa in Panther Black Mica - 300D || 30D || 10-20 || 50mm 1.8 mk1 || 18-55 || 17-85 || 75-300 || Giottos || Manfrotto || Cullmann || Kenko || Hoya

• M4RTiN
ik ben zelf voornamelijk in, van die "ghost in the shell" 3d groene kaartjes te maken zeg maar, eventueel doorheen lopen

denk dat het qua bandbreedte wel te doen moet zijn

• Dexter
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23-04 09:51

Dexter

d((o_o))b

Wat overigens ook een heel interessante omgeving is om met 3d in te werken is Pulse. www.pulse3d.com

Heeft ook export plugz voor MAX etc, en de resultaten zien er meestal wel erg goed uit.

'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
3D op internet is wel cool, soms. Maar dan moet het wel in Flash ofzo zijn, andere plugins zijn vaak niet geinstalleerd door mensen.

Ik vind het alleen 'goed' eigenlijk voor producten showoffs, zodat je een nieuwe computer case van alle kanten kan bekijken. Of een MP3 Speler etc.

Er zijn dus wel toepassingen voor te bedenken, maar tot nu toe mis ik het niet echt :)

• M4RTiN
ik had trouwens nog een groot stuk lap text verwacht van die rtfm dude

Verwijderd

Is Shockwave 3D een optie?

Verwijderd

Java applets!

of ben ik nou ouwerwets? :p

• Creep
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-09 07:50
something to look out for: http://3d.roseleur.com
oftewel www.Quest3d.com !!!!

:)

Wie de geschiedenis niet kent, is gedoemd ze te herhalen.

• AFR
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

AFR

Aangezien er weinig internet-toepassingen zijn waarvoor 3D nodig is, zal VRML in mijn ogen nooit doorbreken als internet-tool.

VRML is vanwege zijn eenvoud wel geschikt voor andere toepassingen zoals het weergeven van complexe data-structuren en het snel genereren van 3D-werelden die je vervolgens in andere applicaties/spellen kunt gebruiken.
Pagina: 1