Samsung Syncmaster 700 IFT

Pagina: 1
Acties:

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-02 21:14
Heeft iemand deze buis? Zo ja, welke ervaringen heb je ermee? Qua scherpheid en refreshrate....
Of is diamondtron/NF stukken beter?

...kon er bar weinig over vinden in de search...zal wel niet zo'n populaire bak zijn...

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Verwijderd

Goede monitor ook gezien de aantrekkelijke prijs.

Verwijderd

Je kan beter een Samsung hebben dan een DiamondTron buis! Een DiamondTron buis heeft 2 van die afschuwelijke streepjes over het scherm staan :r Dat irriteert je mateloos als je een witte achtergrond hebt, niet alleen witte maar ook andere dingen zoals: Word, Internet, enz.

• Mooody
Op zondag 23 september 2001 20:42 schreef MCJW_mark het volgende:
Je kan beter een Samsung hebben dan een DiamondTron buis! Een DiamondTron buis heeft 2 van die afschuwelijke streepjes over het scherm staan :r Dat irriteert je mateloos als je een witte achtergrond hebt, niet alleen witte maar ook andere dingen zoals: Word, Internet, enz.
ja, dat was ook de belangrijkste reden om geen diamondtron te nemen...kennis heeft ook zo'n een en ik krijg er koppijn van :r

maar ik heb gehoord over de IFT dat-ie weleens kuren vertoond (beeld valt weg, opeens trillend beeld e.d.)
iemand hierover iets gehoord?

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Verwijderd

Ik heb zelf een 900 IFT, dat is de 19" variant. Een kameraad van mij heeft een Iiyama A902MT, dat is dus met een DiamondTron ding erin. Ik vind die van mij mooiere kleuren hebben en de text is net wat scherper. Vindt hij ook.

Alleen heb ik het idee dat ie niet perfect plat is. Maar dat valt verder niet zoveel op.

Ik zou gewoon in de winkel verschillende monitoren van dezelfde prijsklasse vergelijken, en er dan 1 kiezen. Zo heb ik het ook gedaan, en ik heb er nog geen spijt van :7.

• LEiPiE
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-08 10:18

LEiPiE

... (ing. van weinig woorden)

Heb nu ongeveer een jaar een 700IFT en bevalt me zeer goed! Helder beeld, mooi plat (niet dat het hol lijkt zeg maar).
Controls zijn best fijn om mee te werken en is best lekker instelbaar.
Lage prijs merk je wel aan de instelmogelijkheden: convergentie kun je niet bijstellen met de controls (vast intern wel, maar dan heb je geen garantie meer natuurlijk) en die van mij heeft een heel klein beetje een kleurverschuiving (alleen als je zeg maar met je neus op de buis zit :) )
Fijn is ook dattie VGA en BNC ingang heeft, zusje Hansol 710D heeft alleen VGA (verder intern dezelfde monitor).

Heb alleen een paar beschadigingetjes aan de coating helaas ;( geen idee hoe ze er zijn gekomen.

Enniewee: aanrader! (zeker ten opzichte van die overprijste IIyama's die net zoveel convergentieproblemen hebben).

Papa x3, PHP-progger, Citrofiel, import-Tukker, muziekliefhebber

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11:35
Ik heb een 700IFT en een iiyama 22" en toch lijkt het alsof die 700IFT scherper is, natuurlijk minimaal, maar toch.

Ik ben er goed over te spreken :)

• Mooody
Op maandag 24 september 2001 12:47 schreef leipie het volgende:

Fijn is ook dattie VGA en BNC ingang heeft, zusje Hansol 710D heeft alleen VGA (verder intern dezelfde monitor).
Merk je het verschil ook echt tussen vga en bnc? (mocht je dit geprobeerd hebben...)
Lijkt mij dat het verschil niet echt te merken is...
edit:

..of wel? :P

Verwijderd

Op maandag 24 september 2001 12:47 schreef leipie het volgende:
Heb alleen een paar beschadigingetjes aan de coating helaas ;( geen idee hoe ze er zijn gekomen.
Heb jij dat ook? Ik ook op m'n 900IFT, linksboven in de hoek. En ik heb ook geeeen idee hoe ik eraan gekomen ben.

Misschien hebben meer mensen hier last van?

• Mooody
Ik kan meer oordelen goed gebruiken...
Dus...*KICK* >:)

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-08 11:46

Sick Nick

Drop the top!

Op maandag 24 september 2001 14:16 schreef Moody het volgende:

[..]

Merk je het verschil ook echt tussen vga en bnc? (mocht je dit geprobeerd hebben...)
edit:

Dat verschil merk je wel degelijk, heb aan mijn bak (Iiyama VMPro 510) nu ook een BNC kabel hangen. Ziet er toch iets beter uit dan een standaard VGA kabel. Plus het feit dat je geen gezeik onder win2k hebt met refreshrates.

Verwijderd

/me heeft ook een 700IFT staan.

Ik absoluut niet tegen lijntjes in mijn beeldje vandaar deze keuze. Ik vind ook dat de Samsung niet onderdoet t.o.v. bv een Iiyama. Tenminste deze 700IFT niet. Mooi plat beeldje, hoge Refresh rate's en lekker scherp.

Gewoon een net schermpje..

• LEiPiE

LEiPiE

Op maandag 24 september 2001 14:16 schreef Moody het volgende:
edit:

Oh, daar doelde ik niet echt op :)
Ging mij er vooral om dat ik er met gemak twee pc's op kan aansluiten (tweede win2k bak bedien ik normaal via terminal server, maar soms wil je toch op de console werken (altijd het verkeerde toetsenbord/muis te pakken |:( )
Die tweede bak hangt aan de BNC met een kabel van 3 meter (de korte was uitverkocht voor 't gemak :) ) en heeft een oude Diamond Stealth 64, dus de kwaliteit is zowiezo niet zo super, als ik es tijd en zin heb zal ik wel es kijken, denk overigens dat de kwaliteit van de kabel die er tussen zit een stuk belangrijker is.

• LEiPiE

LEiPiE

Op woensdag 26 september 2001 09:55 schreef Moody het volgende:
Ik kan meer oordelen goed gebruiken...
Dus...*KICK* >:)
Auw! :)

Vooruit dan maar: slaapstand is een anders dan bij een IIyama: als ik op BNC zit te werken en ik zet die machine uit dan gaat de monitor in slaapstand ipv naar de andere actieve ingang.
Andersom trouwens ook geloof ik
(die bak zet ik amper uit, behalve gisteravond toen ik een tik gaf tegen onze flatserver omdat de fan aanliep, effect: condensator gesprongen en die nam de stop van de hele onderverdieping hiero mee, toen ging mijn bak dus wel uit ;)

• Mooody
Op vrijdag 28 september 2001 10:26 schreef leipie het volgende:

[..]

Auw! :)

Vooruit dan maar: slaapstand is een anders dan bij een IIyama: als ik op BNC zit te werken en ik zet die machine uit dan gaat de monitor in slaapstand ipv naar de andere actieve ingang.
Andersom trouwens ook geloof ik
(die bak zet ik amper uit, behalve gisteravond toen ik een tik gaf tegen onze flatserver omdat de fan aanliep, effect: condensator gesprongen en die nam de stop van de hele onderverdieping hiero mee, toen ging mijn bak dus wel uit ;)
das wel minder...
maar ik ben toch niet van plan 2 schermen te gaan gebruiken :)

laatste kans voor mensen om te bewijzen waarom ik de 700IFT wel of niet moet kopen! :7
(ga nl deze week een monitor bestellen...)

Verwijderd

offtopic:
Moody: Waarom moet je eigenlijk je ondertitel misbruiken om je bekrompen mening aangaande een bepaald persoon te ventileren?

• Mooody
Op zondag 30 september 2001 16:46 schreef RenevdVeen het volgende:
offtopic:
Moody: Waarom moet je eigenlijk je ondertitel misbruiken om je bekrompen mening aangaande een bepaald persoon te ventileren?
Ow..ik dacht dat ik er niemand mee zou kwetsen... :?
Maar het is meer een woordspeling...niet dat ik bill echt een asshole vind ofzo...
Maar ach...leek me nogal onschuldig...doe voor de rest geen vlieg kwaad hoor >:)

Pagina: 1