Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.
Verwijderd
ja, dat was ook de belangrijkste reden om geen diamondtron te nemen...kennis heeft ook zo'n een en ik krijg er koppijn vanOp zondag 23 september 2001 20:42 schreef MCJW_mark het volgende:
Je kan beter een Samsung hebben dan een DiamondTron buis! Een DiamondTron buis heeft 2 van die afschuwelijke streepjes over het scherm staanDat irriteert je mateloos als je een witte achtergrond hebt, niet alleen witte maar ook andere dingen zoals: Word, Internet, enz.
maar ik heb gehoord over de IFT dat-ie weleens kuren vertoond (beeld valt weg, opeens trillend beeld e.d.)
iemand hierover iets gehoord?
Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.
Verwijderd
Alleen heb ik het idee dat ie niet perfect plat is. Maar dat valt verder niet zoveel op.
Ik zou gewoon in de winkel verschillende monitoren van dezelfde prijsklasse vergelijken, en er dan 1 kiezen. Zo heb ik het ook gedaan, en ik heb er nog geen spijt van
Controls zijn best fijn om mee te werken en is best lekker instelbaar.
Lage prijs merk je wel aan de instelmogelijkheden: convergentie kun je niet bijstellen met de controls (vast intern wel, maar dan heb je geen garantie meer natuurlijk) en die van mij heeft een heel klein beetje een kleurverschuiving (alleen als je zeg maar met je neus op de buis zit
Fijn is ook dattie VGA en BNC ingang heeft, zusje Hansol 710D heeft alleen VGA (verder intern dezelfde monitor).
Heb alleen een paar beschadigingetjes aan de coating helaas
Enniewee: aanrader! (zeker ten opzichte van die overprijste IIyama's die net zoveel convergentieproblemen hebben).
Papa x3, PHP-progger, Citrofiel, import-Tukker, muziekliefhebber
Ik ben er goed over te spreken
Merk je het verschil ook echt tussen vga en bnc? (mocht je dit geprobeerd hebben...)Op maandag 24 september 2001 12:47 schreef leipie het volgende:
Fijn is ook dattie VGA en BNC ingang heeft, zusje Hansol 710D heeft alleen VGA (verder intern dezelfde monitor).
Lijkt mij dat het verschil niet echt te merken is...
..of wel?
Verwijderd
Heb jij dat ook? Ik ook op m'n 900IFT, linksboven in de hoek. En ik heb ook geeeen idee hoe ik eraan gekomen ben.Op maandag 24 september 2001 12:47 schreef leipie het volgende:
Heb alleen een paar beschadigingetjes aan de coating helaasgeen idee hoe ze er zijn gekomen.
Misschien hebben meer mensen hier last van?
Dus...*KICK*
Dat verschil merk je wel degelijk, heb aan mijn bak (Iiyama VMPro 510) nu ook een BNC kabel hangen. Ziet er toch iets beter uit dan een standaard VGA kabel. Plus het feit dat je geen gezeik onder win2k hebt met refreshrates.Op maandag 24 september 2001 14:16 schreef Moody het volgende:
[..]
Merk je het verschil ook echt tussen vga en bnc? (mocht je dit geprobeerd hebben...)
edit:
..of wel?
Verwijderd
Ik absoluut niet tegen lijntjes in mijn beeldje vandaar deze keuze. Ik vind ook dat de Samsung niet onderdoet t.o.v. bv een Iiyama. Tenminste deze 700IFT niet. Mooi plat beeldje, hoge Refresh rate's en lekker scherp.
Gewoon een net schermpje..
Oh, daar doelde ik niet echt opOp maandag 24 september 2001 14:16 schreef Moody het volgende:
Merk je het verschil ook echt tussen vga en bnc? (mocht je dit geprobeerd hebben...)
edit:
..of wel?
Ging mij er vooral om dat ik er met gemak twee pc's op kan aansluiten (tweede win2k bak bedien ik normaal via terminal server, maar soms wil je toch op de console werken (altijd het verkeerde toetsenbord/muis te pakken
Die tweede bak hangt aan de BNC met een kabel van 3 meter (de korte was uitverkocht voor 't gemak
Auw!Op woensdag 26 september 2001 09:55 schreef Moody het volgende:
Ik kan meer oordelen goed gebruiken...
Dus...*KICK*
Vooruit dan maar: slaapstand is een anders dan bij een IIyama: als ik op BNC zit te werken en ik zet die machine uit dan gaat de monitor in slaapstand ipv naar de andere actieve ingang.
Andersom trouwens ook geloof ik
(die bak zet ik amper uit, behalve gisteravond toen ik een tik gaf tegen onze flatserver omdat de fan aanliep, effect: condensator gesprongen en die nam de stop van de hele onderverdieping hiero mee, toen ging mijn bak dus wel uit
das wel minder...Op vrijdag 28 september 2001 10:26 schreef leipie het volgende:
[..]
Auw!
Vooruit dan maar: slaapstand is een anders dan bij een IIyama: als ik op BNC zit te werken en ik zet die machine uit dan gaat de monitor in slaapstand ipv naar de andere actieve ingang.
Andersom trouwens ook geloof ik
(die bak zet ik amper uit, behalve gisteravond toen ik een tik gaf tegen onze flatserver omdat de fan aanliep, effect: condensator gesprongen en die nam de stop van de hele onderverdieping hiero mee, toen ging mijn bak dus wel uit
maar ik ben toch niet van plan 2 schermen te gaan gebruiken
laatste kans voor mensen om te bewijzen waarom ik de 700IFT wel of niet moet kopen!
(ga nl deze week een monitor bestellen...)
Verwijderd
Moody: Waarom moet je eigenlijk je ondertitel misbruiken om je bekrompen mening aangaande een bepaald persoon te ventileren?
Ow..ik dacht dat ik er niemand mee zou kwetsen...Op zondag 30 september 2001 16:46 schreef RenevdVeen het volgende:
offtopic:
Moody: Waarom moet je eigenlijk je ondertitel misbruiken om je bekrompen mening aangaande een bepaald persoon te ventileren?
Maar het is meer een woordspeling...niet dat ik bill echt een asshole vind ofzo...
Maar ach...leek me nogal onschuldig...doe voor de rest geen vlieg kwaad hoor