WEER eens van die vage netwerk problemen. Ik ging gister netwerken met zn vieren, maar nu is er 1 probleem: iedereen kan bij elkaar op de PC, 2 lui. Die twee kunnen niet bij elkaar op de computer, maar wel op andermans computer en andersom. Het lijkt wel of er een soort conflict is tussen die twee. Subnetmaskers en IP adressen zijn overal goed ingesteld, alles werkt opzich goed, alleen die twee... is dit misschien een standaardfout waar een makkelijke oplossing voor is of is en blijft het vaag?
Verwijderd
Beetje vaag verhaal, maar goed, even van het begin af aan.
4 Pc's, gekoppeld via switch/hub neem ik aan.
IP adressen:
192.168.0.x
x is de variable voor de 4 pc's, 1 t/m 4 kan je hiervoor invullen.
Subnet: 255.255.255.0, voor alle 4.
Zorg ervoor dat je op alle PC's zowel IPX/SPX als TCP/IP ondersteuning hebt draaien.
Verder even bij iedere PC een harde schijf sharen, anders meldt hij zich niet zo netjes aan op het netwerk. (Dan zie je dus weinig, alleen de PC).
Geef alle PC's dezelfde netwerk-naam mee, dat kijkt weer wat makkelijker.
Als het goed is moet dan je probleem verholpen zijn.
Succes.
4 Pc's, gekoppeld via switch/hub neem ik aan.
IP adressen:
192.168.0.x
x is de variable voor de 4 pc's, 1 t/m 4 kan je hiervoor invullen.
Subnet: 255.255.255.0, voor alle 4.
Zorg ervoor dat je op alle PC's zowel IPX/SPX als TCP/IP ondersteuning hebt draaien.
Verder even bij iedere PC een harde schijf sharen, anders meldt hij zich niet zo netjes aan op het netwerk. (Dan zie je dus weinig, alleen de PC).
Geef alle PC's dezelfde netwerk-naam mee, dat kijkt weer wat makkelijker.
Als het goed is moet dan je probleem verholpen zijn.
Succes.
>ipx is echt niet nodig, tenzij je games draait die het niet doen over tcp/ip
>als je nix shared op een pc zie je hem helemaal niet, ook niet de naam
>dezelfde netwerk-naam zou ik niet doen, dezelfde werkgroep naam wel.
>als je nix shared op een pc zie je hem helemaal niet, ook niet de naam
>dezelfde netwerk-naam zou ik niet doen, dezelfde werkgroep naam wel.
Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.
Verwijderd
Ik heb ook zo'n vaag netwerkprobleem. Als ik wil gaan netwerken, en ik heb de geluidskaart aan dan kan ik niet met de andere computers connecten. Maar als ik de geluidskaart uitzet doet het het wel. Dan denk je automatisch, ze hebben de zelfe IRQ maar dus NIET!!!!!. Geluidkaart zit op IRQ 11 en de netwerkkaart op IRQ 5. Wat is dan het probleem. Netwerken zonder geluid is ook niet echt lekker. Ik heb een Soundblaster 128 geluidskaart, en een 3Com 100Mbit netwerkkaart.
Anyone a idea??
Beld@superweb.nl
Anyone a idea??
Beld@superweb.nl