Ik heb een Viper II met tv-out en nu wil ik DivX-jes kijken op mijn tv. Ik heb echter een heel oude tv. Wat voor kabel moet ik dan kopen en waar moet ik die inproppen op mijn tv? Op mijn tv zit wel ergens een PS/2-rondje, maar dan groter en meer gaatjes. Kan iemand me helpen?
Makkelijkst: koop een ouwe video met de aansluiting van jouw smaak en lus 'm door via coax.
edit.. Hmm.. alleen als nix ander lukt
edit.. Hmm.. alleen als nix ander lukt
Bloed, zweet & koffie
Verwijderd
modulator kopen, voor bv van de psx of nintendo. Je ken je als het goed ik ook zo kopen. Anders moet je bij de praxis eens kijken voor een ELRO C75x modulator. Moet je alleen wel een beetje modden om te gebruiken.
Mudulator? Zegt me allemaal weinig... Ik heb nog een SNESje staan, hoe kan ik nou precies via mijn SNES DivX kijken op mijn tv? Ik ga geen videorecorder kopen.
s zo'n klein plastic kaste waar een ingang opzit (draadje van de snes naar het kastje) en een coax uitgang (meestal zit die er al aan inclusief een draad die je dus rechtstreeks in de coax ingang van je tv kunt steken, nu moet je alleen niet de snes in de ingang van de modulator steken, maar de kabel van je tv-out, snap et vous ?Op zondag 23 september 2001 20:57 schreef Baba het volgende:
Mudulator? Zegt me allemaal weinig... Ik heb nog een SNESje staan, hoe kan ik nou precies via mijn SNES DivX kijken op mijn tv? Ik ga geen videorecorder kopen.
Heel goed... maar dat werkt dus nietOp zondag 23 september 2001 21:01 schreef bAm het volgende:
[..]
s zo'n klein plastic kaste waar een ingang opzit (draadje van de snes naar het kastje) en een coax uitgang (meestal zit die er al aan inclusief een draad die je dus rechtstreeks in de coax ingang van je tv kunt steken, nu moet je alleen niet de snes in de ingang van de modulator steken, maar de kabel van je tv-out, snap et vous ?
dat kastje aan je snes is geen modulator maar een electronische antenne schakelaar
Je kan ook (mits je tv zo'n aansluiting heeft, maar dan moet 'ie wel HEEL oud zijn) een SCART kabel erin stoppen. Dat zijn van die vrij brede rechthoekige stekkers die je vaak als kabel tussen video en tv ziet.
Meestal gaan die kabels dan van SCART naar SCART, maar je hebt ze ook van SCART naar (composiet/svhs)video (geel) en audio (rood en wit/zwart).
En DAT moet je hebben denk ik
Misschien nog een verloopkabeltje van 2 audiotulpen (die rooie en witte/zwarte) naar een mini-jack voor in je geluidskaart.
Meestal gaan die kabels dan van SCART naar SCART, maar je hebt ze ook van SCART naar (composiet/svhs)video (geel) en audio (rood en wit/zwart).
En DAT moet je hebben denk ik
SCART-Kabels zijn helemaal niet voor oude TV's. Integendeel, die zijn voornamelijk op de wat minder oude TV's te vinden...
Het klinkt alsof je TV een S-Video ingang heeft. Da's dus een SVHS kabeltje, geen gezeur met coax of modulatoren dus...
Het klinkt alsof je TV een S-Video ingang heeft. Da's dus een SVHS kabeltje, geen gezeur met coax of modulatoren dus...
Geen SCART-ingang op mijn tv'tje inderdaad. Maar ik moet dus een kabeltje van mijn videokaart naar mijn tv hebben (dus een uiteinde in de vorm van het uiteinde van oordopjes wat je in bijv. je discman doet en aan de andere kant een uiteinde wat in een 'vergroot PS/2-rondje' past en acht pinnetjes ofzo heeft...) Heet dat nou een SVHS-kabeltje?
Nee, wat jij hebt is een DIN aansluiting. Dat is vast alleen voor audio. Je hebt gewoon echt een hele ouwe tv, denk wel 12+ jaar ? een Svideo aansluiting is exact even groot als ps/2 (muis) aansluiting. Die DIN is even groot als een ouderwetse toetsenbord-connector ? Anyway, wat je moet doen is via Coax aansluiten. Je hebt vast een composit uitgang op je tv-out kaart. Dan koop je een verloopplug van composiet naar Coax zodat ie in je tv past. Voila.Op woensdag 26 september 2001 22:54 schreef Baba het volgende:
Geen SCART-ingang op mijn tv'tje inderdaad. Maar ik moet dus een kabeltje van mijn videokaart naar mijn tv hebben (dus een uiteinde in de vorm van het uiteinde van oordopjes wat je in bijv. je discman doet en aan de andere kant een uiteinde wat in een 'vergroot PS/2-rondje' past en acht pinnetjes ofzo heeft...) Heet dat nou een SVHS-kabeltje?
happy 2023 !
Yeps... TV is van mijn opa geweest! Is toch wel 20 jaar oud. Ik denk dat ik nu wel weet waar ik naar moet vragen. En ehm COAX = kabel waar de zenders doorheen komen??? (wat klikt dat suf)
ja dat is een coax kabelOp donderdag 27 september 2001 22:20 schreef Baba het volgende:
Yeps... TV is van mijn opa geweest! Is toch wel 20 jaar oud. Ik denk dat ik nu wel weet waar ik naar moet vragen. En ehm COAX = kabel waar de zenders doorheen komen??? (wat klikt dat suf)
Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.
Pagina: 1