Toon posts:

ik heb het mac adress gewijzigt

Pagina: 1
Acties:
  • 203 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een amd en daar zit een met chello bijgeleverde kaart in,in mn celly zit een ovislink.
als ik de utp kabel uit mn amd haal en in mn celly doe kan ik gewoon het internet op maar wel met een ander ip adres,ik heb het mac adres van die ovislink gewijzigt en hetzelfde gedaan als die chello kaart.
dus als ik nu het internet op gaat met die celly dan heb ik hetzelfde ip als mn amd,kan ik nu wel een hub gebruiken om het internet te delen? dus:kabelmodem>hub>pc celly en amd

Verwijderd

zo lang ze niet tegelijkertijd aanstaan wel ja..

zodra je ze tegelijk aanzet zal 't niet werken denk ik..

• Noedelsupke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-07-2023
(jarig!)
weet niet hoe dat bij chello zit maar bij @home kun je 2 extra ip adressen laten registereren en dan gaat het op die manier hoe jij beschrijfd als chello via ip werkt maar dat denk ik wel..........ik heb nu provider via universiteit maastricht die werkt via mac adres en bij hen kan je 2 extra mac adressen laten registreren...

PIII 800@804 Mhz

Verwijderd

dat kan wel....
Maar niet echt verstandig
je kan beter 1 pc als server nemen

chello-----kabemodem-----pc1------utp-kabel----pc2

die manier zegmaar
heeft met poortreeksen te maken. b'tje lang verhaal
maar je kan conflicten krijgen zoals jij net zei.
met kabelmodem en dan hub.

Verwijderd

Topicstarter
je kan je computer een naam geven(bij verse installatie van windows)hoe wijzug je deze want dan is alles precies hetzelfde,kan iemand dit proberen met mac adress wijzigen want ik heb geen hub om het te proberen

Verwijderd

ik heb het mac adress gewijzigt
a) Leer eens Nederlands!
b) Dat heet wat anders dan een Mac adress.

Verwijderd

bij netwerkomgeving
indentificatie?
bedoel je dat? ik neem aan dat je win 9x draait..

Verwijderd

Topicstarter
eigenschappen netwerkomgeving,dubbelklik op je netwerk adapter en dan geavenceert,network adres en daar kan je hem invullen(zonder strepies ertussen

Verwijderd

b) Dat heet wat anders dan een Mac adress.
indentificatie?
Nee.. hij heeft z'n MAC-adres gewijzigd, dat zegt ie toch?

Dat jullie niet weten dat dit kan, wil nog niet zeggen dat topic-starter gek is.

_Ja_ je kunt een MAC-adres wijzigen ..

Verwijderd

Topicstarter
dank je hezik.

• CmdrKeen
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-05 21:11

CmdrKeen

Krentenboltosti

Op zondag 23 september 2001 19:04 schreef hezik het volgende:

[..]

[..]

Nee.. hij heeft z'n MAC-adres gewijzigd, dat zegt ie toch?

Dat jullie niet weten dat dit kan, wil nog niet zeggen dat topic-starter gek is.

_Ja_ je kunt een MAC-adres wijzigen ..
Leg mij aub uit hoe. Zijn al div. topics over geweest. Als je ons kan uitleggen hoe je dat gedaan hebt, word je hier gehuldigd als nationale Tweaker-held, geloof ik.

Bloed, zweet & koffie

Verwijderd

e.e.a. hangt een beetje van je NIC af.. bekijk eens wat man-pages onder linux zou ik zeggen, bv. deze:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| IFCONFIG(8)      Linux Programmer's Manual       IFCONFIG(8)
 | []
 |    hw class address
 |         Set  the hardware address of this interface, if the
 |         device driver supports this operation.  The keyword
 |         must  be followed by the name of the hardware class
 |         and the printable ASCII equivalent of the  hardware
 |         address.    Hardware  classes  currently  supported
 |         include ether (Ethernet), ax25 (AMPR AX.25), ARCnet
 |         and netrom (AMPR NET/ROM).

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-08 19:22

Beaves

Usque ad Finem

Als je OS raw socket ondersteund (zoals XP en Linux) kan je idd voor de buitenwereld een ander MAC adres gebruiken, maar aangezien het MAC adres in de hardware zit kan je dat niet veranderen.

Je kan dus een ander MAC adres boven op het "echte" plakken zodat de buitenwereld voor de gek gehouden wordt, maar je kan het niet echt veranderen.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:39

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Is trouwens ook niet zo heel slim dat je nu 2 comps met hetzelfde mac adres hebt.. Kun je ze niet meer op elkaar aansluiten...

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• CmdrKeen
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-05 21:11

CmdrKeen

Krentenboltosti

Op zondag 23 september 2001 20:06 schreef hezik het volgende:
e.e.a. hangt een beetje van je NIC af.. bekijk eens wat man-pages onder linux zou ik zeggen, bv. deze:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| IFCONFIG(8)      Linux Programmer's Manual       IFCONFIG(8)
 | []
 |    hw class address
 |         Set  the hardware address of this interface, if the
 |         device driver supports this operation.  The keyword
 |         must  be followed by the name of the hardware class
 |         and the printable ASCII equivalent of the  hardware
 |         address.    Hardware  classes  currently  supported
 |         include ether (Ethernet), ax25 (AMPR AX.25), ARCnet
 |         and netrom (AMPR NET/ROM).
Man-pages? Laanwe geen OS-war starten aub :o
Het is een kwestie van drivers lijkt mij, niet van OS. Als het onder *nix kan, kan het onder Win ook. Mits de juiste driver voorhanden is.

Enne.. het was een geintje hoor - van het uitleggen over hoe je je MAC-adres moet veranderen. Zoals Beaves al zei: je MAC-adres zit in je hardware ingebakken. Je zou het eventueel met een microscoop en een goeie soldeerbout handmatig kunnen verzieken, maar aanpassen.. *als* het al zou lukken, dan zeker niet softwarematig :D

Bloed, zweet & koffie

Verwijderd

Dus wel..

Sommige netwerkkaarten staan dit dus _wel_ toe.. die onthouden hiet nieuwe mac-adres ook na een power-down etc.

Bij bepaalde servers (IBM netfinity, Compaq Proliant, Dell PowerEdge) is het zelfs gewoon een bios-instelling.

Om het cmos te wijzigen van een kaart die dit van nature niet aankan heb je inderdaad een OS/Driver nodig die dit kan overriden (wat in principe weer met elke netwerkkaart kan).

Een pic-programmer is de laatste optie, maar goed..

edit:

bekijk het zo.. het mac-adress zit in de firmware. Sommige kaarten staan je toe een ander firmware (en dus ook een ander MAC-adress) te flashen.

Verwijderd

Op zondag 23 september 2001 18:53 schreef mark_m het volgende:
ik heb een amd en daar zit een met chello bijgeleverde kaart in,in mn celly zit een ovislink.
als ik de utp kabel uit mn amd haal en in mn celly doe kan ik gewoon het internet op maar wel met een ander ip adres,ik heb het mac adres van die ovislink gewijzigt en hetzelfde gedaan als die chello kaart.
dus als ik nu het internet op gaat met die celly dan heb ik hetzelfde ip als mn amd,kan ik nu wel een hub gebruiken om het internet te delen? dus:kabelmodem>hub>pc celly en amd
nee je krijgt dan 2 gelijke MACs op 1 netwerk en dan geeft geheid conflicten !! Dat gaat dus niet werken !
Pagina: 1