Goed, tot dusver heeft nog niemand mij echt kunnen helpen dus ben ik maar eens alle jumper-combinaties gaan uitproberen. Nu krijg ik bij de volgende combinaties nogsteeds telkens dat de LED constant blijft branden:
HD: MA - DVD: SL
HD: CS - DVD: SL
HD: MA - DVD: CS
HD: SL - DVD: CS
HD: CS - DVD: MA
Echter, wanneer ik de HD op SL zet en de DVD op MA, werkt wonder boven wonder de LED zoals het hoort! Echter... windows herkent nu echter mijn HD en DVD-speler niet meer.

Dat wil zeggen: bij het opstarten "vondt" hij ineens twee onbekende apparaten. Na een herstart was er van allebei eentje onder de thread "Cd-rom" en "Schijfstations" terecht gekomen. Nu heb ik voor "stuurprogramma bijwerken" gekozen en bij het "onbekende apparaat" onder Cd-rom voor de standaard-cdrom-speler gekozen, en bij Schijfstations voor "Schijfstation". Klinkt allemaal erg logisch, maar nu herkent hij ze nogsteeds niet! Ik heb nu in de thread "Cd-rom" (bij apparaatbeheer, duh) staan mijn brander die hij WEL netjes herkent "LITE-ON LTR-1210B", maar mijn DVD-speler noemt hij nogsteeds "(cd-rom-station)". Bij de harde schijf precies hetzelfde verhaal.
Op zich kan het mij niet zo veel schelen dat hij de namen van de apparaten (en daarmee ook de firmware welke normaal bij het tablad "instellingen" staat) niet herkent, echter: ik kan ook nu DMA niet aanvinken bij mijn HD en DVD-speler!
Hoe zorg ik ervoor dat windows ze wel herkent? of zit er toch niks anders op dan de HD van SL weer op MA te zetten en de DVD-speler precies andersom? Waardoor mijn LED weer niet werkt
Heb ik nu zo'n vage pc of ligt het nu aan mij?