Toon posts:

[IDE LED] Mijn LED blijft constant branden! :(

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds dat ik een DVD-speler (Aopen 16x) heb ingebouwd blijft mijn IDE-LED constant branden. Wanneer ik de DVD-speler weer afkoppel doet de LED wel weer gewoon, maar sluit ik hem weer aan dan dus niet meer :(

Het vreemde is dat alles wel perfect werkt! Ik kan gewoon dvd's/cd's lezen enz. :? Dus de ide-kabel verkeerd om aangesloten (zoals bij floppydrives het geval is wanneer de LED blijft branden) heb ik niet. Wat kan het zijn en wat kan ik er aan doen?

• hilbren
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-02 07:39
waarschijnlijk verkeerd aangesloten, draai het stekkertje van hd-led is om (er kan niets kapot gaan, ik had namelijk precies hetzelfde meegemaakt )

• Larry4
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
zelfde ide kabel?

iets met jumpes.. misschien staat je hd op single ipv master

Verwijderd

Topicstarter
nee de LED heb ik wel goed aangesloten, anders zou hij immers ook niet knipperen wanneer ik de DVD-speler weer afkoppel, en zelfs constant uit moeten blijven ipv aan moeten zijn, toch?

en de harde schijf...tja... ik heb maar twee mogelijkheden, dat is: master/single (jumper enabled) of slave (jumper disabled). Ik heb hem dus op master/single staan, een andere mogelijkheid is er niet :(

• flat
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Op zondag 23 september 2001 20:02 schreef hilbren het volgende:
waarschijnlijk verkeerd aangesloten, draai het stekkertje van hd-led is om (er kan niets kapot gaan, ik had namelijk precies hetzelfde meegemaakt )
dat kan toch helemaal niet :?
weet je wat een LED is? een Light Emitting Diode
en we weten toch allemaal wat een diode doet? juist.
als je 'm goed aansluit doet 'ie 't (bij HD activiteit alleen dan), en sluit je 'm verkeerdom aan kan er gewoon geen stroom lopen. dus brandt 'ie niet

"Happiness is a way of travel, not a destination."
--Roy Goodman

Verwijderd

Topicstarter
Goed, tot dusver heeft nog niemand mij echt kunnen helpen dus ben ik maar eens alle jumper-combinaties gaan uitproberen. Nu krijg ik bij de volgende combinaties nogsteeds telkens dat de LED constant blijft branden:
HD: MA - DVD: SL
HD: CS - DVD: SL
HD: MA - DVD: CS
HD: SL - DVD: CS
HD: CS - DVD: MA

Echter, wanneer ik de HD op SL zet en de DVD op MA, werkt wonder boven wonder de LED zoals het hoort! Echter... windows herkent nu echter mijn HD en DVD-speler niet meer. :( Dat wil zeggen: bij het opstarten "vondt" hij ineens twee onbekende apparaten. Na een herstart was er van allebei eentje onder de thread "Cd-rom" en "Schijfstations" terecht gekomen. Nu heb ik voor "stuurprogramma bijwerken" gekozen en bij het "onbekende apparaat" onder Cd-rom voor de standaard-cdrom-speler gekozen, en bij Schijfstations voor "Schijfstation". Klinkt allemaal erg logisch, maar nu herkent hij ze nogsteeds niet! Ik heb nu in de thread "Cd-rom" (bij apparaatbeheer, duh) staan mijn brander die hij WEL netjes herkent "LITE-ON LTR-1210B", maar mijn DVD-speler noemt hij nogsteeds "(cd-rom-station)". Bij de harde schijf precies hetzelfde verhaal.

Op zich kan het mij niet zo veel schelen dat hij de namen van de apparaten (en daarmee ook de firmware welke normaal bij het tablad "instellingen" staat) niet herkent, echter: ik kan ook nu DMA niet aanvinken bij mijn HD en DVD-speler! :( :(

Hoe zorg ik ervoor dat windows ze wel herkent? of zit er toch niks anders op dan de HD van SL weer op MA te zetten en de DVD-speler precies andersom? Waardoor mijn LED weer niet werkt :(

Heb ik nu zo'n vage pc of ligt het nu aan mij? :? :)

Verwijderd

Topicstarter
weet dan niemand raad? :'( ;(
Pagina: 1