HD weg na vastloper in installatie van linux

Pagina: 1
Acties:

• hutmannetje
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-08 14:17
ik insalleerde linux ( red hat 7.0) op een 2e harde schijf. Toen heb ik 1 swappartitie aangemaakt en de rest gewoon 1 partitie. Toen hij begon te formateren bleef hij hangen en na 2 uur heb ik hem reset. Hierna blijft de computer steeds hangen gelijk na de bios. Je krijgt geen foutmelding ofzo, alleen een zwart scherm. Als ik de hd loskoppel is de computer weer goed. Hoe krijg ik die hd weer aan de praat???

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01:40
Als de hd erin zit kan je dus niet van een floppy opstarten. Ik denk niet dat zoiets door een fout van linux bij het formatteren kan komen. Misschien is je harde schijf overleden tijdens het formatteren en is ie zo kapot dat je computer vreemd gaat doen.

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:45

deadinspace

The what goes where now?

Kun je terwijl die HD erinhangt wel nog van floppy of van CD booten?

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01:40
Op zondag 23 september 2001 19:09 schreef deadinspace het volgende:
Kun je terwijl die HD erinhangt wel nog van floppy of van CD booten?
Als dat wel kan dan kan je gewoon opnieuw partities aanmaken en formatteren, anders is je hd dus kapot.

Verwijderd

Je kan in de BIOS nog even "automatic detect HDD" proberen of die nog wat vind. Als daar alleen je primaire harde schijf tevoorschijn komt heb je inderdaad grote kans dat je hdd defect is. Waarschijnlijk was hij al corrupt en is door het formatteren van de hdd volledig defect geraakt.

• hutmannetje
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-08 14:17
in de bios vindt ie hem ook normaal. Als ik hem aan me udma 66 hang kun ik ook van diskette opstarten maar loopt meteen na 5 seconden vast.
Ik wil wel eens kijken wat een low level format doet, maar dat kun ik niet opstarten omdat dat niet in me bios zit.
het progje heb ik op diskette.
Ik heb een abit be6 rev 2 bord met de allernieuwste bios.

Verwijderd

Heb ik ook gehad zoiets, wel herkennen in de bios, niet kunnen booten. Bleek toch kapot te zijn die disk.
Pagina: 1