APC back-ups kabeltje RS232

Pagina: 1
Acties:

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik heb 2e hands een UPS'je gekocht de APC Back-UPS 400

Maar nu volg ik een paar dingen niet :?

Ten eerste wie heeft het schema liggen voor een BACK_UPS en dus niet voor de SMART_UPS die je overal vindt.

Andere bebruikers (search) zeggen dat een backups gewoon uitvalt en dat alleen een smartups de pc netjes afsluit maar ik heb ook een RS232 aansluiting dat zal niet voor niets zijn, en powerchute spreek ook over backups in de configuratie...maar ja zonder goede kabel begin je niets ;(

Overgens is die site van APC baggertraag of ligt dat aan mijn verbinding ?

Rob

Verwijderd

wat voor een poortje zit er op die APC?

is dat gewoon zo'n 9 pens stekkertje? die ook op je pc zit!

dan moet je een gewone rs232 kabel hebben, kun je bij de electronica boer wel kopen!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Nee was het maar zo'n feest...helaas dat werkt niet ik heb al verscheidende schema's gebruikt.

Maar niets werkt dus als iemand een back_ups heeft en mij kan vertellen ofhet uberhuapt werkt met die rs232.....?

Rob

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-08 20:42

Yucko

One clown to rule them all !

Ik heb ooit eens een BackUPS Pro 420 gekocht (dient nu als backup stroom voor i-net server) met rs232 aansluiting. Wat het doet is via software bepaalde instellingen maken zoals:

* of hij die irritante piep-toon moet maken bij uitval stroom
* bij hoeveel % van resterende accu, wat hij dan moet doen
* aflezen stats (dus: load, res.tijd, overload e.d.)
* windows dmv. bijgeleverd programma laten afsluiten onder bepaalde omstandigheden
* testen van loop-tijd
* e.d.

Bij de nieuwere versies zit een usb aansluiting ipv (of in combinatie met) een rs232 aansluiting.

Dus: Ja, in combinatie van PowerShute en die kabel kun je je computer automatisch laten saven en afsluiten.

Hoop dat je hier wat aan hebt.

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" 16GB/512GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-07 09:01

Diamon

The Weird One

Topic starter heeft inmiddels orgineel kabeltje van APC gekregen.
Drobie heeft mij de gegevens gegeven, en daarvan heb ik een schema gemaakt.
Dit schema kun je op de volgende link vinden: hier.

And The Only One