Wie heeft er een werkende?

Pagina: 1
Acties:

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ok,

dit is het probleem, ik kan bij mijn PC een IBM 76.8GB HD krijgen. Ik dacht dat dit een uit de 75GXP serie was. Ik heb dus de search gebruikt en hieruit blijkt dat deze niet al te betrouwbaar is. Moet ik voor een 60GB Maxtor of voor deze gaan?

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Verwijderd

Is er idd 1tje uit de 75GXP serie (heeft 15GB platters en dit is dus het model met 5 platters). En de problemen met deze serie zijn vooral met de 45GB versie. Ik heb eigenlijk nog geen enkele 75GB zien sneuvelen, maar aan de andere kant zijn er natuurlijk ook lang niet zoveel van verkocht als van het 45GB topmodel...

Ik zou dus gewoon kiezen aan de hand van de data die erop komt... als het echt onvervangbare data is dan zou ik voor de maxtor gaan. En als het data is die niet superbelangrijk is dan zou ik de gok voor de IBM nemen... ze zijn tenslotte wel sneller, stiller en hij is groter in dit geval.

Maar onthou wel dat 1 op de 100 hd's gewoon zowiezo kapot gaat binnen de garantieperiode, ongeacht het merk/serie. Ik had eerst een 45GB 75GXP van IBM die na 5 maanden kapot ging. Vervolgens heb ik een nieuwe Maxtor D540X van 80GB gekocht en die ging binnen 2& een halve week kapot, terwijl m'n Seagate van 6,5GB nog altijd rustig doorratelt in een server. Backuppen blijft dus belangrijk, ook al koop je zo'n betrouwbare 'kuch' :D Maxtor.

• Dweil
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-03-2024

Dweil

Dual Xeon powered

die betrouwbare Maxtor komt van het *kuch* Quantum af, en die hebben ook blunders gemaakt met bijvoorbeeld de bigfoot. Voorlopig blijft mijn favoriet nog even Seagate.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Op zondag 23 september 2001 20:45 schreef Dweil het volgende:
die betrouwbare Maxtor komt van het *kuch* Quantum af, en die hebben ook blunders gemaakt met bijvoorbeeld de bigfoot. Voorlopig blijft mijn favoriet nog even Seagate.
Ik vind Quantum ook al zo brak. ze maken echt het geluid van een hdd die aan het doodgaan is. En dat doet hij ook heel langzaam.

van de Quantum Corona serie heb ik er inmiddels al een stuk of 50 van horen overlijden (op de helpdesk dan), voornamelijk de 10.2 GBs maar ook steeds meer 6.4 gbs en de 13 GBS.

Eveneens is seagate mijn favoriet. Heb er in totaal 8 gehad en er is er pas 1 overleden door een defecte PSU (was niet echt de schuld van de hdd maar ik was wel pissed om mijn 6 gig te zien overlijden, in de tijd dat 6 gig nog veel was).

voor de rest zijn dit prima schijven

Verwijderd

Ik heb 2 twee IBM's en ik ben er tevreden over. Maar maxtor is ook een goede keuze.