MSI K7 Pro en het geheugen

Pagina: 1
Acties:

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:53
Ik heb gister volgens mij voor jan lul een 133 mhz geheugen module van 128 mb gekocht volgens mij. Als ik die erin zet dan krijg ik allemaal foutmeldingen bij het opstarten. als ik de 2 64 mb (op 100 mhz) eruit haal en alleen die 133 in laat zitten doet ie het wel maar met alles erin niet..

who can help mie :?

Strava | AP | IP | AW

Verwijderd

Ik weet het niet zeker, maar volgens mij kunnen geheugen reepjes van verschillende snelheden niet goed met elkaar overweg.

• Webgnome
volgens de dynasucks verkoper kon dat wel en lag dat aan de snelheid van je fsb ofzoiets maar daarom vraag ik het juist of het op te lossen valt.. ik weet namelijk niet of die dynamensen het nog terug willen in de plaats voor 100 mhz (als ze dat natuurlijk nog hebben )

Strava | AP | IP | AW

• Webgnome
echt niemand???

jammer

Strava | AP | IP | AW

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 25-08 21:09
Heb je de 'stoelendans' al gedaan? Dus de DIMM's in verschillende sockets steken en zo alle mogelijke combinaties bij langs gaan.
Wat voor foutmeldingen krijg je eigenlijk en wanneer precies (tijdens het booten van je bak, of pas tijdens het booten van windows...). Hoe staan de memory settings in het BIOS? (By SPD, hostclock+33, medium, fast of wat dan ook).

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Webgnome
nou ja ik weet niet hoe het kan maar ik heb het erin zitten en het werkt ook nog ;)

ik merk het wel dat er meer geheugen inzit ;)

Strava | AP | IP | AW

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:50
je hebt waarschijnlijk een 100 Mhz dimmetje in bank 1 gezet.. :)

dan werkt het gewoon :)

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

Heb je ze nu dan van plaats veranderd? :?

• Webgnome
ik zal het ff van vor af aan vertellen :)

ik heb dat geheugen dus gekocht en mijn kast open gebroken. Ik had 2 van 64 mb (100 mhz) en ik had nog een bankje over.. dus daar dat geheugen ingegooid.. werkte niet.. nou even wat gekloot met plaatsen maar niets hielp :(
vandaag probeerde ik het opnieuw om die 128 erin te mieteren en ja hetwerkt (gewoon in de laatste bank gezet)

Kan het eigenlijk kwaad dus dat de rotzooi doorbrand ofzo?

Strava | AP | IP | AW

Pagina: 1