Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.
Zorgen dat je weet wat er mis gaat. Logisch toch?
Als die niet gevonden kan worden heb je een vrij serieus probleem ja
.
Misschien moet je gewoon even je JDK/JRE/Plugin opnieuw installeren. Alle benodigde omgevingsvariabelen worden dan goed gezet. Sinds enkele versies worden bepaalde onderdelen van de classpath automagisch geregeld (bootclasspath) dus hier zou je geen problemen mee moeten hebben in nieuwere versies van Java.
Misschien moet je gewoon even je JDK/JRE/Plugin opnieuw installeren. Alle benodigde omgevingsvariabelen worden dan goed gezet. Sinds enkele versies worden bepaalde onderdelen van de classpath automagisch geregeld (bootclasspath) dus hier zou je geen problemen mee moeten hebben in nieuwere versies van Java.
Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment
okee, gespecificeerder:
exception:java.lang.ClassNotFoundException:Adcanvas
probleem dus nog steeds niet opgelost.
exception:java.lang.ClassNotFoundException:Adcanvas
probleem dus nog steeds niet opgelost.
Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.
Ah, kijk dat is al een stuk beter
.
Dit heeft niets te maken met je JRE/JDK installatie, maar met de manier waarop je het programma runt. Deze klasse staat niet in de classpath, maar dit is een eigen geschreven klasse (geen standaard Java).
Zo te zien heeft deze klasse geen package. Staat de . wel in je classpath?
Dit heeft niets te maken met je JRE/JDK installatie, maar met de manier waarop je het programma runt. Deze klasse staat niet in de classpath, maar dit is een eigen geschreven klasse (geen standaard Java).
Zo te zien heeft deze klasse geen package. Staat de . wel in je classpath?
Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment
. in classpath? ik ben n00b in dit soort dingen. explain?
Verwijderd
heb je die applet ergens gejat ofzo, dan krijg je ook altijd van die foutmeldingen, omdat ie dan classes niet kan vinden (logisch, want die heb je er dan niet bij gedownload)
Nee, gedownload bij http://javaboutique.internet.com, met een compleet archief met classes enzo, dus hij is echt wel compleet. ik heb het trouwens bij alle applets die ik lokaal draai.Op dinsdag 25 september 2001 19:28 schreef nozem het volgende:
heb je die applet ergens gejat ofzo, dan krijg je ook altijd van die foutmeldingen, omdat ie dan classes niet kan vinden (logisch, want die heb je er dan niet bij gedownload)
Verwijderd
oh, da's minder. dan is 't idd misschien je classpath.Op dinsdag 25 september 2001 19:32 schreef Prammenhanger het volgende:
[..]
Nee, gedownload bij http://javaboutique.internet.com, met een compleet archief met classes enzo, dus hij is echt wel compleet. ik heb het trouwens bij alle applets die ik lokaal draai.
dat is een waarde die je mee kan geven (of standaard invullen als environment-variabele in windows).
kijk 'ns ff bij de help van java of doe 'ns
java -?
classpath moet dan je jdk dir zijn
Als je een Java programma wilt draaien moet de JRE wel de classes kunnen vinden waaruit het programma bestaat. Als je JRE niet in de directory kijkt waar die Adcanvas class staat zal ie dus niks kunnen vinden en deze fout geven. Kortom, de directory waar de classes in staan toevoegen aan het classpath, of zoals hier werd gesuggereerd de huidige directory (en dat is die .) toevoegen aan het classpath en dan vanuit de driectory waar de classes staan het zaakje starten.Op dinsdag 25 september 2001 19:16 schreef Prammenhanger het volgende:
. in classpath? ik ben n00b in dit soort dingen. explain?
With the light in our eyes, it's hard to see.
Pagina: 1