Hoontech Iphone XG werkt niet...

Pagina: 1
Acties:

• j-w
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Hoi,

ik heb net een Hoontech I-Phone XG binnengekregen vanuit Korea. Maar... hij doet het niet. :'( :'(

De geluidskaart wordt herkend door Win98, maar als ik een MP3/wav wil afspelen krijgen 1 sec geluid, daarna geen geluid meer, en als de applicatie daarna sluit dan hangt de computer!

Ik heb het volgende geprobeerd:
- verschillende driver versies
- verschillend PCI sloten
- netwerk kaart eruit
- BIOS instellingen terug naar BIOS-defaults

maar niets helpt!

Mijn specs:
ASUSTX97-X
AMD K6-III 400@400
Diamond S3Virge
no-name netwerk kaart
Win98 (geen SE)

kan iemand me helpen???

JW

• StratoFarmer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-08 08:32

StratoFarmer

Anke :*

Hoontech I-Phone XG == Terratec DMX Xfire1024

dus zoek daar nog eens op. ;)

Mijn plekkie + Sympathisant van 'GoT voor Behoud der Nederlandsche Taal' [GvBdNT]

• j-w
  • Niet online
Op zondag 23 september 2001 16:33 schreef StratoFarmer het volgende:
Hoontech I-Phone XG == Terratec DMX Xfire1024

dus zoek daar nog eens op. ;)
Nou, StratoFarmer, volgens mij niet hoor....
De Terratec is gebaseerd op de Crystal CS4624 chipset, waar de Hoontech gebaseerd is op een Yahama YMF-754 chipset. Hoe kom er bij dat ze gelijk zouden zijn?

JW

• StratoFarmer

StratoFarmer

Op zondag 23 september 2001 16:50 schreef j-w het volgende:

[..]

Nou, StratoFarmer, volgens mij niet hoor....
De Terratec is gebaseerd op de Crystal CS4624 chipset, waar de Hoontech gebaseerd is op een Yahama YMF-754 chipset. Hoe kom er bij dat ze gelijk zouden zijn?

JW
Oh sry, dan is die ene die ik bedoelde een andere Hoontech I-Phone :?
Kan best hoor, daar nie van...
Ik had ergens opgepikt dat 'een' model I-Phone van Hoontech die Crystal chipset ook had....

Mijn plekkie + Sympathisant van 'GoT voor Behoud der Nederlandsche Taal' [GvBdNT]

• Hyperbird
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Op zondag 23 september 2001 17:02 schreef StratoFarmer het volgende:

[..]

Oh sry, dan is die ene die ik bedoelde een andere Hoontech I-Phone :?
Kan best hoor, daar nie van...
Ik had ergens opgepikt dat 'een' model I-Phone van Hoontech die Crystal chipset ook had....
Lijkt me wel heel erg sterk dan heb je twee kaarten die totaal anders klinken met verschilende drivers enzo.

Ik denk dat je in de war bent met een andere kaart :P

• StratoFarmer

StratoFarmer

Op zondag 23 september 2001 17:03 schreef Hyperbird het volgende:

[..]

Lijkt me wel heel erg sterk dan heb je twee kaarten die totaal anders klinken met verschilende drivers enzo.

Ik denk dat je in de war bent met een andere kaart :P
[laatste offtopic reactie]
Ik heb toch echt drivers van Hoontech geinstalleerd voor mijn Terratec1024... kan best zijn dat het stiekum toch een ander model was. :z
[/laatste offtopic reactie]

• Hyperbird
  • Niet online
Op zondag 23 september 2001 17:05 schreef StratoFarmer het volgende:

[..]

[laatste offtopic reactie]
Ik heb toch echt drivers van Hoontech geinstalleerd voor mijn Terratec1024... kan best zijn dat het stiekum toch een ander model was. :z
[/laatste offtopic reactie]
Bedankt dan, ik ben mischien van plan dr een te kopen, daar let ik dan dus wel ff op :Y)

• j-w
  • Niet online
OK, daar zijn we dus uit:
Hoontech i-Phone XG =/= Terratec DMX 1024

Nu terug naar het probleem. Wat kan ik nog meer proberen?
Is het misschien mogelijk om de kaart onder DOS te testen, als ie dan wel werkt, dan weet in ieder geval dat de kaart niet kapot is. Wat is de gemakkelijkste manier om de kaart onder DOS te testen?

JW

• Hyperbird
  • Niet online
Op zondag 23 september 2001 17:08 schreef j-w het volgende:
OK, daar zijn we dus uit:
Hoontech i-Phone XG =/= Terratec DMX 1024

Nu terug naar het probleem. Wat kan ik nog meer proberen?
Is het misschien mogelijk om de kaart onder DOS te testen, als ie dan wel werkt, dan weet in ieder geval dat de kaart niet kapot is. Wat is de gemakkelijkste manier om de kaart onder DOS te testen?

JW
Hoontech i-Phone XG = heel soms terratec dmx
Haal de kaart er ff uit en kijk of dr een yamaha chip op zit.

Probeer de kaart in een andere pc.
Onder dos lijkt me vrij moeilijk omdat het een pci kaart is en je dus met van die sb16 emulaties moet gaan kloten (zijn die er wel voor de hoontech :?)
Zet er anders ff linux op, volgens mij zijn er wel hoontech drivers voor linux :)

Maak je bak helemaal kaal, alleen geheugen videokaart, cpu en de geluidskaart.
Gooi hem es in andere pci sloten.

Zet windows er opnieuw op.

Zo, genoeg opties dacht ik zo, ik zou hem eerst ff in een andere bak hangen, hij kan natuurlijk kapot zijn :P

• j-w
  • Niet online
Hyperbird,

>Maak je bak helemaal kaal, alleen geheugen videokaart, cpu
>en de geluidskaart.
al geprobeerd

>Gooi hem es in andere pci sloten.
al geprobeerd (kon je ook hierboven lezen)

>Onder dos lijkt me vrij moeilijk omdat het een pci kaart
>is en je dus met van die sb16 emulaties moet gaan kloten
duidelijk, bedankt.

>Zet er anders ff linux op
sorry, ik heb 0 kaas van Linux gegeten.

>Zet windows er opnieuw op
had ik aan gedacht maar is echt een last-resort actie wat mij betreft, het kost heel veel tijd.

> Probeer de kaart in een andere pc.
ik heb zelf maar 1 pc. Maar in ga hem in de loop van deze week doen in de PC van een vriend van mij proberen.

Is er iets anders wat ik kan proberen zonder Windows opnieuw te installeren?

• Hyperbird
  • Niet online
Op zondag 23 september 2001 18:08 schreef j-w het volgende:

Is er iets anders wat ik kan proberen zonder Windows opnieuw te installeren?
Als je een beetje grote hd hebt dan zet je een nieuwe windows gewoon ff snel op een z: partitie, kijk je of die daar werkt en knikker je later die partitie er weer uit, is heel makkelijk te regelen met partition magic, in een uurtje heb je windows er op staan.

Als dat niet kan, wacht dan ff af of die het doet in de pc van je vriend, zo ja dan vrees ik dat je toch het beste helemaal schoon kan beginnen (format c: dus).

• j-w
  • Niet online
bedankt Hyperbird.
Helaas is mijn HD iets te vol om er een windows naast te installen. Ik denk dat ik eerst maar eens windows in veilige modus ga proberen. Kijken wat dat opleverd.

Verwijderd

ruilen tegen m'n sb live 1024?

• Hyperbird
  • Niet online
Op zondag 23 september 2001 22:10 schreef olivi3r het volgende:
haha mafkees :P

Ruilen tegen mijn sblive (originele) zonder digitaal bracket, maar wel goude aansluitingen, met 100,- bijbetaling :)

• j-w
  • Niet online
Op zondag 23 september 2001 22:10 schreef olivi3r het volgende:
;)

Ik woon in Göteborg, dus dat zal moeilijk gaan.

• Hyperbird
  • Niet online
Op zondag 23 september 2001 22:16 schreef j-w het volgende:

[..]

;)

Ik woon in Göteborg, dus dat zal moeilijk gaan.
post gaat ver :P

• j-w
  • Niet online
Op zondag 23 september 2001 22:17 schreef Hyperbird het volgende:

[..]

post gaat ver :P
Nee dankje.

Je kunt hem online bestellen bij:
http://digitalaudio.co.kr/english/shopping/shopping.htm

Maar ik denk dat het voor jou handiger is om hem bij een dealer in NL te kopen, ivm garantie enzo, zie
http://www.hoontech.nl

Verwijderd

ach ik kon ut proberen he ;)

• Hyperbird
  • Niet online
Op zondag 23 september 2001 22:27 schreef j-w het volgende:

[..]

Nee dankje.

Je kunt hem online bestellen bij:
http://digitalaudio.co.kr/english/shopping/shopping.htm

Maar ik denk dat het voor jou handiger is om hem bij een dealer in NL te kopen, ivm garantie enzo, zie
http://www.hoontech.nl
Jep, er zit hier een dealer een paar km verderop :)

Verwijderd

maargoed, we weten nog steeds niet of die yamaha ymf-754 chip beter is dan die gare emu van creative toch?

• j-w
  • Niet online
Op zondag 23 september 2001 22:44 schreef olivi3r het volgende:
maargoed, we weten nog steeds niet of die yamaha ymf-754 chip beter is dan die gare emu van creative toch?
Dit is zwaar off-topic, maar ja.
beide hebben resampling, dat is jammer.
er zijn aardig wat testjes op het internet te vinden, gebruik gewoon ff http://www.google.com.
Anders misschien ff een nieuw topic hiervoor openen (eerst ff checken of er niet al een topic over open is).

Nu terug naar het topic, want mijn i-phone werkt nog steeds niet, :'(

Verwijderd

ehehhe, ach ja...maarreh, er is op het net bijna niks over die hoontech/ymf-754 te vinden hoor..

ohja, ik zal ook even 'on topic' blijven ;)

zet de hardware accelaratie in je direct-x setup eens helemaal uit, dat scheelt soms vage errors.

in principe klinkt het toch als een irq of busprobleem. toch even in de gaten halen of hij niet op hetzelfde irq als je netwerkkaart wordt gezet of misschien wel je usb-poort (let op! irq in windows hoeft niet overeen te komen met hardwarematig irq - even kijken dus in je bootlist bij het opstarten). zet sowieso usb even tijdelijk uit in je bios.

anders toch met je kaart terug, ik heb vroeger een terratec ews64 gehad, waar ik pas na 2 maanden achter kwam dat het niet aan mijn pc lag, maar dat de kaart gewoon kapot was ;)

• Hyperbird
  • Niet online
Op zondag 23 september 2001 22:56 schreef j-w het volgende:

[..]

Dit is zwaar off-topic, maar ja.
beide hebben resampling, dat is jammer.
er zijn aardig wat testjes op het internet te vinden, gebruik gewoon ff http://www.google.com.
Anders misschien ff een nieuw topic hiervoor openen (eerst ff checken of er niet al een topic over open is).

Nu terug naar het topic, want mijn i-phone werkt nog steeds niet, :'(
Hang hem nou eerst maar ff in die pc van je vriend, dan weten we iig of die kapot is of niet.

Owja als ie uiteindelijk werkt in jou pc, wil je me dan plz je ervaringen mailen?

• j-w
  • Niet online
Ok. Ik houd jullie op de hoogte.

• Knakker
  • Laatst online: 31-07 17:39
Je hebt er niet veel aan, maar...

*MIJN* Hoontech Iphone XG met bracket werkt probleemloos :) (op Intel i815EP chipset)

Geef mij maar een Warsteiner.

• j-w
  • Niet online
OK. de kaart is niet kapot. De kaart werkt namelijk wel bij een vriend van mij, ook onder win98.

Ik heb het volgende al geprobeerd:
- nieuwste en oudere drivers
- alle PCI-sloten
- kaal systeem
- hardware versnelling naar 0
- andere windows

wat kan ik nog meer proberen?

bedankt
JW

• Hyperbird
  • Niet online
andere videokaart, als je er toevallig een hebt liggen, schone windows heb je dus al geprobeerd... dan blijft er eigenlijk vrij weinig over.

cmos flashen met nieuwste bios?

Bepaalde drivers voor je mobo instaleren?

Totaal andere windows, 2000 of xp (denk alleen dat dat net niet lekker draait op jou systeem)

Zet je videokaart op standaard vga 16 kleuren 640*480

Ga rond schuiven met irq's, gewoon random tot je geluidskaart op totaal verschilende irq's zit.

Ga naar veiligge modes >config >systeem, en schop alle drivers die er uit kunnnen er uit behalve die van hoontech.
probeer dan half op te starten en kijk of je er geluid uit kan persen.

• j-w
  • Niet online
kan dit misschien het probleem zijn:

IRQ 12 wordt gedeeld door:
-IRQ holder voor PCI-steering
-SOUND TRACK DITIGAL XG AUDIO CODEC

is dit normaal?
of moet ik die IRQ holder verwijderen ofzo?

JW

• Hyperbird
  • Niet online
Op dinsdag 25 september 2001 23:29 schreef j-w het volgende:
kan dit misschien het probleem zijn:

IRQ 12 wordt gedeeld door:
-IRQ holder voor PCI-steering
-SOUND TRACK DITIGAL XG AUDIO CODEC

is dit normaal?
of moet ik die IRQ holder verwijderen ofzo?

JW
Dat zal heel goed je probleem kunnen zijn, kan je de irq van een van de twee veranderen?

dit is alleen voor digital audio, probeer es een midi file af te spelen.

• j-w
  • Niet online
midi file zelfde probleem

WTF is die IRQ holder for PCI-steering?

JW

• Hyperbird
  • Niet online
Op dinsdag 25 september 2001 23:32 schreef j-w het volgende:
midi file zelfde probleem

WTF is die IRQ holder for PCI-steering?

JW
Ik gok dat die de irq's uitdeeld aan je pci kaarten :?, haal die hoontech of die holder iig van irq 12 af.

• j-w
  • Niet online
thanx
ga het proberen

• j-w
  • Niet online
jammer, nog geen verbetering.

Het lijkt ommogelijk om die holder voor PCI steering op een andere IRQ te krijgen dan de geluidskaart. Misschien hoort die holder wel gewoon bij het PCI-slot...

iemand daar idee"en over?

JW

• Hyperbird
  • Niet online
Op woensdag 26 september 2001 13:36 schreef j-w het volgende:
jammer, nog geen verbetering.

Het lijkt ommogelijk om die holder voor PCI steering op een andere IRQ te krijgen dan de geluidskaart. Misschien hoort die holder wel gewoon bij het PCI-slot...

iemand daar idee"en over?

JW
Dat ie na 1 sec vast loopt, klinkt gewoon als een irq conflikt, zet de kaart in een ander slot, vaak kan je dan wel met irq's schuiven.

• Sciatic
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Sciatic

Hear me roar!

Ik heb hier een Hoontech DS-XG, volgens mij is die vrijwel hetzelfde als die Iphone. Bij mij werkt ie perfect.

Onder het configuratiescherm zit bij mij een YAMAHA DS-XG Audio Config, probeer daar eens wat in te stellen, je kunt er dan iets met digital output configureren.

Verder zit er bij mij op de kaart ergens een jumpertje, misschien dat die er bij jouw niet inzit of niet goed zit.

Hoop dat je er wat aan hebt, ik vindt het een perfect kaartje, vooral met de digitale in- en uitgangen.

http://texturizer.net/firebird/

• Kris2904
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-05 17:04

Kris2904

found his match in SoaD

IRQ holder for PCI steering is een ACPI functie geloof ik, er zit er 1 bij ieder PCI apparaat. Je kunt proberen om ACPI uit te schakelen in je BIOS, dan zouden ze volgens mij moeten verdwijnen.

Maar je had het over IRQ 12, gebruik je een seriele of USB muis dan? Normaal pakt je PS/2 muis IRQ 12..

Was getekend, enz. | specs

• j-w
  • Niet online
Op donderdag 27 september 2001 15:17 schreef Kris2904 het volgende:
IRQ holder for PCI steering is een ACPI functie geloof ik, er zit er 1 bij ieder PCI apparaat. Je kunt proberen om ACPI uit te schakelen in je BIOS, dan zouden ze volgens mij moeten verdwijnen.

Maar je had het over IRQ 12, gebruik je een seriele of USB muis dan? Normaal pakt je PS/2 muis IRQ 12..
Ik heb zo'n beetje met alles zitten klooien in de BIOS en in de PCI-bus setup in het configuratie scherm. Maar geen resultaat.

Ik heb een USB-muis (een optische Logitech).

• j-w
  • Niet online
Op donderdag 27 september 2001 15:08 schreef Sciatic het volgende:
Ik heb hier een Hoontech DS-XG, volgens mij is die vrijwel hetzelfde als die Iphone. Bij mij werkt ie perfect.

Onder het configuratiescherm zit bij mij een YAMAHA DS-XG Audio Config, probeer daar eens wat in te stellen, je kunt er dan iets met digital output configureren.

Verder zit er bij mij op de kaart ergens een jumpertje, misschien dat die er bij jouw niet inzit of niet goed zit.

Hoop dat je er wat aan hebt, ik vindt het een perfect kaartje, vooral met de digitale in- en uitgangen.
Ik heb al aardig wat met die Audio Config gekloot. Maar geen verbetering.

Weet je wat de jumper precies doet?

• Sciatic
  • Niet online

Sciatic

Hear me roar!

Op donderdag 27 september 2001 16:05 schreef j-w het volgende:
Weet je wat de jumper precies doet?
Dat weet ik niet, ze zaten er al op. Misschien dat ze bij jou niet goed zitten...

Bij mij zit het zo:
code:
1
2
3
X  X  X  X  X     X  X  X  X  X
    |  |
   X  X  X       X  X  X  X

• j-w
  • Niet online
Op donderdag 27 september 2001 18:31 schreef Sciatic het volgende:

[..]

Dat weet ik niet, ze zaten er al op. Misschien dat ze bij jou niet goed zitten...

Bij mij zit het zo:
code:
1
2
3
X  X  X  X  X     X  X  X  X  X
    |  |
   X  X  X       X  X  X  X
bedankt!
Helaas zitten ze er bij mij precies zo op...

• Sciatic
  • Niet online

Sciatic

Hear me roar!

Heb je al bij de power options gekeken? Die geluidskaart heeft ook een of andere power safe functie, misschien dat die een beetje vreemd doet. Ik weet niet of je die Digital bracket ook hebt en gebruikt, maar bij mij gaf de power safe problemen als ik de digital out gebruikte.

Verder heb ik de SOUND TRACK DITIGAL-XG AUDIO CODEC op irq 5 zitten en er staat bij mij ook nog een SOUND TRACK DIGITAL-XG Legacy Sound System bij.

Anders zou ik het niet weten, ik heb er nooit problemen mee gehad.

• j-w
  • Niet online
Op donderdag 27 september 2001 19:39 schreef Sciatic het volgende:
Heb je al bij de power options gekeken? Die geluidskaart heeft ook een of andere power safe functie, misschien dat die een beetje vreemd doet. Ik weet niet of je die Digital bracket ook hebt en gebruikt, maar bij mij gaf de power safe problemen als ik de digital out gebruikte.

Verder heb ik de SOUND TRACK DITIGAL-XG AUDIO CODEC op irq 5 zitten en er staat bij mij ook nog een SOUND TRACK DIGITAL-XG Legacy Sound System bij.

Anders zou ik het niet weten, ik heb er nooit problemen mee gehad.
bedankt!

ja, ik heb de bracket ook, maar die heb ik nog maar niet geprobeerd aan te sluiten. Nu al problemen genoeg...

Ik heb alle power safe opties uitgezet in de BIOS.

Heb je alleen de AUDIO CODEC op IRQ5, verder niks, ook geen vage IRQ holder voor PCI steering oid?

JW

• Sciatic
  • Niet online

Sciatic

Hear me roar!

Op donderdag 27 september 2001 20:26 schreef j-w het volgende:
Ik heb alle power safe opties uitgezet in de BIOS.
Ik bedoelde de power safe functies van de geluidskaart zelf, die staan in het configuratiescherm bij energiebeheer, onder de tab DS-XG Power

Verder heb ik denk ik andere hardware, dus kun je de irq's niet gaan vergelijken, opzich moet het wel kunnen om meerdere dingen op 1 irw te zetten, maar daar weet ik niet zoveel vanaf. Vind het wel beetje raar dat ie helemaal op irq 12 staat.

oww, graag gedaan :)

• j-w
  • Niet online
Op donderdag 27 september 2001 22:48 schreef Sciatic het volgende:

[..]

Ik bedoelde de power safe functies van de geluidskaart zelf, die staan in het configuratiescherm bij energiebeheer, onder de tab DS-XG Power

Verder heb ik denk ik andere hardware, dus kun je de irq's niet gaan vergelijken, opzich moet het wel kunnen om meerdere dingen op 1 irw te zetten, maar daar weet ik niet zoveel vanaf. Vind het wel beetje raar dat ie helemaal op irq 12 staat.

oww, graag gedaan :)
ik zal vanavond (vannacht?) eens gaan kijken bij het configuratiescherm energiebeheer.

Over die andere hardware: volgens mij heeft (bijna) iedereen die vage IRQ-holder voor PCI-steering, zou je dus toch eens kunnen kijken of jouw IRQ5 ook die IRQ-holder heeft?

Verwijderd

je mag 'em nog steeds ruilen voor mijn soundlbaster live ;)

• Sciatic
  • Niet online

Sciatic

Hear me roar!

Ik zie bij mij geen IRQ holder staan. Verder heb ik op IRQ 5 alleen die PCI audio CODEC staan. Ik heb een MSI K7T Turbo. Ik kan me wel herinneren dat op mijn oude compjoeter (p-166) wel zo'n IRQ holder zat, maar dit geluidskaartje werkte daar ook goed op. Misschien dat het dan toch aan je kaart ligt, omdat hij het dus bij meerdere windowsen niet werkt. Probeer anders eens Hoontech te mailen.

Kijk anders hier eens rond: http://www.hoontech.com/english/index.html bij service.

• j-w
  • Niet online
OK.
Onder LINUX (Mandraka 8.1) werkt de kaart ook niet.

Wat kan er toch aan de hand zijn?
De kaart is niet kapot, want hij werkt wel bij een vriend van mij. Maar niet bij mij onder Win98 of Linux....

Hoontech heb ik al gemaild maar ze reageren niet....

J-W

• Hyperbird
  • Niet online
Op woensdag 03 oktober 2001 20:41 schreef j-w het volgende:
OK.
Onder LINUX (Mandraka 8.1) werkt de kaart ook niet.

Wat kan er toch aan de hand zijn?
De kaart is niet kapot, want hij werkt wel bij een vriend van mij. Maar niet bij mij onder Win98 of Linux....

Hoontech heb ik al gemaild maar ze reageren niet....

J-W
Mischien heb je heel veel pech en werkt het net niet met jou systeem.

Wat ook kan helpen is in de bios als pnp os uit staat, aan zetten en als ie al aan staat, uit zetten :)

• j-w
  • Niet online
Op woensdag 03 oktober 2001 23:26 schreef Hyperbird het volgende:

[..]

Mischien heb je heel veel pech en werkt het net niet met jou systeem.

Wat ook kan helpen is in de bios als pnp os uit staat, aan zetten en als ie al aan staat, uit zetten :)
Misschien heb je gelijk... :'(
Maar ik vraag me af waarom....
Ik heb altijd kwaliteits componenten gekocht:
ASUS moederbord, Diamond Video kaart, merk geheugen,
IBM harddrive. Of zou het aan de AMDK6-III liggen?
Nee toch...?
Pagina: 1