ik ben van plan zo'n interface kaartje aan te schaffen, die zelfbouw van velleman leek me wel wat (8 relais dacht ik) maar zijn die apparaten ook vanaf internet te bedienen? door en programma of anders mischien door een "trojan horse" dat lijkt mij wel handig, en hoe veilig is dat... ik kan me voorstellen dat wanneer je het voordeur slot digitaliseer dat je geen hackers wilt die je deur openen
(niet dat ik hem op de deur ga aansluiten ofzo hoor, mijn andere pc's erop, soort wake-on-lan maar dan primitiver)
php kan wel een commandline exe file aansturen d8 ik jah
misschien handig om te vertellen om welke interface kaart het gaat ?
indien er wordt gebruik gemaakt van een microcontroller (atmel) zal er wel een uart inzitten kijk voor spec op www.atmel.com
indien er wordt gebruik gemaakt van een microcontroller (atmel) zal er wel een uart inzitten kijk voor spec op www.atmel.com
cs skill - making a desert eagle out of tooth picks
jezes, microcontroller, uart, php...
eehhh... daar weet ik niet veel vanaf
Verwijderd
Ja dat zou wel kunnen maar dan zou je een progje moeten schrijfen die zowel je seriele poort aanstuurt als een tcp/io verbinding (nternet). en nog een progje om dat te sturen op afstand
ja daar is de uart voor en dat is opzich met die microcontroller makkelijk volgens mij te behalen iemand bij mij in de klas is daar ook mee bezig op afstand via de uart besturen van een alarm instalatie.Op zondag 23 september 2001 19:47 schreef Jens het volgende:
en nog een progje om dat te sturen op afstand
ik meende dat je of asamble code moest kennen om die microcontroller te programmeren of je moet het pascal converter progje hebben die pascal omzet in asamble code
Gelukkig heeft velleman daar al over nagedacht en alles in de vorm van een bouwpakketje te koop aangeboden. Je hoeft je dus geen zorgen te maken over een eventueel aanwezige microprocesoor en UART. Alleen de PC-kant is voor jou van belang.Op zondag 23 september 2001 18:08 schreef CU2morO het volgende:
jezes, microcontroller, uart, php...
Voor het aansturen van de seriele en parallelle poort bestaan eenvoudige PHP-scripts. Een zoektocht over internet zal je verder helpen. Ook is het misschien verstandig om te kijken wat de velleman handleiding/website (op moment van schrijven down!) zegt over het schrijven van eigen applicaties.
uart is zeker van belang anders kun je niet een verbinding maken met inet.Op zondag 23 september 2001 23:39 schreef AFR het volgende:
[..]
Je hoeft je dus geen zorgen te maken over een eventueel aanwezige microprocesoor en UART. Alleen de PC-kant is voor jou van belang.
uart is ook altijd in een modem te vinden
Als ik het over een UART heb, bedoel ik altijd het IC met daarin de interface die nodig is voor de seriele connectie. Dat IC heb je inderdaad nodig om eht apparaat te verbinden met de PC.Op maandag 24 september 2001 00:08 schreef rambo-2001 het volgende:
[..]
uart is zeker van belang anders kun je niet een verbinding maken met inet.
uart is ook altijd in een modem te vinden
Onder een besturinggsysteem kun je toch gewoon gebruik maken van de drivers die het OS je biedt: seriele/parallelle poort voor het interface en een of ander PHP-script of internetcomponent om de verbinding met internet op te zetten.
Lijkt me niet zinvol om direct de UART aan te spreken. Of bedoel je hier gewoon de seriele poort mee?
Pagina: 1