• CycloneX
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Topicstarter
Is het nog verstandig om een Mp3speler te kopen. Ik hoor al dingen over Mp4 en Mp3pro, kan je zulke spelers dan upgraden voor zulke formaten. Sommige spelers zijn volgens de handleiding bereid voor de toekomst. Iedergeval ik wil weten heeft het nog gewoon zin, ik zou er graag een willen kopen.

MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i

• Dweil
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-03-2024

Dweil

Dual Xeon powered

Het gaat er natuurlijk om welk formaat een standaard, zoals MP3 nu is, gaat worden. Vroegere veelbelovende compressieformaten, zoals AAC of VQF door Yamaha, hebben het ook niet gehaald, alhoewel de techniek vaak baanbrekend was. Ik denk dat WMA, dat door Microsoft naar voren werd geschoven als hét nieuwe muziekformaat, ook niet de aandacht krijgt van het grote publiek, wat misschien het wel waard is. een 96 Kbps WMA klinkt even goed als een 128 Kbps MP3. MP3Pro zou dit moeten waarmaken op 64 Kbps, en MP4 is zelfs zo nieuw dat ik niet precies weet wat hierbij te denken. Ook is compatibiliteit een groot punt, waarop een nieuw compressieformaat het wel eens zou kunnen winnen. MP3Pro geeft ook nog geluid (zij het bar slecht) op een gewone MP3 codec. Het upgraden van bestaande MP3 spelers is zeer zeker een mogelijkheid, maar er moet ook gedacht worden aan de toename in de processorbelasting die dit met zich meebrengt. Ik denk dat sommige MP3 spelers hier niet op berekend zijn, en er dus geen updates voor een eventueel nieuwe standaard zal wezen. Als je dus zeker wilt weten dat je walkman een nieuwe standaard aankan zit er niets anders op dan te wachten welk formaat tot standaard word geaccepteerd, en dan een speler te kopen die dat formaat aankan. Als je hier niet op wilt wachten, raad ik je aan om een speler te kopen die sowieso MP3 en WMA kan afspelen, en die de mogelijkheid bezit te upgraden naar nieuwe formaten. Dit is de reden waarom ik een DAP Jukebox heb gekocht, maar ik vraag me af, zeker door de beperking in processorkracht waarmee de Creative technici nu al kampen met de Jukebox, of hier toekomstige bestandsformaten ondersteund zullen worden.

• CycloneX
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Topicstarter
Dus die Creative Nomad is misschien een goede koop.

MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i

• Gugger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-03 16:50
Maar stel dat er nieuwe formaten komen, dan is er toch niks verloren? Je hebt toch altijd nog je audio grabber en encoder dus je kan altijd nog MP3-tjes maken...

"Its a Backstreet Boys world and at the end of the day, you just want to go home and kill yourself." - Billy Corgan (Smashing Pumpkins)

• CycloneX
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Topicstarter
Ja daar dacht ik ook aan :)

Iemand nog een suggestie voor een goeie mp3 speler, iemand misschien een aanrader.

Verwijderd

wat voor een wil je?

- speler met flashgeheugen
- speler met cd'tjes (8 cm / 12 cm)
- speler met ingebouwde harde schijf

welke eisen stel je?

- grootte
- gewicht
- speelduur

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:07
Op zondag 23 september 2001 20:02 schreef peymora het volgende:
wat voor een wil je?

- speler met flashgeheugen
- speler met cd'tjes (8 cm / 12 cm)
- speler met ingebouwde harde schijf

welke eisen stel je?

- grootte
- gewicht
- speelduur
voor al uw MP3 vragen, ga naar de peymora Helpdesk :P

Verwijderd

a Fl. 1,- per minuut...

nee, dit lijkt me ff wat handiger dan dat iedereen lekker door elkaar gaat zitten schreeuwen wat diegene heeft en waarom dat zo Super/Klote is....

/me heeft een Napa MCD-380 besteld en is wachtende...

>:)

• Skeleton353
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-01-2020

Skeleton353

Ik herken mezelf niet meer ...

Ik heb een Rio-Volt MP3/WMA/AUDIO-CD Speler, en daar ben ik HEEL tevreden over.
Hij heeft de mogelijkheid om te upgraden (via software die je op cd brandt en in je mp3 speler stopt).

Mijn aanrader dus : RIO VOLT

Asus Cusl2-c - Intel P3-800 Mhz - 512 Mb Ram - Asus V7700 (Ge-force 2 GTS) - Plextor 40/12/40A CD-writer - SB-audigy - 2x40 Gb HD - Cambridge FPS-1000 Speakers - IIYAMA AS4611UT LCD Monitor - MS Optical Wheel Mouse - Windows XP Professional (Engels)

Verwijderd

Een dingetje waar je nog wel rekening mee moet houden: sommige mp3-spelers hebben de mogelijkheid om met een bios flash toekomstige muziek formaten te ondersteunen. Maar hiervoor moeten ze wel genoeg processorkracht hebben!!!

Zo heb ik zelf een rio500 en vanaf het moment dat dat ding op de markt kwam is er support voor WMA beloofd. Telkes kwam dat echter maar niet uit en toen bleek opeens dat de rio500 net niet genoeg processorpower heeft om WMA in alle mogelijke kbit/s af te kunnen spelen. Niet dat ik WMA ondersteuning wil hebben hoor, ik heb toch m'n hele mp3 collectie (dik 20GB) in mp3 en ik ga dat echt niet naar WMA omzetten met kwaliteitsverlies. Bovendien bevalt het me prima met 192 kbit mp3tjes en 128MB in die rio500.

De fabrikant kan in elk geval wel zeggen dat de bios geflashed kan worden voor toekomstige formaten. Maar is er ook genoeg processorpower voor? Ik denk niet dat er veel speelruimte zal zijn aan de kant van de fabrikant, want een snellere processor = duurder en slurpt meer stroom terwijl het voor mp3 niet nodig is. Als er dus echt een revolutionair beter formaat komt wat doorbreekt denk ik niet eens dat er ook maar 1 mp3-speler is die het ook kan ondersteunen. Want des te beter het gecomprimeerd is, des te zwaarder de systeemeisen. En het moet een stuk beter gecomprimeerd zijn dan mp3 wil het de standaard worden imho.

fuk, ik zie dat dweil me al voor was :'(

• Dweil
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-03-2024

Dweil

Dual Xeon powered

Damn, jij ziet ook alles hè ? te laat :)
Pagina: 1