Chello en nieuwe pc

Pagina: 1
Acties:

• D-RiSe
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-03 19:37

D-RiSe

Kick the baby

Topicstarter
Hi,

"kheb net een nieuwe pc en nu wil chello niet meer.. hij krijgd wel een IP adres als je bij ipconfig kijkt maar geen DNS server..

waar kan dit aan liggen?

ps, ik heb ook een andere 3com kaarter in geduwd.

intel silver reef, celly 2.0 Ghz, 256mb ddr, G2MX

Verwijderd

heb je het vrijgegeven voordat je het uit je ouwe pc haalde? of heb nogsteeds de zelfde netwek kaart?

• D-RiSe

D-RiSe

Kick the baby

Topicstarter
Ik heb dus een andere netwerk kaart.. zou ik dan de ouwe er weer in moeten doen?

Verwijderd

Op zondag 23 september 2001 16:30 schreef D-RiSe het volgende:
Ik heb dus een andere netwerk kaart.. zou ik dan de ouwe er weer in moeten doen?
Dan doet ie het zowiezo

• D-RiSe

D-RiSe

Kick the baby

Topicstarter
En als ik wel die nieuwe wil gebruiken?

Verwijderd

moet je het vrijgeven, heb niet zoveel ervaring met hoe dat moet maar hoor verhalen van vrienden die et zelfde probleem hebben met bv een server en hun eige pc

• Obruut
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 09:52
Je zou eens even met de heldesk van chello kunnen bellen?

Read error : 54 (Connection reset by peer). One day I will find that peer and reset his connection!

Verwijderd

Als ik het goed heb is inderdaad het IP-adres aan je MAC adres van je netwerkkaart gekoppeld.

Optie 1 oude netwerkkaart erin
Optie 2 MAC adres oude netwerkkaartachterhalen en van de nieuwe netwerkkaart veranderen in het oude adres mbv tooltje voor die netwerkkaart
Optie 3 Chello helpdesk bellen om te vragen of ze je informatie bij hun uit de database willen gooien, zodat je fatsoenlijk een nieuw IP-adres bij je oude netwerkkaart krijgt.
Optie 4 Een keer je kabelmodem er voor een uurtje uittrekken en daarna opnieuw erin doen. Wil ook nog wel eens helpen

• weeraanmelden
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-08 22:40

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

vertel er even bij waar je woont.

ik heb in hilversum gewoondt, daar moest ik het MAC adres van de adapter doorgeven aan Chello.

maar nu woon ik ede, en daar heb ik een brief erbij gekregen met instellingen
Domeinnaam: chello.nl host NS
Nameserver:212.142.28.66 , 212.142.28.130
gateway:xxx.xx.xx.xx
ip adres modem:xxx.xx.xx.xx

maar: als ik windows opnieuw instel moet ik WINIPCFG gebruiken , de nic vrijgeven, modem 1/2 uur uitzetten, en de IE setup gebruiken om verbinding via een lan te maken.
anders werkt het niet
Pagina: 1