Toon posts:

CD-ROM device als losse CD speler

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ha luitjes...

Het is misschien een wat vreemde vraag, maar ik heb hier een heel leuk los CD-ROM spelertje en ik wil proberen of ik die los als CD speler kan gebruiken (in een kist bouwen met een versterker erbij bijv.) Nu wil ik graag weten of dit mogelijk is Tenminste mogelijk is het wel om hem los te laten spelen, maar ik wil dus meer functionaliteit (anders heb je alleen knopjes voor play, forward, stop en eject) weet iemand of dit mogelijk is? Bijvoorbeeld door bepaalde punten van de IDE aansluiting te gebruiken?

Laters,
Maurits

Verwijderd

ik wens je veel suc6 aangezien de cdrom speler word bestuurd door programma's op je pc.

Verwijderd

Ehm, de CD-ROM kan IMHO best stand-alone opereren, aangezien
je het apparaat niet perse softwarematig hoeft aan te sturen.

Alleen gaat het signaal via je geluidskaart, die wel met
software wordt aangestuurd... ik zou niet weten of de output
van een CD-ROM qua audio anders dan die van een conventionele
CD-speler, afgezien van de overbrenging via bijv. kabels.

Alleen maar meer vraagtekens dus... ;)

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, het lijkt erop dat er niet veel anders opzit dan toch maar ergens de meest afgeragde leptop te zoeken die er maar is en die de hele zooi aan te laten sturen... :( Ik neem aan dat er dan via een beetje simpele zachtewaren ook vanuit de DOS prompt heel wat te doen is?...

En volgens mijn moet die verbinding naar een versterker ook niet echt moeilijk zijn... Je audio kabel (die je normaal op je geluidsbord zet is vier dradig... twee draadjes voor het linker kanaal en twee voor het rechter (das tenminste wat ik tot nu toe te weten ben gekomen.

Laterz

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 23 september 2001 16:37 schreef THCdeMatthijs het volgende:
Ehm, de CD-ROM kan IMHO best stand-alone opereren, aangezien
je het apparaat niet perse softwarematig hoeft aan te sturen.

Alleen gaat het signaal via je geluidskaart, die wel met
software wordt aangestuurd... ik zou niet weten of de output
van een CD-ROM qua audio anders dan die van een conventionele
CD-speler, afgezien van de overbrenging via bijv. kabels.

Alleen maar meer vraagtekens dus... ;)
Gaat mij eens wat meer uitleggen over die IMHO zooi... daar weet ik echt even niks vanaf geloof ik... Waar staat het eigenlijk voor?? :?

Verwijderd

ik heb het al een paar keer gedaan een oude cd-rom speler als cd speler gebruiken. een voeding is genoeg, maar zoals je zelf al had vastgested heb je dan alleen stop, play eject en forward functies. (voor de slimmerikken omnder ons een geluidskaart of softwarematige besturing is niet noodzakenlijk)

het lijkt mij onmogelijk om meer functies te verkrijgen via delen van je ide. Voor die andere functies zul je je cd-rom speler softwarematig moeten aansturen. op z'n minst zouje dan een mobo + proc + kleine hd + parallelle poort om schakelaartjes op aan te sluiten moeten hebben.

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Op zondag 23 september 2001 16:56 schreef reaper het volgende:

[..]

Gaat mij eens wat meer uitleggen over die IMHO zooi... daar weet ik echt even niks vanaf geloof ik... Waar staat het eigenlijk voor?? :?
:D
dat betekent: In My Humble Opninion

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• KillerB
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-07 20:18

KillerB

______

alleen spelen is idd niet zon probeem. Maar aansturen....pff, dan kun je beter gelijk naar de winkel rennen om een spelertje van 200 piek te kopen

• pelican
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

pelican

Op zondag 23 september 2001 21:12 schreef kennym het volgende:
alleen spelen is idd niet zon probeem. Maar aansturen....pff, dan kun je beter gelijk naar de winkel rennen om een spelertje van 200 piek te kopen
Wat dacht je btw van een discman? Kost weinig, alle functionaliteit, klein en praktisch.
Pagina: 1