Toon posts:

AMD 1,4 GHZ op 89 graden

Pagina: 1
Acties:
  • 186 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Dacht ik leuk, mijn nnieuwe systeempje is binnen krijgen we dit...

mijn AMS AThlon TB 1,4 ghz met coolermaster dp5-6I11A op een gigabyte 7dxr moederbordje wordt idle 89 graden celsius
bus stond op 133 mhz met mp op 10,5 want mp gaat maar tot 12 anders had ik m wel op 100 mhz gezet

ik heb geprobeert de vcore naar beneden, bus naar 100 mhz en dus onderklokken...

maar wat kan ik nog meer proberen hij wordt namelijk nog steeds 80 graden..and counting....

bvd

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-02 21:14

Mooody

elmoody

das wel errug hot...
ik hoop voor jou dat je termo kapot is :D
anderzzz...terug naar t winkeltje!

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Verwijderd

Er vanuitgaande dat je vCore standaard staat ingesteld.., kan het ofwel een slechte meting van mobo zijn, ofwel slechte installatie van je koeler..

Dannog, als je na 3 uur geen vastlopers heb (en dan neem ik het heelruim.. ondergeclockt) dan kan deze meting haast niet waar zijn..

Al geprobeerd je handen in de buurt te houden? 89 is vrij warm en merk je direct :P

Verwijderd

Hoe heb je de temperatuur gemeten?!?

Zit de koeler er goed op?

Verwijderd

ken je niet ff een huis tuin keuken thermometer ertegen douwen

ik heb wel eens gehoord dat die interne dingen vaak gek zijn ofzo

suc7

btw ik dacht dat die zooi maar tot 75 of 70 graden ken
en dan weet je zekers dat ie gek is maar ik weet ut niet zeker

Verwijderd

Heb je die standaard thermal pad er nog op zitten of heb je er al wel Arctic Silver II tussen zitten? En daarnaast is die coolermaster nou niet echt goed te noemen. Alhoewel dit wel heel erg warm is.

• koekum
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 01-12-2022

koekum

Case....., net als m'n broer!

Had een vriend van me laatst ook, temp van rond de 90.
Ik heb z'n koelblok er maar even afgehaald. wat AS er op en terug zetten.
Nu draait dat ding rond de 40 graden C.

Voel eerst eens aan je koelblok, als die dus koel aanvoelt is er weinig tot geen warmtegeleiding van je proc naar je koelblok => opnieuw monteren met wat goede koelprut.

Een cliche is ooit origineel begonnen

• Tatsu
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

Geen last van een schommelende Vcore? Gooi er anders ff biosupdate overheen.

If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?

• Zap
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Zap

~

Ik zou idd even voorzichtig voelen of ie daadwerkelijk zo warm is. Ik heb hier nl. bijv. een P733 die volgens de temperatuursensor 80 graden celcius idle wordt, maar als ik aan de heatsink voel lijkt me dat niet erg waarschijnlijk ;)

Is het systeem verder ook instabiel?

Het kan natuurlijk zijn dat de heatsink/koelprut niet helemaal goed zit, en dat die temperatuur wel klopt.. dus toch ff goed kijken..

suc6

#

• koekum
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 01-12-2022

koekum

Case....., net als m'n broer!

Het kan dus wel dat je koelblok koel aanvoelt maar je processor heet is, je koelblok zit er dan niet goed op
(maar het kan ook een foute tempsensor zijn)

Een cliche is ooit origineel begonnen

Verwijderd

Het moet haast wel een defecte temp. sensor zijn. Als de temp. van de core aan de buitenkant al 90 gr. is, wat zal dan de interne coretemp. zijn ? Genoeg om de processor te doen overlijden lijkt mij.

• Bubbles
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:09

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Volgens AMD kunnen die 1,4 GHz TB 95 graden hebben.
Maar hier is toch iets ernstig mis...

Vouw mee bij Fatal Error Group! - F@H: #8

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:04

Exirion

Gadgetfetisjist

Op zondag 23 september 2001 17:37 schreef Bubbles het volgende:
Volgens AMD kunnen die 1,4 GHz TB 95 graden hebben.
Die redenering klopt niet:

http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/6#6

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
He Jongens..allemaal iig bedankt...

thermo is niet stuk, ja mijn pc liep vast an ong 5 min... heb nu die thermalpad er afgehaald en alleen as op gedaan en voila 44 graden... Dus TIP : haal die thermalpad eraf...

nou kijken hoe lang ie zo cool blijft....

maar verdere tips zijn nog steeds welkom, want eigenlijk stond er nog geen echte tip gepost..

Verwijderd

Had ook het probleem met een reeks AMD Athlon 1400Mhz processoren die te warm werden, over de 80 en counting...

Was met hetzelfde type moederbord!!

Andere coolers monteren hielp niet.

Bovendien kreeg ik al errors tijdens het installeren van windows, terwijl die 80° toen nog niet bereikt was!

Bij het gebruiken van een iets oudere 1400 processor (uit een andere reeks veronderstel ik) was dit probleem opgelost, nu blijft hij op een constante temperatuur van 60°, wat eigenlijk nog niet weinig is.

Maar als ik dit zo lees kan ik dit misschien wel verhelpen door Artic Silver pasta te gebruiken...

• TerraGuy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-06-2023

TerraGuy

The weirdo with the beard

Er wordt hier gezegd dat de koeler er niet goed op zou kunnen zitten. Maar als dat echt het geval is, dan is die Athlon toch zo de pijp uit? Zie dit filmpje wat er gebeurt als de koeler helemaal eraf is. Als hij er dan dus niet helemaal goed op zou zitten zou ie toch ook de pijp uit moeten gaan...

Iedereen kan gelijk hebben, allemaal tegelijk. Dat heb je met quantum.

• Saekerhett
  • Laatst online: 17:55
Op zondag 23 september 2001 16:17 schreef harttcore het volgende:

mijn AMS AThlon TB 1,4 ghz met coolermaster dp5-6I11A op een gigabyte 7dxr moederbordje wordt idle 89 graden celsius
bus stond op 133 mhz met mp op 10,5 want mp gaat maar tot 12 anders had ik m wel op 100 mhz gezet

ik heb geprobeert de vcore naar beneden, bus naar 100 mhz en dus onderklokken...

maar wat kan ik nog meer proberen hij wordt namelijk nog steeds 80 graden..and counting....

bvd
Niets aan de hand, hij mag maximaal 90 graden worden ;)

Verwijderd

Op zondag 23 september 2001 19:36 schreef Saekerhett het volgende:

[..]

Niets aan de hand, hij mag maximaal 90 graden worden ;)
ligt eraan..... ik heb een a1400amS

die mag 95 graden worden ;)

Maar ik heb dus ook een a7v266 met een 1,4 en die is nou 65 graden terwijl ik alleen msn-explorer, icq ,virusscanner heb draaien!!!! :(

Maar ik ga binnenkort bij oc-shop de Swiftech MC462 halen en dan bestel ik gelijk 2x Delta AFB-60HP fans!!!!!

En die passen gewoon precies bij de "gele pijlen" =>
Afbeeldingslocatie: http://wasa.1hwy.com/zooi/Fans.jpg

En dan knip ik gewoon de stekker eraf waar die "blauwe-circel" omheen staat en zet ik een dubbele potmeter op waar ik die 2 delta's op flans >:)

Verwijderd

Op zondag 23 september 2001 19:35 schreef TerraGuy het volgende:
Er wordt hier gezegd dat de koeler er niet goed op zou kunnen zitten. Maar als dat echt het geval is, dan is die Athlon toch zo de pijp uit? Zie dit filmpje wat er gebeurt als de koeler helemaal eraf is. Als hij er dan dus niet helemaal goed op zou zitten zou ie toch ook de pijp uit moeten gaan...
eraf wil niet zeggen er niet goed op

als die niet goed op zit dan maakt die wel contact maar niet genoeg ..............
dus dat 90 graden klopt als de cooler er niet goed op zit

kijk deze even na .......

sterkte ermee

Verwijderd

Athlon is wel handig met de winter voor de deur!

En ze zeggen: een PC is associaal. Niks van!
"Vroeger zat men zich, gezellig met de hele familie, te verwarmen rond de kachel."
Nu kan men met de hele familie rond een Athlon gaan zitten om zich te verwarmen :)

Verwijderd

Op zondag 23 september 2001 20:04 schreef backbone het volgende:
Athlon is wel handig met de winter voor de deur!

En ze zeggen: een PC is associaal. Niks van!
"Vroeger zat men zich, gezellig met de hele familie, te verwarmen rond de kachel."
Nu kan men met de hele familie rond een Athlon gaan zitten om zich te verwarmen :)
Athlonbarbeque in de zomeeeer! ;)

Verwijderd

ik heb hetzelfde probleem.

super heet 80 and counting en vastlopers na 5 mins.

nu ik dit lees zal het denk wel aan de koeler liggen.

morgen snel koelerpasta halen en erop smeren en dan moet het goed zijn.

ze moeten toch rond de 40 graden werken ofzo?

• Dinant
  • Laatst online: 04-06 22:39
Ach zo'n kacheltje heeft ook zijn voordelen. Ik heb de mijne omgebouwd zodat hij liggend op de grond werkt: heerlijk met de voetjes erop...

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:23
mijnes is stressed 62 graden.
Probeer eens bios update, fan er voor...als het niet minder wordt ligt het aan de temp meter

Verwijderd

als je continue vastlopers enzo krijgt en vele blauwe schermen na 5 minuten ( als tie dus 80+ graden is ) dan lijkt het me wel aan de koeler zelf te liggen denk ik?

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-08 21:25

tweakerbee

dus..?

Gaat de voeding van je kast ook niet trippen? Als het in je kast heet wordt -> koelblok goed, proc heet, hoort ie hard te gaan blazen. :P

You can't have everything. Where would you put it?

Verwijderd

het wordt nie theet in mijn kast, want ik heb zon grote aopen kast van 300w en met alles open... dus lucht zat.

• IvoB
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18:00

IvoB

Prutst er rustig op los

De Coolermaster Dp5.... is slechts geschikt tot 1.2 Ghz..... |:( Met de 1400 t-bird kan je beter geen coolermaster nemen...

Verwijderd

Op zondag 23 september 2001 22:06 schreef IvoB het volgende:
De Coolermaster Dp5.... is slechts geschikt tot 1.2 Ghz..... |:( Met de 1400 t-bird kan je beter geen coolermaster nemen...
Hmmm, dat is dus niet waar, hij is AMD recommended en kan op een 1.4. Even in de bios kijken of de fan rond de 4800 toeren draait, is dat goed dan zit de koeler verkeerd. No way dat hij met deze koeler dik 80 graden wordt mits de koeler goed is.

:D

• Flyduck
  • Laatst online: 28-03-2025
Mijn TB1333 is stressed zo een 70 graden :(, ik heb geen vastlopers verder ofzo, maar om de levensduur wat te verlengen wil ik em toch wat afkoelen... Nu lees ik wat over koelpasta.. waar kan ik dat halen en hoe gaat dat in ze werk en helpt het echt ?

Flyduck

Zijn er mensen die deze regel lezen? Graag terugkoppeling gewenst (onopvallend)

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 15:48
Ik heb dus net een TB1,4Ghz MET een CoolerMaster EP5-6I51 van 39 gulden, en die wordt dus 50 graden stressed (DPC RC5), en zo'n 42 graden idle... Dus waarom geen CoolerMaster? Dit is zo ongeveer de goedkoopste uit de serie en presteert uitermate goed, is nog stil ook !!

Verwijderd

Mijn mobo en proc (Asus A7V266 + Athlon 1400 + Coolermaster EP5-6I11) werden in mij AOpen HQ08 eerst makkelijk 80 stressed. Ik heb 'm nu zover dat ie niet meer boven de 65 uitkomt stressed. Dit heeft me 3 case fans en een tubetje koelpasta gekost. En die Coolermaster koeler is het lompste ding dat ik ooit gehad heb. Ik had gevoel dat ie harder zou koelen (grote heatsink, etc.). Ik ga er misschien een 80 of 92mm op modden. Kijken hoe die dan koelt >:)!

• Bubbles

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Op zondag 23 september 2001 17:40 schreef Exirion het volgende:

[..]

Die redenering klopt niet:

http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/6#6
get your facts straight!
en lees dit maar eens:
http://www.heatsink-guide.com/maxtemp.htm
Socket A CPUs (Athlon) 1.1GHz or more ==> 95°C
en die link stond op de pagina die jij doorgaf! >:) |:(

• Bubbles

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

dat is de CM dp5-6h51 idd, maar dat is niet degene die hij gebruikt. ik heb het nog opgezocht, maar deze kan idd t/m 1400 MHz

Verwijderd

Heb gister ook me systeempje in elkaar zitten knutselen(als leek zijnde, thx to tweakers btw voor alle info) en die van mij wordt 54* dat vond ik al aardig wat, maar las ergens hier dat het vrij normaal is :+

Verwijderd

zit er op de asus a7v-e ook een temperatuur meter, of zit die er altijd op? lijkt me nogal handig als ik mn duron (diek binnekort krijg) ken overklokken ;) een cooler voor 1400 mhz op een duron 950 lijkt me wel cool genoeg om em flink te klokken ;)

Verwijderd

yup zit er in

Verwijderd

Heb dus bij nen athlon 1400Mhz den cooler erafgehaald, dat koel-vierkantje eraf gekrapt, en warmtegeleidende pasta in de plaats gespoten. Het is wel geen artic silver II maar kom.

Na deze operatie werd dien athlon nog steeds 62° (na er een tijdje mee te hebben gewerkt).

Is nog steeds redelijk hoog naar mijn mening.

Zou het gebruik van ECHTE artic silver dan zoveel verschil geven? Of heeft iemand een id hoe ik dit probleem zou kunnen oplossen?

• brute51
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-08-2025
waaorm zit iedereen toch zo te zeuren op die coolermaster dp5-6I11? voordat ik mn tb1400 kocht vond iedereen m de beste die dr was, nou heb ik zon ding nou vind iedereen m maar kl*te. snap dr nix van. ik heb geen koelerpasta alleen dat stikkertje en mijne is nie over de 55 graden heen te krijgen. idle istie 47 graden. hele slechte koeler hoor.... |:(

Ik heb echt een hele goeie PC.

• Francis
  • Laatst online: 07-06-2025

Francis

Kawa Versys 1000

Op zondag 07 oktober 2001 00:04 schreef brute51 het volgende:
waaorm zit iedereen toch zo te zeuren op die coolermaster dp5-6I11? voordat ik mn tb1400 kocht vond iedereen m de beste die dr was, nou heb ik zon ding nou vind iedereen m maar kl*te. snap dr nix van. ik heb geen koelerpasta alleen dat stikkertje en mijne is nie over de 55 graden heen te krijgen. idle istie 47 graden. hele slechte koeler hoor.... |:(
Ja ach ik kom met veel moeite aan de 59 graden en mijn bios zegt zelfs een paar graden minder met hetzelfde cooler emt standart koelplakkertje eronder...
damn wat een waardeloos ding...NOT! ben heel blij dat ik die heb genomen want werkt prima. Ga hem wel modden voor een 80 mm fan ivm met overclocken maar gewoon op 1400 voldoet hij prima. en dat voor dat geld? *D

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

• Chadi
  • Laatst online: 24-06 16:47
Ben ik blij met mijn 33 graden celsius :) en ik heb hem niet in de vriezer liggen ook :) gewoon een leuke fan erop en behuizing lekker groot en koel houden :)

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

mmz..met mijn silverado heb ik mijnes stressed op 48 graden hoogstends lopen! :)

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• Brakkie
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Brakkie

blaat

Koop toch allemaal gezellig een intel processor. Dan ben je van al die klote problemen af. Kost wat maar dan heb je ook wat! :)

Systeem | Strava

• Unique
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-05-2025
Brakkie, zoals je sig al zegd:
"The brakker, the better...."

Dus mensen.. allemaal een brakke intel kopen!
:*

• brute51
  • Laatst online: 07-08-2025
ik heb toch liever een athlon, die is tenminste multifunctioneel. ik heb het nooit koud in mn kamer :p

Ik heb echt een hele goeie PC.

• Copyman
  • Laatst online: 29-07 20:54

Copyman

Dode muis

Ik heb de EP5-6I11 en die van mij is 62C idle en 65C stressed. Najah.. zoals al veel wordt gezegt, dus ik hoef eigenlijk niet in de herhaling te vallen, maar zit cooler er goed op enzo, biosupdate? blabla.

Maar dan ben ik niet origineel. :) Maar dit zijn wel dingen waar je op moet letten.

Zeer belangrijke informatie: Inventaris

Verwijderd

hmm heet
mijn 1.2@1,4 is 28c idle en 53c stressed,in zommer 55c stressed

Verwijderd

Op zondag 23 september 2001 16:17 schreef harttcore het volgende:

bvd
das wel fucking hot mijne is stressed 50 graden

Verwijderd

lees volgende bericht :-p

Verwijderd

Ik herhaal nog ff dit berichtje want blijkbaar kijkt iedereen hier over: :)

Heb dus bij nen athlon 1400Mhz den cooler erafgehaald, dat koel-vierkantje eraf gekrapt, en witte warmtegeleidende pasta in de plaats gespoten (daar zit wel geen zilver ofzo in denk ik). Het is dus wel GEEN artic silver II maar kom.
Na deze operatie werd dien athlon NOG STEEDS62° (na er een tijdje mee te hebben gewerkt). Dus met of zonder dien pasta gaf geen verschil.

Is nog steeds redelijk hoog naar mijn mening.

Zou het gebruik van ECHTE artic silver dan zoveel verschil geven? Haalt da echt iets uit??

• I_stealth_I
  • Laatst online: 17:20

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Ik heb ook zo''n asus bordje met een XP 1700+ deze loopt al op met een gesloten behuizing op naar de 60 graden als ik games speel.

Met een open zijpaneel word ie maximaal 51~52 graden als ik hem inspannend werk laat doen. Regulier 46 graden.

Volgens mij zit er gewoon een BUG in die temperatuurmeting van de AV7x266 serie

/dev/null

Pagina: 1