Een pc als dvd/mp3 speler voor je tv...

Pagina: 1
Acties:

• tutterke
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02-03 18:15

tutterke

Klein maar tapper!

Topicstarter
Het is hier al enkele keren voorbijgeweest, en heb de search gebruikt, maar vind toch niet echt wat ik nodig heb.

Ik wil dus een pc gaan ineen knutselen die enkel en alleen gaat gebruikt worden voor het afspelen van dvd/divx/mp3.

Welke hardware heb ik daarvoor (minstens) nodig ? Het moet dus wel een beetje betaalbaar blijven he... :)

Thanx

And I find it kind of funny
I find it kind of sad
The dreams in which I'm dying
are the best I've ever had.

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-02 15:28

Opa

Nu Multifocaal!

DivX wordt de bottleneck. DVD Kan evt via een Hollywood, MP3 kan ook nog wel op een Pentium 1 maar DivX is zwaar.

Maar aan de zonnige kant: Je hebt al een ECS Athlon bord met SIS sjipset voor iets van 180 doekoes. Gooi je daar een Athlon Duron 950 tegen aan voor 197 en 256 MB SDRAM voor 70 a 80 gulden. Dan heb je ook geen Hollywood meer nodig.
Als je al een ATX kast hebt (er zijn ook µ-ATX borden) ben je dus voor 450 gulden klaar. (minder als je al het geheugen hebt)

Bord kan denk ik nog wel billiger en je kan ook een kleinere Duron nemen voor f 140 ofzow.

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

• Opa

Opa

Nu Multifocaal!

Of je moet met tweedehands onderdelen gaan werken:

Asus P2B BX chipset (ROCKSOLID) en een P3 800 Slot 1 er in.

• tutterke
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02-03 18:15

tutterke

Klein maar tapper!

Topicstarter
en wat van videokaart ? welke zijn daar goed voor ?

And I find it kind of funny
I find it kind of sad
The dreams in which I'm dying
are the best I've ever had.

• Opa

Opa

Nu Multifocaal!

De eerste de beste ATi 16 MB met TV Out is dacht ik voldoende. Het decoder werk wordt door de CPU gedaan. Het enige wat de videokaart moet doen is een beeld van 768x512 pixels op 50 Hz toveren lijkt mij... (Of is PAL nog minder?)

• sjolmers
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-02 09:18

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

p2-300 en hoger, 64 MB geheugen is genoeg, 16MB kut kaart als er maar TV-out op zit en dan pak je een speciaal os'je voor mp3's en divX....www.geocities.com/SiliconValley/Software/3691/DivxOS/ bijvoorbeeld...

Suc6

adr opleidingen en meer adr opleidingen

• Hyperbird
  • Niet online
Op zondag 23 september 2001 17:49 schreef victorvo het volgende:
De eerste de beste ATi 16 MB met TV Out is dacht ik voldoende. Het decoder werk wordt door de CPU gedaan. Het enige wat de videokaart moet doen is een beeld van 768x512 pixels op 50 Hz toveren lijkt mij... (Of is PAL nog minder?)
Ik zal dus zeker wel een kaart zoeken met een goede tv out, probeer ergens een matrox dual head kaartje op de kop te tikken, die tv-out is echt prachtig.
Pagina: 1