Toon posts:

Serie nummer laptop controle??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik zie wel eens serie nummers bij laptop advertenties staan waarmee je dan kunt controleren of het een eerlijke laptop is.. waar kun je dan checken?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:24

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Makkelijkst is: bel helpdesk van betrokken merk en noem serienummer. Als de laptop geregistreerd is in naam van degene van wie je wilt kopen, zou het in orde moeten zijn (of het is dermate gelegaliseerd dat jij je in ingedekt hebt als het toch fout bleek te zijn- jij hebt aantoonbaar getracht na te gaan of het legaal is; de helpdesk zou je aansprakelijk moeten kunnen stellen als het in beslag genomen wordt als gestolen goed.

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet of die laptop op zijn naam staat, maar ik heb al zijn gegevens, het is een normale prijs, dus ik verwacht dat het gewoon een eerlijke laptop is. Maar ik vraag mij af of er een database met nummers van gestolen laptops is..

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:22
Toshiba heeft online een database van serienrs, daar kun je zien hoe lang je lappie nog garantie heeft.

Als ie gejat zou zijn, en als gejat geregistreerd staat, zal je garantie ook wel op 0 staan :)

IBM heeft ook zoiets.

Toshiba site: www.toshiba.com (.nl heeft t geloof ik niet)

Verwijderd

Ze zouden eigenlijk idd in samenwerking met de politie een database moeten aanmaken waaruit men kan opmaken of een laptop eerlijk is of niet.
Zelf heb ik ook een lapop gekocht.
Ik weet niet of hij "eerlijk" is maar ik ga daar maar vanauit omdat de verkoper mij dat vertelde :+

Maar nu ik een verzekering wil gaan afsluiten lijkt het me heel verstandig om eerst maar even na te gaan of mijn laptop als "gestolen" geregistreerd staat want dan is het verzekeren natuurlijk wel een beetje dom :Z