Tips voor het modden van een HQ08

Pagina: 1
Acties:

• Badger
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-09-2025
Als je een blowhole in de front maakt zorg dan dat je een gatenzaag gebruikt! Je krijgt dan een net rond gat dat direct op maat is. Heb gvd een uur zitten vijlen om mijn gedremelde gat rond en op maat te krijgen.

• Dreamstar
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-03 10:34
Misschien een stomme vraag maar waarom geldt dit alleen voor een HQ08 ???

• ajampaniki
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 29-07 10:07
Kan met elke kast hoor

• Dreamstar
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-03 10:34
Was ook meer als opmerking bedoelt.
Het vervelende met een gatenzaag is dat als je te hard zaagt, je frontje begint te smelten en das niet zoo mooi.

Met een dremel komt dat minder voor (variabel toerental) en dat uurtje vijlen, is dat nou zo erg ?

• lvh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-11-2022

lvh

Yupz, en GOEDE zagen zijn echt duur hoor. 90% van hun maken het gat na 10 seconden al vierkant :)

Heb dat ook eens geprobeerd (allez mijn pa) en dat ding werd als een razende blok heet draaiend scherp metaal naar mijn pa zijn middel geworpen ;( Pa gewond en frontje d00d :'(

Verwijderd

Een kunststof voorfront kan je gemakkelijk bewerken met een figuurzaag. Je bent in 5 minuten klaar. Wil je het gat mooi rond hebben, dan neem je een plasic bloempotje dat je omwikkelt met schuurpapier. Het bloempotje draai je rond in het gat en je slijpt een perfect rond gat in je kunststof voorfront. Alles bij elkaar een half uurtje werk. Als je een perfecte verbinding tussen het kunststof voorfront en je metalenkast wilt hebben lijm je het plastic bloempotje met tweecomponentenlijm in je kunststof voorfront. Als de lijm droog is snij je met een hobbymesje het overtollige plastic van het bloempotje af. Resultaat: een mooi rond blowhole dat perfect rond is en goed aansluit op de ventilator..... En een potje modelbouw verf doet wonderen..

• Denhomer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-10-2025

Denhomer

Doh !

pa gewond?
*g*
gewoon boormachine niet te snel zette (meer keuzes als met dremel) en dan rustig in frontje gaan. Zo moeilijk is het niet.
Als je het met dremel doet en het is niet rond?
Neem gewoon een saladabakje of dergelijke en je ziet het al niet meer.

Zijn we tweaker of niet?

• Badger
Voor de genen die nog nooit een AOpen HQ08 hebben aanschouwd: dat ding heeft een bolle voorkant. Je komt er aan de achterkant verdomd moeilijk bij met je dremel. Figuurzagen is idd een optie en met een dremel loopt ie vast op stand 2 en bij 3 begin het te smelten.
Plus het aftekenen van de cirkel is een ramp omdat het oppervlak bol loopt.

En je hebt ook boormachines met variabele snelheid (ok misschien kom je dan meer in de buurt van een boorkolom)

• Badger
Ow ja ff mijn oplossing: aan de achterkant zo goed als het gaat aftekenen. Toen met de dremel een stukje geprobeerd. Kwam er al snel achter dat ik ruimte te kort kwam om de bocht goed te maken. Ik heb toen maar naar de figuurzaag gegrepen. Ding uitgezaagd en gepast: darn gat niet goed rond en dus paste mijn PVC pijpje er niet in. Ik grijp dus naar de vijl en ben vervolgens ff zoet met het passen maken.
Als afwerking leg ik er ff een ringetje zwarte kit omheen zodat ie vast zit en netjes is afgewerkt.
Pagina: 1