Toon posts:

Softwarematige nummermelder

Pagina: 1
Acties:
  • 132 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Iedereen kent tegenwoordig wel de reclames van KPN: zien wie je belt.

Ik heb laatst een nummermelder gewonnen en hoera: hij meldt nummers!!!
Maar nummers alleen, daar heb je weinig aan...

Nu heb ik een idee: met je modem zit je aan de telefoonlijn (DUH!). Ik weet van het bestaan van softwarematige tikkentellers. Als die bestaan, waarom zou dan geen softwarematige nummermelder bestaan.

Meerwaarde van zo'n softwarematige nummermelder is dat er een databaseje achter kan hangen die het nummer gelijk koppelt aan een naam. Dan gaat de telefoon en zie je in beeld de naam van de persoon die je belt. Dat lijkt me nou superhandig.

ps. als je hier gebruik van wil maken moet je wel een abonnement afsluiten bij de KPN :( . Dat kost weer een paar piekjes per maand.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
volgens mij kan dat niet met normale modems.. alleen bij isdn.

• pim4
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20-08 18:20
Dat kan allang met de kpn telefoon gids....
eehh, rick h : het zou kunnen dat je dat alleen maar met isdn hebt, week nie, heb alleen isdn modem, geen analoog (naast de kabel natuurlijk :) :) :)) dus 'k weet niet beter.

Verwijderd

Ik heb een gewone, analoge telefoonlijn met nummerweergave. Dus het kan wel. Heb wel een duur telefoontoestel met display dat hier geschikt voor is. Bellen via de kabel gaat tegenwoordig ook en ook met nummerweergave. Ik zit al op de kabel te internetten, dus misschien ga ik ook maar eens bellen via de coax. Of zou dat dan ten koste gaan van de snelheid van mijn internet :) ?

Verwijderd

Of zou dat dan ten koste gaan van de snelheid van mijn internet :)?
nope, of was dat een geintje, met je :) ?

Verwijderd

Ik heb bij d/l accelerator wel eens reclame gezien van zo'n proggy... weet alleen niet meer hoe het heet :(

Verwijderd

Bij normale modems gaat dit niet. Deze ondersteunen geen DTMF. Alleen Tornado heeft er een (extern en enorm duur)
Kijk voor een software oplossing bij www.ik-houd-op-met-oude-topics-kicken.en-spammen.nl
50 euries maar meer me mogelijk.

[ Voor 12% gewijzigd door pasta op 19-05-2005 05:20 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 03:50:
Bij normale modems gaat dit niet. Deze ondersteunen geen DTMF. Alleen Tornado heeft er een (extern en enorm duur)
Kijk voor een software oplossing bij www.als-het-om-spam-gaat....evert-mij-meer-werk-op.nl
50 euries maar meer me mogelijk.
kick jij ff een 5 jaar oud topic B)

[ Voor 10% gewijzigd door pasta op 19-05-2005 05:38 ]

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-08 23:05

pasta

Ondertitel

Na 5 jaar zal de TS het wel uitgevogeld hebben. En niet spammen. ;)

[ Voor 15% gewijzigd door pasta op 19-05-2005 05:19 ]

Signature

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.