Toon posts:

MSN spraakverbinding via Vigor2200E werkt niet!

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met het verbinden van MSN Messenger Service direct met het Internet via een hardwarematige router met ingebouwde firewall (Draytek Vigor 2200E). De router gebruikt Network Address Translation (NAT).
Het gaat hier ENKEL(!!!) om de SPRAAKVERBINDING. Het typen van berichten is zowel naar lokale computers als naar computers op het Internet geen enkel probleem. De spraakverbinding van kan WEL tot stand komen met een lokale computer, maar werkt echter NIET met een computer op het Internet.

Zou het probleem kunnen liggen aan de ingebouwde firewall en moet Port 1863 (MSN Messenger Service) worden opengezet om een spraakverbinding met computers buiten het lokale netwerk tot stand te brengen?
- of -
Moet er toch Port Mapping gebruikt worden?
- of -
Heeft iemand misschien een andere oplossing?

Alvast Bedankt!

• c0de1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-10-2025
Hey,

Ik heb precies hetzelfde, heb ook een Vigor 2200E
Heb alles al geprobeerd, maar niks hielp :'(

Weet jij misschien wel wat die Ip Filter/Firewall
settings Call en Data Filter doen ?

Verwijderd

Volgens de site van draytek zou je DMZ setup moeten gebruiken

http://www.draytek.nl/help/v2200.php?type=2200e&fw=1.07&show=ipnatops.sht

Ik heb hem zelf ook net een dag dus ik heb het nog niet getest, maar ik heb al wel gehoort dat het zo moet

Enigste nadeel volgens mij is dat je firewall dan op die pc geen enkel nut heeft :?

• Dreamer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-06 12:47

Dreamer

Foutje

waarschijnlijk wordt je poort geblokt.

Ik weet niet precies welke poort het is maar ik denk dat je dat wel op de MSN site kan checken.

die poort gooi je dan open op je firewall en probleem is opgelost.

specs | specs server
je beste vriend is niet de vriend waar je het meeste over praat,
maar de vriend waar je het meeste aan denkt

• c0de1
Volgens de handleiding van Draytek kom je pc als een DMZ host rechtstreeks op het interpret dus omzeilt je firewall.

Er staat ook dat dus alle poorten open staan en dat alles "zou" moeten werken, maar helaas MSN gaat niet werken :'(

Wat wel raar is dat in MSN wel bestanden kan ontvangen
maar niet versturen of een voice link opzetten :?

Las op de Microsoft site dat MSN niet goed met NAT over weg kan, hier de link : http://support.microsoft.com/directory/article.asp?ID=KB;EN-US;q278887

Had te maken met Windows 2000 server, maar het zou best kunnen dat MSN in het algemeen niet met NAT overweg kan.

Daar zit je dan met je NAT router ;(

Verwijderd

Topicstarter
Weet jij misschien wel wat die Ip Filter/Firewall
settings Call en Data Filter doen ?
Sorry, ik heb echt geen flauw idee...
Volgens de site van draytek zou je DMZ setup moeten gebruiken
Ja klopt, ik heb Draytek er zelfs al een e-mailtje over gestuurd en zeggen inderdaad hetzelfde. Maar helaas werkt het nog altijd niet :'(
Las op de Microsoft site dat MSN niet goed met NAT over weg kan, hier de link : http://support.microsoft.com/directory/article.asp?ID=KB;EN-US;q278887

Had te maken met Windows 2000 server, maar het zou best kunnen dat MSN in het algemeen niet met NAT overweg kan.

Daar zit je dan met je NAT router ;(
Ik zelf gebruik Windows 98 en denk inderdaad dat MSN dan niet met een NAT router overwegkan jammergenoeg.

Over bestanden ontvangen via MSN trouwens, dit kan ik soms wel en soms niet. Verzenden lukt sowiezo nooit, maar ontvangen lukt nog wel eens. Vaak alleen als ik één PC op het lokale netwerk heb aanstaan.

Ik heb nog nieteens Netmeeting geprobeerd, maar denk dat dit hetzelfde probleem zal geven :(

Verwijderd

waarom ga je niet over op icq?

• c0de1
Ik heb nog nieteens Netmeeting geprobeerd, maar denk dat dit hetzelfde probleem zal geven :(
Ga ik je gerust stellen, Netmeeting werkt wel ;)
Je moet wel een pc als DMZ Host instellen, dan werkt het als een trein op die pc *D

• c0de1
Op woensdag 26 september 2001 16:56 schreef madmanrules het volgende:
waarom ga je niet over op icq?
Omdat ik juist MSN wil gebruiken voor IP over Voice.
ICQ werkt niet goed

• c0de1
Op vrijdag 28 september 2001 18:12 schreef c0de1 het volgende:

[..]
Omdat ik juist MSN wil gebruiken voor IP over Voice.
ICQ werkt niet goed
Uhm bedoel Voice over IP ;)

• dôh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-08 14:16
Ik heb m'n modem omgebouwd tot router en ik kan ook geen gesprekken doen bij MSN, heeft inderdaad met NAT te maken, ik kan ook geen files versturen bij MSN, wel ontvangen... :?

Verwijderd

MSN en NAT wil idd niet werken , ik heb zelf al geprobeerd met router (hard en softwate).

MS geeft wel de poorten aan maar zoals ze daar staan doet het dus niks... als ik dan de poorten controleer waarop de pakketen van msn binnenkomen blijken dit ineens heel andere te zijn dan MS beweert ...

iemand die dit werkend kan krijgen is mijn engel :D

• c0de1
Op zaterdag 29 september 2001 18:55 schreef psychic het volgende:
MSN en NAT wil idd niet werken , ik heb zelf al geprobeerd met router (hard en softwate).

MS geeft wel de poorten aan maar zoals ze daar staan doet het dus niks... als ik dan de poorten controleer waarop de pakketen van msn binnenkomen blijken dit ineens heel andere te zijn dan MS beweert ...

iemand die dit werkend kan krijgen is mijn engel :D
Simpel dat is Microsoft, ff protocol van MSN aanpassen
zodat het wel volledig NAT ondersteund |:(

Verwijderd

Of het helemaalwerkt weet ik niet, maar je hoeft nix meer aan te passen in de router voor msn icq en netmeeting met versie 2.00 van de firmware (www.draytek.com.tw)

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-08 21:35

ThaHandy

Discovery Channel

ik heb hier freesco (NAT) router
met MSN draien .ik kan zenden/ontvangen...alleen dan voice wil nog nie...

• GeBas
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-06 21:56

GeBas

--

ik had het zelfde probleem, inderdaad je IP nummer in de DMZ zetten en bij mij werkte het toen.

| Apple iMac 27" 2012 | Apple McBook Pro 13" 2010 | qnap ts-112 |

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
DMZ zou het effect van routers moeten teniet doen, dus als DMZ ook niet werkt, dan werkt het ook niet als je je PC direct aan je modem koppelt. Probeer dat ook eens zou ik zeggen..

Verder weet ik niet of je XP hebt en of de 2200E het ook ondersteunt, maar je zou eventueel ook aan uPnP kunnen denken :)

• luckyme_
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Het moet wel werken als de verbinding wordt gestart door een niet nat gebruikende partij (volgens Microsoft)

• jpvk007
  • Laatst online: 20:20
GeBas schreef op 22 november 2003 @ 13:05:
ik had het zelfde probleem, inderdaad je IP nummer in de DMZ zetten en bij mij werkte het toen.
beetje een late reactie... 2 jaar na dato

tegenwoordig zijn die problemen er toch niet meer met winxp en msn6? ik kan tenminste rustig via een router de webcam gebruiken en een voice conversation starten zonder DMZ te gebruiken of poorten open te zetten... met win98 en msn4 wilde het 2 jaar geleden idd niet lukken

[ Voor 13% gewijzigd door jpvk007 op 22-11-2003 15:53 ]

Verwijderd

Lijkt me inmiddels wel opgelost ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.