Toon posts:

WinMX en Quicknet Kabel.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedemiddag,

Ik wil winmx draaien, maar weet niet hoe ik dit in moet stellen. Ik draai hier op quicknetkabel met een future fn110 modem. Tussen het modem en de comp zit een utp kabel aangesloten op een netwerkkaart, De modem is aangesloten via de "kabel" op quicknet (multikabel. Nu weet ik niet wat ik voor een verbinding in moet stellen. Ik krijg soms instellingen van T1/LAN tot 10MBP LAN te zien, wat met wel heel sterk lijkt. Ook zit ik met een firewall te klooien (zonealarm prof). In winmx staat een heel verhaal over poorten mappen achter een firewall en daar wordt ik niet veel wijzer van. Vooral het feit dat ik niet weet of de kabel ook tot een lan verbinding gerekend wordt of een kabelmodem.
Wie kan iets licht in de duisternis brengen. :?

P.S. Het blijkt dat ik dus geen verbindingen kan maken met DSL, want die reageren geen van allen op een aanvraag. De topsnelheid die ik ooit gehaald heb is 3,46 KBps met downloaden van WinMX op diversen cable aansluitingen, en met het uploaden gaat het nog rotter 1.45 KBps en dat lijkt me voor een LAN of Cable verbinding toch niet de juiste snelheden. :(

VrGr Rick

Verwijderd

Draai zelf ook WinMX en zonealarm via de kabel. Wel chello, maar dat maakt niet uit.

Ik weet niet of je speciaal iets in bent gaan stellen mbt tot poorten en firewall, maar dat is niet nodig want jouw compu heeft een rechtstreekse verbinding met het internet.

Bij connection settings en dan firewall/network hoort gewoon te staan directly. Poorten zijn automatisch ingevuld.

Wat heb je in het transfer window bij bandwidth staan ?? Zowel up als download. Experimenteer is wat met de throttle

Anders zou ik het ook niet weten.
Neem aan dat je wel fatsoenlijke snelheden haalt als het niet via WinMX is.

• answer_man
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-08 10:24
win MX?

• Amsterdance
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-12-2023

Amsterdance

4800+

Quicknet en Zonealarm.

Voor zover ik weet raad Quicknet het gebruik van Zonealarm af omdat dit problemen kan opleveren met hun DHCP server.

Bij WinMX kun je invullen wat voor verbinding je gebruikt. Het maakt niet uit of je T1 of 14k4 aanklikt, dit heeft namelijk niets met je werkelijke verbinding te maken.
Dit betekent dus dat je kunt aangeven dat je een DSL verbinding hebt terwijl dat dus helemaal niet zo hoeft te zijn.

Bij proxy instellingen hoef je niets in te vullen.
Quicknet staat geen servers toe onder poort 1024.
WinMX zit ver daarboven.

Quicknet geeft gebruikers een 64 kbs downstream en 8 kbs upstream. Je kunt de sharing optie dus het beste uitschakelen omdat anders je hele internetverbinding snel verzadigd raakt.

Succes

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 23 september 2001 18:30 schreef Amsterdance het volgende:
Quicknet en Zonealarm.

Quicknet geeft gebruikers een 64 kbs downstream en 8 kbs upstream. Je kunt de sharing optie dus het beste uitschakelen omdat anders je hele internetverbinding snel verzadigd raakt.

Succes
Ja, dat is het profit abonnement, maar hier heb ik het power abonnement en dat is 512Kbps Down en 64Kbps Up. Maar dat is even tussendoor. Ik weet nu in ieder geval een stuk meer, want is raakte knap in de war dat er soms in een programma T1/LAN ingesteld was. En een T1 verbinding dromen we allemaal van zelfs Quicknet :)
In ieder geval weet ik nu ook dat zonealarm problemen geeft of kan geven met de dhcp server, dus moet ik daar ook weer een oplossing voor zoeken.
Maar ik sla dit hele topic even op en ga hem uitprinten.

Dus heren en dames hartelijk dank voor uw hulp.