Hij doet niets meer?!? (Piepen bij opstarten)

Pagina: 1
Acties:

• Xochiquetzal
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-04-2025
Ik heb net bij een vriend een klein probleempje opgelost:
Hij kon geen audio cd's afspelen. Oplossing: Kabeltje van CD-ROM drive naar geluidskaart *D
Alles werkte daarna goed, dus ben ik naar huis gegaan. Hij heeft ondertussen de kap erop geschroefd en een keer gereboot, maar dat laatste lukte dus niet. Normaal piept de pc 1x bij het aanzetten, maar nu blijft ie piepen en hij doet niets meer. Hij heeft vervolgens nog een cold reboot gedaan, geen effect. Daarna een aantal dingen losgehaald en weer opnieuw vastgezet, ook niets. Ook het kabeltje wat ik heb ingeplugt heeft ie eruitgehaald, omdat die misschien fout zat, en weer een cold reboot.
Iemand enig idee waar het aan kan liggen en/of wat er aan te doen valt? :?
Bvd

Verwelkom wat je niet kunt vermijden.

• Mir
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Mir

Probeer eerst een te kijken wat voorn Mobo het is en daarmee gaan zoeken wat die piepjes betekennen?

kan je een hoop helpen!

• SenZatioN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-02-2025

SenZatioN

Improvise...

Als je de betekenis zoekt van die piepjes (POST-codes)kijk dan ff hier http://www.wimsbios.com/HTML1/faq.html#q18 aangezien de betekenis verschilt per BIOS-fabrikant.

My software never has bugs, it just develops random features...

• Xochiquetzal
Ja, daar kan ik dus helemaal niets mee... ik bel hem en vraag wat er op zijn moederbord staat (hij wist het merk niet eens, maar hij is dan ook weer van een vriend van HEM) en hij noemde me een hele rij met codes. O.a. P2XBL en AGP1.
Op die link die hierboven in een reply staat, staat het volgende: The two characters following the last character of the chipset identification identify the motherboard manufacturer. En vervolgens een lijst... Echt vaag allemaal... Ik ben blij dat ik al mijn manuals en zo bewaar. Ik heb ze tot nu toe nog niet nodig gezet (behalve bij het bouwen de jumpers en zo goed zetten), maar voor het geval dat er iets mis gaat, heb ik ze iig nog.

• Xochiquetzal
Oja, de piepjes gaan gewoon zo: - - - - - - etc.

• Mir
  • Niet online

Mir

Ik heb werkelijk geen ID wat je hiermee kan :)

AGP1 is lijkt mij gewoon een aanduiding dat je AGP 1X aankan?.... Hiermee kan dus gezegd worden: oud mobo...

Laat jouw vriend zijn vriend eens vragen wat voorn mobo het is

• CU2morO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 31-01 20:32
Op zondag 23 september 2001 16:25 schreef Xochiquetzal het volgende:
Ja, daar kan ik dus helemaal niets mee... ik bel hem en vraag wat er op zijn moederbord staat (hij wist het merk niet eens, maar hij is dan ook weer van een vriend van HEM) en hij noemde me een hele rij met codes. O.a. P2XBL en AGP1.
Op die link die hierboven in een reply staat, staat het volgende: The two characters following the last character of the chipset identification identify the motherboard manufacturer. En vervolgens een lijst... Echt vaag allemaal... Ik ben blij dat ik al mijn manuals en zo bewaar. Ik heb ze tot nu toe nog niet nodig gezet (behalve bij het bouwen de jumpers en zo goed zetten), maar voor het geval dat er iets mis gaat, heb ik ze iig nog.
hahaha AGP1, mijn mobo is dan PCI3 (als je in het midden kijkt) AGP1 wil (denk) zeggen dat het agp poort 1 is, net als pci1...pci4

heb je mischien ander kabeltjes losgetrokken (IDE ofzo?) off het geheugen losgestoten, haal het er eens uit en stop het er opnieuw in

• Xochiquetzal
Ik had al gezien dat het een oud mobo was toen ik met die geluidskaart bezig was ja :)
Ik denk dat de eigenaar het niet weet, aangezien hij absoluut geen verstand heeft van computers. Ik bedoel: hij vraagt hulp aan een vriend van hem, die vervolgens MIJ weer nodig had voor een klein probleempje (zie boven) *D
En ik weet er dan ook weer zo weinig van dat ik vervolgens hier op het forum mijn problemen ga spuien :)
Thx trouwens voor de tips, ook al heb ik er (nog?) niets aan.

• kropsla
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01-10-2023
Heyzz,

Ik zeg het heeeeeeel erg voorzichtig, maar het zou weleens kunnen zijn dat het mobo is opgeblazen, aloewel je er niks aan gedaan hebt behalve dat eene kabeltje wat niks zou moeten/kunnen veroorzaken. :?
Wat je ook zou kunnen doen is, alles loshalen (kabels) en netjes alles er weer in doen, anders weet ik het ook niet.
Zou wel zowiezo effe kijken wat voor mobo het is...
Vorig jaar toen had ik een oude comp van ons opgeblazen, namelijk de IDE kabels een beetje door de war (wist combinatie nie meer *D ) en hij gaf ook die piepjes....
Kzou toch goed zoeken naar wat voor mobo het is, want dat ding die ik had opgeblazen is natuurlijk een totaal ander mobo.
Veel suc6!
Cya!
Iceman

• kropsla
Anders kun je ook effe bios resettuh...
Gebeurt weleens dat ie nie wil startuh, omdat er iets niet goed in bios staat.
ALs die bovenste dingen het niet doen, dan zou ik bios reseten

• Mir
  • Niet online

Mir

Betwijfel of die oude mobo's geresset kunnen worden...

of heb ik het nu erg mis?

• kropsla
Waarschijnlijk zit er wel een bios batt in...
Dus effe een nachtje de batt eruit halen...

Verwijderd

Op zondag 23 september 2001 17:11 schreef Mir het volgende:
Betwijfel of die oude mobo's geresset kunnen worden...

of heb ik het nu erg mis?
toch zit er op meeste mobo's nog wel een ccmos jumpertje.. zelfs op een oude p100 mobo van mij nog..

Maar anders inderdaad ff bat. eruit halen

Verwijderd

Oneindig piepen betekend meestal dat het geheugen niet gezien word of dus gewoon naar zijn moer is!Probeer is een ander reepje geheugen erin te doen en kijk dan is of het probleem is opgelost!

• SenZatioN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-02-2025

SenZatioN

Improvise...

P2XBL is een model van DFI. Met BX chipset :)

http://www.dfi.com/frame.asp

My software never has bugs, it just develops random features...

Verwijderd

probeer ook ff of de videokaart goed in het agp slot zit..

mischien dat hij met het er opschroeven van de kap, een beetje met de kast heeft lopen stoeien, en dat de vgakaart net iets uit het slot gekomen is ..

Verwijderd

Op zondag 23 september 2001 18:29 schreef didaaf1 het volgende:
Oneindig piepen betekend meestal dat het geheugen niet gezien word of dus gewoon naar zijn moer is!Probeer is een ander reepje geheugen erin te doen en kijk dan is of het probleem is opgelost!
Klopt dat is namelijk de M van Memory in morsecode in 9 van de 10 gevallen kun je aan de hand van de piepjes het probleem wel achterhalen want die piepje zijn vaak morsecode. Als er bijvoorbeeld iets met de videokaart is dan krijg je de V in morse is geloof ik .-

Verwijderd

Op zondag 23 september 2001 22:24 schreef Mr_duron700 het volgende:

[..]

Klopt dat is namelijk de M van Memory in morsecode in 9 van de 10 gevallen kun je aan de hand van de piepjes het probleem wel achterhalen want die piepje zijn vaak morsecode. Als er bijvoorbeeld iets met de videokaart is dan krijg je de V in morse is geloof ik .-
Nou nou stout hoor stiekum een loopje met mij nemen |:(
Sla je handleiding er maar op na kun je zelf zien dat die piepjes idd.een betekenis hebben, of gebruik de search eens!!!
Pagina: 1