Toon posts:

wat doet de tweaker met een 486 8mb ram 500hd

Pagina: 1
Acties:
  • 280 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
zie onderwerp

486
8mb ram
500 mb hd
1 mb video
14 inch kleuren monitor
diskette station
toetenbord + muis

off topic
ik heb 5 van deze dingen staan je kan ze van me ook kopen voor 65 gulden per stuk ik kon niet in de pricewatch zetten zegt dat ik niet ben aangemeld ofzo terwijl ik dat wel ben
off topic

• Gardocki
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Fans uit de voedingen slopen, en gebruiken als case-fans

They made me do it.

Verwijderd

Topicstarter
ik bedoel zonder dingen eruit te slopen wat zouden jullie ermee doen webserver etc bijv?

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Je kan ze gebruiken als Freesco router oid. BTW: volgens mij hoort het aanbieden van hardware thuis bij vraag en aanbod.

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

Verwijderd

Topicstarter
wat zouden jullie ermee doen of wat hebben jullie op zo'n pctje draaien?

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Op zondag 23 september 2001 15:08 schreef tomazzz het volgende:
wat zouden jullie ermee doen of wat hebben jullie op zo'n pctje draaien?
freesco!
maar...wat wil je met de informatie gaan doen :?

Verwijderd

Topicstarter
gewoon kijken wat ik er nog mee kan doen en als iets me leuk lijkt doe ik dat er mee

Verwijderd

Topicstarter
duz nog meerdere mensen?

• Mary Wana
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-07 22:43

Mary Wana

keyboard nut

aan mij geven ik heb 1 zo een ding nodig :P

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

Verwijderd

weg gooien

Verwijderd

Topicstarter
graag normale reacties dank u wel

Verwijderd

Kapot gooien vanaf je balkon >:)

Verwijderd

FreeSCO
draait al op 386 met 6mb
ideaal om netwerkje thuis aan te legge
lekker simpel

Verwijderd

Topicstarter
funkflex wat zou je ermee willen doen dan?

• Mich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-08 16:32
Op zondag 23 september 2001 15:36 schreef axl292 het volgende:
weg gooien
dan ga je hem van hem kopen en daarna weg gooien.

gooi dan die 65 piek gewoon naar mij toe ok :):)

Verwijderd

:) Ik wil er wel een kopen :)

geef eff e-mail adres ofzo

Verwijderd

telaat leg al op straat

• Mary Wana
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-07 22:43

Mary Wana

keyboard nut

Op zondag 23 september 2001 15:41 schreef tomazzz het volgende:
funkflex wat zou je ermee willen doen dan?
inet delen
router/firewall

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

Verwijderd

overklokken tot 1 ghz en relaxed toekijken hoe die in rook opgaat Afbeeldingslocatie: http://www.velpzuid.nl/html/pics/rook.gif

Verwijderd

Topicstarter
alberstom@hotmail.com

niemand nog speciale of leuke uitdagingen wat je nog met zo'n pctje kan en dan niet mollen of weet ik veel graag normale reacties bedankt

Verwijderd

Op zondag 23 september 2001 15:45 schreef triple--6 het volgende:
overklokken tot 1 ghz en relaxed toekijken [afbeelding]
als dit nou lukt wil ik er ook wel 1 kopen :9

• Mich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-08 16:32
Op zondag 23 september 2001 15:45 schreef triple--6 het volgende:
overklokken tot 1 ghz en relaxed toekijken [afbeelding]
dus je gaat hem overklokken om er daarna alleen na toe te kijken :?

• Bart B
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-04 17:55
Een domme terminal misschien :?

Als ik zo'n ding had zou ik hem gebruiken als

TELNET CLIENT
Zet ik zo'n ding beneden en dan kan ik die eff. aanzetten om te telnetten naar mijn server om te kijken om me mail te lezen

X-Client
Het is mogelijk om vanuit een andere computer in te loggen op de grafische interface van je Krachtige computer. Als je dit doet kun je dus ergens anders in het huis dus wel textverwerken met win2k of linux op een oude 486. Het is denk ik wel even zoeken naar de programma's , maar het is heel goed mogelijk

Freesco
Routertje en server.

Verwijderd

Topicstarter
das cool zo'n x-client ik ga eens ff zoeken bedankt heb je misschien nog een paar links hierover? zou het dan ook mogelijk zijn mp3s enz te kunnen draaien?

Verwijderd

1. Mini webserver van maken
2. Proxy server
3. Ftp Server
4. Data server
5. Backup server

:)

Verwijderd

Gewoon alle PCB's aan de muur hangen!!
Een 486 is veel te traag dus kost het mij veel te veel tijd om dat ding te onderhouden.
Ik koop dan dus liever een 2ehands PII/III.
Werkt heerlijk als server of router en is snel te installeren.

En de PCB's van een 468 of lager staan ook heel erg leuk bij mij aan de muur.
Zo hebben ze dus zeker nog wel een goede functie :)

Verwijderd

Servertje van maken of router b.v.

- Linux
- Novell

Win NT met Citrix client en als terminal gebruiken heb je natuurlijk wel een citrix server nodig :) ...

• BoutWout
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-05 10:47
Als je op een X client zit dan werkt je dus eigenlijk op Host en niet de remote, dus MP3's worden dan ook op de Host afgespeeld en niet het PCtje waar je fysiek achter zit :o

Er zijn genoeg progjes waarmee je prima MP3's kan afspelen onder Dos, kan prima op een DX2-66.

Verder zijn er natuurlijk de beste oude spelletjes als bommerman , ROTT e.d. die je tegen elkaar kan spelen als je ipx gebruikt, genoeg leuk dingen met je oude PCtje

Red een boom, eet een bever

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 23 september 2001 15:55 schreef malfa het volgende:
Servertje van maken of router b.v.

- Linux
- Novell

Win NT met Citrix client en als terminal gebruiken heb je natuurlijk wel een citrix server nodig :) ...
wat kan je dan met zo'n citrix client? ook mp3s mee afspelen etc?

• Bart B
Op zondag 23 september 2001 15:52 schreef tomazzz het volgende:
das cool zo'n x-client ik ga eens ff zoeken bedankt heb je misschien nog een paar links hierover? zou het dan ook mogelijk zijn mp3s enz te kunnen draaien?
Ik heb zelf wel eens geexperimenteerd met een X-client. Wat ik had gedaan is een linux computer genomen als server, en een gewone windows computer als client. het was heel simpel, het werkt eigenlijk een beetje als telnet. Alles wat je doet doe je op de computer die als server speelt (Hardware aannspreken als geluid e.d.) maar het beeldscherm en toetsenbord is ergens anders.

Ik weet dat het mogelijk is voor zowel win2k en linux om als X-server te spelen (win2k speciale programma's) en ik weet dattik voor windows 95 een programmatje had gevonden om heel simpel client te spelen.

Zoek gewoon eens op het internet (google.com) naar X-server en X-client, dan kom je denk ik een heel eind. Als je het jezelf niet al te moeilijk wilt maken dan moet je kiezen voor win95 en daar een simpel proggie op installen (win95 gaat toch op 486 :? ). Wil je een mooiere methode dan installeer je linux, en pas je XFree aan zodat hij niet locaal inlogged, maar op andere server.

Nog even doorgaan over dat geluid, het is dus niet mogelijk om het geluid via het net werk over te sturen naar de client. Het is echter wel mogelijk om via die client een programmatje te starten waardoor er op de server een muziekje start. Als je dus vanuit je bed dat wil doen ok. Bij een andere kamer is het ook mogelijk, alleen moet je dan de stereo veel harder zetten >:)

Verder kan ik je niet helpen. Ik ben wel benieuwd hoe het loopt en of het mogelijk is. mijn mail is bart@beumer.xs4all.nl (kleine P-100 als server :) )

Verwijderd

Topicstarter
duz stel dat ik zo'n 486 beneden zet met win 95 erop en boven staat een p2 400 met 128mb intern en tnt2 videokaart dan kan je duz ook dvd etc ermee afspelen? weliswaar zonder geluid? en kan je dan ook spelletjes spelen op die 486?en internetten?

misschien duz toch wel leuk zo'n 486 barrel >:)

Verwijderd

Topicstarter
en zijn er nog meer dingen die leuk zijn om met een 486 te doen of heeft iemand nog een idee wat ie er ooit mee zal willen doen ofzo graag weer reacties bedankt

• Bart B
Op zondag 23 september 2001 16:04 schreef tomazzz het volgende:
duz stel dat ik zo'n 486 beneden zet met win 95 erop en boven staat een p2 400 met 128mb intern en tnt2 videokaart dan kan je duz ook dvd etc ermee afspelen? weliswaar zonder geluid? en kan je dan ook spelletjes spelen op die 486?en internetten?

misschien duz toch wel leuk zo'n 486 barrel >:)
Je moet met een paar dingen rekening houden als je je afvraagt of iets mogelijk is met die X-client.

1) Bandbreedte, er kan maar een beperkte hoeveelheid data over dat lijntje
2) de manier waarop die client zijn gegevens krijgt. Dit zal iets zijn in de richting van: binnen coordinaten X en Y dit plaatje inpassen (ofzo)
3) Dat je dus niet de videokaart van de server gebruikt

Een film kijken zal dus waarschijnlijk moeilijk worden, omdat daarvoor heel veel veranderingen voor nodig zijn. Deze veranderingen kosten heel veel CPU tijd aan client (die beperkt is) en hebben grote bandbreedte.

Spelletjes zal ook niet altijd mogelijk zijn,dit omdat er dus weer het bandbreedteprobleem is, en je zit met het feit dat een spelletje gebruik maakt van Direct3D, die schrijft direct naar videogeheugen. Aangezien dit niet mogelijk is (videokaart is een programmatje voor de server) zal dit waarschijnlijk helemaal de mist inlopen.

X-Client moet je dus eigenlijk alleen gebruiken voor internetten, tekstverwerken, mailtjes lezen/schrijven e.d. Echt spelletjes als Quake zullen denk ik niet draaien.

Verwijderd

Topicstarter
ok erg bedankt voor de informatie maar zelf voor internet pc voor beneden is het al leuk en voor overal in huis :)
weet iemand zo'n programmatje ? voor win 95 client en win 98 se server?

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-08 22:19
Je ziet de laatste tijd wel erg veel vragen van het type
"Wat kan ik nog met deze ketel"

Beetje creatiever mensen ...

Repareren doe je zo.

Verwijderd

Topicstarter
ja ik wil graag creativer worden met zo'n bakkie daarom vraag ik dit ook

Verwijderd

Topicstarter
nog meer mensen met wat hun op hun 486 bakkie draaien of zouden draaien?
owja en is er geen enkele mogelijkheid om het geluid omtezetten naar de geluidskaart van de client? dat zou wel cool wezen namelijk!!!

• johnwoo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Nu online

johnwoo

3S-GTE

Op zondag 23 september 2001 15:59 schreef BoutWout het volgende:
Als je op een X client zit dan werkt je dus eigenlijk op Host en niet de remote, dus MP3's worden dan ook op de Host afgespeeld en niet het PCtje waar je fysiek achter zit :o

Er zijn genoeg progjes waarmee je prima MP3's kan afspelen onder Dos, kan prima op een DX2-66.

Verder zijn er natuurlijk de beste oude spelletjes als bommerman , ROTT e.d. die je tegen elkaar kan spelen als je ipx gebruikt, genoeg leuk dingen met je oude PCtje
MP3'tjes afspelen gaat niet lukken op een DX2-66. Ik heb hier een DX4-100 staan met 32MB RAM, en die kan nog maar tot 128 kbps afspelen onder DOS. Moet ik wel bij vermelden dat er geen cache op zit, dat scheelt natuurlijk wel.

4200Wp ZO + 840Wp ZW + 1680Wp NW | 14xIQ7+ + 1xDS3-L | MTVenusE | HWP1

Verwijderd

experimenteren met verschillende soorten koelingen.

Zelf wat maken enz. Waterkoeling, peltier koeling enz.

• CU2morO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 31-01 20:32
Op zondag 23 september 2001 15:03 schreef tomazzz het volgende:
zie onderwerp

486
8mb ram
500 mb hd
1 mb video
14 inch kleuren monitor
diskette station
toetenbord + muis

off topic
ik heb 5 van deze dingen staan je kan ze van me ook kopen voor 65 gulden per stuk ik kon niet in de pricewatch zetten zegt dat ik niet ben aangemeld ofzo terwijl ik dat wel ben
off topic
als je een dure athlon hebt, of een p4 en er werkt iets niet, koel dan niet je woede op je dure systeem maar gebruik deze bakkies als boxbal >:)

• koentjuh
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:04
Op zondag 23 september 2001 16:51 schreef CU2morO het volgende:

[..]

als je een dure athlon hebt, of een p4 en er werkt iets niet, koel dan niet je woede op je dure systeem maar gebruik deze bakkies als boxbal >:)
Heey...goedplan... Ga hem er meteen naast zetten... >:)

<EDIT>
Auw....doet wel zeer
</EDIT>

• picobyte
  • Laatst online: 14-05-2025

picobyte

MhIHIHI!

Je kan ze alle zes in een linux cluster hangen en dn tot de conclusie komen dat die ene Celeron 300 in zijn eentje toch nog sneller is maar dat je iig een goede verwarming hebt >:)

Powered bij meergranenbrood.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 23 september 2001 16:41 schreef tomazzz het volgende:
nog meer mensen met wat hun op hun 486 bakkie draaien of zouden draaien?
owja en is er geen enkele mogelijkheid om het geluid omtezetten naar de geluidskaart van de client? duz met dat x-server dat zou wel cool wezen namelijk!!!
en is zo'n x-client dan sneller als een 486 met win 95 en ie voor internetten?

• Xsion
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-08 19:17
upgraden :P

• Slackware
  • Niet online
Ik zou er debian op gaan installeren.

Verwijderd

Hmmz, wat doen die 14" schermen aan resolutie/refresh? Misschien daarom alleen al interessant...

• flat
  • Niet online
ik zou er gewoon eentje pakken, 5 HD's erin, maximale hoeveelheid geheugen, verhuizen naar de meterkast, slackware erop met apache en een ftp-server

"Happiness is a way of travel, not a destination."
--Roy Goodman

Verwijderd

sluitelhanger van de proc maken en de fans voor je andere systemen gebruiken? dat is wat ik heb gadaan met mijn vergelijkbare oude bak

• KinkyClown
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06-2025

KinkyClown

Eenvoud is beter dan twee fout

Op zondag 23 september 2001 15:03 schreef tomazzz het volgende:
zie onderwerp

486
8mb ram
500 mb hd
1 mb video
14 inch kleuren monitor
diskette station
toetenbord + muis

off topic
off topic
Aangezien je er 5 hebt staan : maak er een linux cluster van >:)

Verwijderd

Topicstarter
resolutie is 800x600 volgens mij

Verwijderd

Topicstarter
nog meer leuks mee te doen?

Verwijderd

Op zondag 23 september 2001 17:22 schreef tomazzz het volgende:
nog meer leuks mee te doen?
'k vind de idee van een linuxcluster wel heel leuk als experiment? Moet je doen!

Verwijderd

Topicstarter
is zoiets moeilijk? iemand leuke nuttige links?

• Slackware
  • Niet online
Ik heb geen idee of 't moeilijk is. In de c't van lang lang geleden stond ooit iets over linux clusters. Daar hadden ze 't over beowulf, volgen mij is dit de site: http://www.beowulf.org

Verwijderd

Op zondag 23 september 2001 17:33 schreef tomazzz het volgende:
is zoiets moeilijk? iemand leuke nuttige links?
Euh, je kunt altijd www.google.com proberen en natuurlijk www.linux.org...

Verwijderd

Topicstarter
ok bedankt zal ff zoeken nog nog meer?? :)

Verwijderd

Topicstarter
nog meer mensen met hun reacties?

• Redboost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-11-2024
Als ik een stel van die dingen had, dan zou ik experimenteren tot hoever ik zou kunnen OC-en voor dat de proc kookt.. :) Gaattie dan kapot, de andere proberen.. Een 486 blijft leuk speelgoed. Je kan er natuurlijk ook linux opzetten, en er iets functioneels mee doen, maar ik zou er gewoon experimenteren.. kijken tot hoever je kan gaan.. >:)

• Darkvater
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-08-2024

Darkvater

oh really?

verbranden....

Windows Vista? *NEVER* Het waarom - Opera forever!!!
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge

Verwijderd

Topicstarter
nog meer funcitionele ofzo hahaha mogelijkheden?

• Gompy58
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-04-2025

Gompy58

het valt wel, maar niet mee...

aansluiten op m'n koffiezet apparaat en programeren voor de rest van m'n leven ;)

Zal ik nooit meer zonder m'n ochtend peuk en capucino zitten.....

ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime....

• sjolmers
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-02 09:18

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

Freesco router maken
of een linux distributie er op gooien en gebruiken als MP3 speler

adr opleidingen en meer adr opleidingen

Verwijderd

FTPservertje draaien.

• picobyte
  • Laatst online: 14-05-2025

picobyte

MhIHIHI!

Kast rood schilderen klepje onder de CeeDeerom weghalen linux&sendmail erop en je hebt een mooie mailserver met snailmail suport :D

Powered bij meergranenbrood.

• flat
  • Niet online
Op maandag 24 september 2001 19:40 schreef picobyte het volgende:
Kast rood schilderen klepje onder de CeeDeerom weghalen linux&sendmail erop en je hebt een mooie mailserver met snailmail suport :D
die is echt geweldig

en dan wel op een paal in de tuin aan de straatkant zetten hè?
huisnummer erop, klaar!

"Happiness is a way of travel, not a destination."
--Roy Goodman

• JeroenT
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-08 20:32

JeroenT

hoi!

Op zondag 23 september 2001 16:51 schreef CU2morO het volgende:

[..]

lolz.. eerder :

als je een dure P4 hebt, of een goedkope Athlon :P

Verwijderd

weg geven en een betere kopen >:)

Verwijderd

ouwe spelletjes zoals commander keen en de ouwe Sierra adventures spelen!!!!! :P :P :P

ik heb nog bakken vol met 3,5" DD diskettes staan VOL met al die ouwe meuk! En ik speel af en toe nog weleens op een ouwe 486 die ik nog heb staan 8-)

• Toewan
  • Laatst online: 29-07 19:17
Op maandag 24 september 2001 22:50 schreef robgee het volgende:
ouwe spelletjes zoals commander keen en de ouwe Sierra adventures spelen!!!!! :P :P :P

ik heb nog bakken vol met 3,5" DD diskettes staan VOL met al die ouwe meuk! En ik speel af en toe nog weleens op een ouwe 486 die ik nog heb staan 8-)
Indeed, ik heb nu een P75 @ 100 MHz hier staan, met original SB16. Kan ik tenminste oude dos spellen mee spelen, zoals Psycho Pinball en dergelijken. :)

• pliesie
  • Laatst online: 18-08 13:33
Koetje draaien :) }:O :)

• pliesie
  • Laatst online: 18-08 13:33
Op maandag 24 september 2001 23:07 schreef Toewan het volgende:

[..]

Indeed, ik heb nu een P75 @ 100 MHz hier staan, met original SB16. Kan ik tenminste oude dos spellen mee spelen, zoals Psycho Pinball en dergelijken. :)
Jah ik kan zelfs met mijn athlon 800 msx spellen spelen.
Daar heb je emulators voor

• Toewan
  • Laatst online: 29-07 19:17
Op maandag 24 september 2001 23:17 schreef pliesie het volgende:

[..]

Jah ik kan zelfs met mijn athlon 800 msx spellen spelen.
Daar heb je emulators voor
Ja, ok, maar die oude DOS spellen werken niet goed met SB Live en die onboard zut op MSI mobo's. Oftewel, een extra systeempje is wel leuk. :)

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06:53

Kettrick

Rantmeister!

Ik zou hem in de fik steken om zo nog een beetje van je gasrekening af te krijgen, we blijven natuurlijk wel Nederlanders he ;)

• Pietert
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Pietert

There is no spoon

Vitrinekast...

Je zal er versteld van staan hoeveel mensen oude hardware verzamelen en er best meer dan 65 pieken voor over hebben denk ik...

#huiskamer | Amsterdammert | Some days you're the pigeon, some days you're the statue | Zenbook S13 UM5302TA-LV067W | LG 40WP95CP-W | HP USB-C dock G5

Verwijderd

ehm, misschien een linux/coding/klooi pctje van maken.... gewoon om dingetjes op uit te proberen..... da's altijd leuk, en anders stuur je hem naar mij :P

Verwijderd

Zoeken naar een gek die nog geld wil geven voor de zooi. 486 komt er hier niet meer in. :)

Verwijderd

Die van mij draait windows 98
Specs:
DX 4 op 120 mhz (AMD) wordt heet(Koeler gezocht)
64 mb ram
4 mb video
1 gb harddisk S.C.S.I.
Gaat dienen als fikker met plextor
Pagina: 1