Op zondag 23 september 2001 15:52 schreef tomazzz het volgende:
das cool zo'n x-client ik ga eens ff zoeken bedankt heb je misschien nog een paar links hierover? zou het dan ook mogelijk zijn mp3s enz te kunnen draaien?
Ik heb zelf wel eens geexperimenteerd met een X-client. Wat ik had gedaan is een linux computer genomen als server, en een gewone windows computer als client. het was heel simpel, het werkt eigenlijk een beetje als telnet. Alles wat je doet doe je op de computer die als server speelt (Hardware aannspreken als geluid e.d.) maar het beeldscherm en toetsenbord is ergens anders.
Ik weet dat het mogelijk is voor zowel win2k en linux om als X-server te spelen (win2k speciale programma's) en ik weet dattik voor windows 95 een programmatje had gevonden om heel simpel client te spelen.
Zoek gewoon eens op het internet (google.com) naar X-server en X-client, dan kom je denk ik een heel eind. Als je het jezelf niet al te moeilijk wilt maken dan moet je kiezen voor win95 en daar een simpel proggie op installen (win95 gaat toch op 486

). Wil je een mooiere methode dan installeer je linux, en pas je XFree aan zodat hij niet locaal inlogged, maar op andere server.
Nog even doorgaan over dat geluid, het is dus niet mogelijk om het geluid via het net werk over te sturen naar de client. Het is echter wel mogelijk om via die client een programmatje te starten waardoor er op de server een muziekje start. Als je dus vanuit je bed dat wil doen ok. Bij een andere kamer is het ook mogelijk, alleen moet je dan de stereo veel harder zetten
Verder kan ik je niet helpen. Ik ben wel benieuwd hoe het loopt en of het mogelijk is. mijn mail is bart@beumer.xs4all.nl (kleine P-100 als server

)