Ik heb gisteren de digitale camera van m'n zus haar vriend geleend (de Olympus C-2000 ZOOM). Dit is z'n tweede, de eerste camera was gejat. Ik weet de nieuwwaarde niet precies maar hij lag boven de 1500.
Na er zo'n 20 minuten mee te hebben gespeeld terwijl hij achter m'n adapter hing (zo'n ding waarbij je met stappen van 1,5 volt tot 12 volt kunt) ging hij ineens uit, en niet meer aan.
Ik schrok me natuurlijk helemaal lam want 't komt je natuurlijk niet elke dag voor dat je een digitale camera met video-out, afstandbediening, een flashkaartje van 32 Mb (ook niet goedkoop), enz molt.
Ik had hem net!
Na alles te hebben gechecked (en gedobbelsjekt
) kwam ik erachter dat het waarschijnlijk overbelasting (piekstroom oid) was (typische geur).
Nu komt het verrotte: ik heb niet de 'bijpassende adapter' gebruikt, dus de garantie vervalt hoogstwaarschijnlijk. Nu moet het door een piekspanning zijn gekomen
, want het voltage klopte...
Wat moet ik nu doen? 'Van de trap laten vallen'
en naar de verzekering, eerst naar een reparateur, zelf opmaken (slecht idee)?
Tips? Iemand?
Na er zo'n 20 minuten mee te hebben gespeeld terwijl hij achter m'n adapter hing (zo'n ding waarbij je met stappen van 1,5 volt tot 12 volt kunt) ging hij ineens uit, en niet meer aan.
Ik schrok me natuurlijk helemaal lam want 't komt je natuurlijk niet elke dag voor dat je een digitale camera met video-out, afstandbediening, een flashkaartje van 32 Mb (ook niet goedkoop), enz molt.
Na alles te hebben gechecked (en gedobbelsjekt
Nu komt het verrotte: ik heb niet de 'bijpassende adapter' gebruikt, dus de garantie vervalt hoogstwaarschijnlijk. Nu moet het door een piekspanning zijn gekomen
Wat moet ik nu doen? 'Van de trap laten vallen'
Tips? Iemand?