Computer Reboot telkens

Pagina: 1
Acties:

• Bladerer
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-04-2025
Hoi allemaal, ik heb onlangs een nieuw systeem gebouwd specs als volgt:

AMD T-bird 1400, MSI K7T 266 Pro, 256MB PC2100 DDR Major Major, IBM Deskstar 40 GB, 52x cd-rom, samsung 8x4x32 cd-rw,
Gainward TNT 2 M64 PCI.

Wanneer ik aan het werk ben op de pc is er niets aan de hand maar zodra ik Max 3D start start de hele pc zonder vastloper of waarschuwing gewooon opnieuw op. later had ik dit probleem ook opeens tijdens het uitvoeren van Partition Magic 7, na meerdere malen her installeren heb ik Max nu aan de praat, maar heb van de week win XP geprobeerd. en prompt ik wil max installen en al voor de install begint (dus de setup was nog aan het laden) start de pc weer openieuw op.

wat kan hier nu mis zijn?

overigens onder win 2000 heb ik prblemn met de usb maar onder xp niet.

Groeten

MSI K7T 266 PRO | AMD T-bird 1400Mhz 42 idle 49 stressed | 2 * 256 MB PC2100 DDR Major Major | 120 GB IBM Deskstar + 40 GB IBM Deskstar | TNT 2 M64 Gainward PCI | Pioneer DVD-106S | LiteOn LDW 401S @ 411S DVD +/- R(W) | Enlight 300 Watt| IIyama 19"

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Hoe hoog staat je Vcore spanning??

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

• Bladerer
mijn v core staat via de automatische regelingen van het MSI boord op 1.76 v

MSI K7T 266 PRO | AMD T-bird 1400Mhz 42 idle 49 stressed | 2 * 256 MB PC2100 DDR Major Major | 120 GB IBM Deskstar + 40 GB IBM Deskstar | TNT 2 M64 Gainward PCI | Pioneer DVD-106S | LiteOn LDW 401S @ 411S DVD +/- R(W) | Enlight 300 Watt| IIyama 19"

Verwijderd

Misschien is je voeding niet te sterk genoeg?

ps: Een tnt2 m64 PCI is wel een beetje min voor dat systeem, of je wilt nooit spellen spelen...

• Bladerer
ik speel idd nooit zo veel spellen maar er komt nog een Asus 7700 Geforce II Dlx in denk ik.. weet ik nog niet zeker .. maar het geld was op vandaar dat ik even bij mijn oude kaartje ben gebleven.

Maar goed ik heb een AMD Middle Tower 250 watt.. denk niet dat het daar aan ligt aangezien ik wel gewoon cd's kan branden van cd naar cd-rw dan zou er tenslotte toch meer enegie gebruikt worden?

• Bladerer
Ik heb trouwens even gekeken en mijn CPu temp ligt rond de 50 graden C en de kast rond de 48 graden.

weet er iemand wat het probleem kan zijn?

Verwijderd

kast 48 graden ???? SNEL CASEFANS ERIN !!

48 graden is veeeeeeel te hoog...

R.

• KillerB
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-07 20:18

KillerB

______

Op zondag 23 september 2001 14:57 schreef Bladerer het volgende:
ik speel idd nooit zo veel spellen maar er komt nog een Asus 7700 Geforce II Dlx in denk ik.. weet ik nog niet zeker .. maar het geld was op vandaar dat ik even bij mijn oude kaartje ben gebleven.

Maar goed ik heb een AMD Middle Tower 250 watt.. denk niet dat het daar aan ligt aangezien ik wel gewoon cd's kan branden van cd naar cd-rw dan zou er tenslotte toch meer enegie gebruikt worden?
250 watt zal wel te weinig zijn. tijd terug had ik emt mijn systeem ook dat ie spontaan herstarte of als ik een spel starte, nvidia + amd = veel stroom dus 300 watt voeding, of een kwalitatief goede 250watt. ik zou op safe spelen en een 300 nemen.

die temp is wel wat hoog, weet je zeker dat die 48 graden je case temp is? Aangezien de processor "maar" 50 graden wordt. Beetje klein verschil lijkt me. bij mij is me case 24 graden en me cpu 38, verschil is toch een stuk groter.

Verwijderd

als je je temp issue opgelost hebt en je hebt dan nog steeds problemen: heb je 1x256mb of 2x128 mb? Probeer eens 1 reepje eruit te halen en te draaien met 1 reep. daarna omdraaien als het probleem nog bestaat of probeer een ander reepje in je bak te prikken en kijk dan eens of het goed gaat. Tis geen ecc geheugen wat je gebruikt dus een klein foutje zorgt al voor reboots (zonder BSOD natuurlijk) Kijk eens of je de ASR (Automatic Server Restart) service aan hebt staan onder NT/2000. Zo ja, zet hem uit, als het geen mem is maar iets anders dan zal je dan wel een BSOD kunnen krijgen waar je misschien wel wat mee kan.

Verwijderd

Op zondag 23 september 2001 20:57 schreef roelandstoter het volgende:
kast 48 graden ???? SNEL CASEFANS ERIN !!

48 graden is veeeeeeel te hoog...

R.
edit: niet goed gelezen

• Bladerer
Ja op dit moment is mijn temp wel degelijk 52 van de AMD en 48 graden van de kast.

maar stel ik plaats er een case fan in => nog groter stroom verbruik dus nog instabieler of niet ?

en die ander opmerkingen over automatic system reboot vind ik even heel interessant om te zelen dat ga ik meteen uitzoeken. alleen nog maar de vraag waar stel ik dat in. ik zal even zien wat ik kan vinden

en nee ik heb momenteel nog maar 1 * 256 MB ram maar daar komt van de week nog een strip van 256 MB bij.

Verwijderd

Op maandag 24 september 2001 12:32 schreef Bladerer het volgende:
Ja op dit moment is mijn temp wel degelijk 52 van de AMD en 48 graden van de kast.

maar stel ik plaats er een case fan in => nog groter stroom verbruik dus nog instabieler of niet ?
Op de eerste plaats is 250 watt te weinig voor een 1.4. Dat is inmiddels al lang duidelijk. Minimaal 300 watt, maar het lieft 350 of hoger. Enkel een nieuwe voeding lost jouw probleem vast nog niet op want vooral jou case temp is wel heel hoog. Het is absoluut aan te raden er wat case fans in te doen, wordt je proc temp waarschijnlijk ook wel iets lager.

En inderdaad, als je nu er alleen een case fan in doet wordt ie nog instabieler, tijd voor een nieuwe PSU en wat case-fans. Check voor een lijst van goedgekeurde PSU's op de website van AMD!

Verwijderd

Op maandag 24 september 2001 12:32 schreef Bladerer het volgende:

en die ander opmerkingen over automatic system reboot vind ik even heel interessant om te zelen dat ga ik meteen uitzoeken. alleen nog maar de vraag waar stel ik dat in. ik zal even zien wat ik kan vinden

en nee ik heb momenteel nog maar 1 * 256 MB ram maar daar komt van de week nog een strip van 256 MB bij.
Als het niet op te lossen is op het eerste gezicht dan zou ik eens proberen de ene reep eruit te laten en alleen met de nieuwe te draaien. Als je geheugen single of multiple bit parity errors geeft dan reboot je machine ook zonder BSOD en er is vaak ook geen peil op te trekken wanneer ie nou wel of niet reboot (ook maakt de asr service uitzetten dan niets uit). Is gewoon helemaal random.... laat ff weten wat het nou was, ben wel benieuwd.

• Bladerer
Die nieuwe reep verwacht ik pas eind deze week heb hem namelijk tegelijk besteld met mijn nieuwe pioneer dvd speler en die is wat moeilijk leverbaar had ik begrepen :-(

tot die tijd kan ik dat even niet testen maar ik denk dat het idd iets met het ram geheugen is.. ik heb het echter niet random ik heb het veelal alleen met 3D Max .. die draait nu echter wel goed maar eerst gaf hij 1 en al reboots.. nu wilde ik het programma ook onder XP installeren maar daar kom ik niet eens voorboij het eerste scherm dan reboot hij al..

als ik van de week dat geheugen heb getest ga ik het proberen.. al;s dat niet werkt een case fan extra voorin de kast voor een betere koeling (al is 50 graden voor een athlon niet echt super hoog. heb wel hogere temperaturen gezien)

mocht dat nog niet helpen dan ga ik een andere voeding halen.. en als dat nog geen soelaas bied dan wordt ik gek dan weet ik het ook niet meer hoor :(

Verwijderd

Op maandag 24 september 2001 23:41 schreef Bladerer het volgende:
Die nieuwe reep verwacht ik pas eind deze week heb hem namelijk tegelijk besteld met mijn nieuwe pioneer dvd speler en die is wat moeilijk leverbaar had ik begrepen :-(

tot die tijd kan ik dat even niet testen maar ik denk dat het idd iets met het ram geheugen is.. ik heb het echter niet random ik heb het veelal alleen met 3D Max .. die draait nu echter wel goed maar eerst gaf hij 1 en al reboots.. nu wilde ik het programma ook onder XP installeren maar daar kom ik niet eens voorboij het eerste scherm dan reboot hij al..

als ik van de week dat geheugen heb getest ga ik het proberen.. al;s dat niet werkt een case fan extra voorin de kast voor een betere koeling (al is 50 graden voor een athlon niet echt super hoog. heb wel hogere temperaturen gezien)

mocht dat nog niet helpen dan ga ik een andere voeding halen.. en als dat nog geen soelaas bied dan wordt ik gek dan weet ik het ook niet meer hoor :(
wellicht een andere versie van max nemen? Of kijken of ie het wel zonder meer doet op XP...(op de site van max bedoel ik) ik zou het niet weten. Ik werkte nogal eens met Maya bij mijn vorige baan (games). Als ik mijn nieuwe pc heb dan pas ga ik het weer doen en ook dan zal ik wel eens aandacht aan max 3 of 4 gaan besteden ;) Dat draait niet echt op een P166 met 48mb geheugen namelijk :( :)

Verwijderd

Als je bij system monitor in de gaten houdt wat je processor en geheugen doet kun je ook snel zien of daar ergens de problemen zijn. Overigens ben ik het verder wel met de andere mensen eens, een nieuwe voeding een iets zwaardere zal je enorm helpen. Een andere kast is natuurlijk ook aan te raden, want die warmte is NIET normaal.

• Rocky
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 26-11-2021

Rocky

Remember Gina

Dit heb ik ook gehad, nadat ik mijn geheugen instellingen op 2.5 gezet heb was het weg, het probleem onstond toen het op 2 stond. Misschien dat je daar wat aan hebt.

PocketGear3025[MS2003] Acer Travelmate 234LC WindowsXP![ Systeem: AMD Athlon1.4][INTEL PIII 400 e.d][AMD Duron 800][AMDk6-300][Hp laptop voor de vrouw] en wifi in de house!!

• Bladerer
Mijn geheugen staat al standaard op cas 2.5 dus dat is niet het geval werdt automatisch namelijk zo gevonden en klopt ook als alles goed is..

ik heb nu echter ook opeens erge problemen met mijn HD ik had een drive image gemaakt en die had ik op mijn laatste partitie gezet, maar paar dagen later ik zoek hem en ik kan die image nergens meer vinden .. vreemd misschien weg gegegooid (perongeluk dan) maar kan het me niet herinneren. dus ik denk ik maak een nieuwe image .. maar dat lukt niet meer want ik krijg allemaal fouten dan er iets mis is met de NTFS indeling advies is chkdsk /f uit te voeren dus dat heb ik gedaan maar de fout blijft maar komen.. en telkens als ik win XP start krijg ik de melding dat het systeem teboven is gekomen van een zware systeem crach dus wat dat nou is ik heb geen idee. maar ik vermoed dat mijn HD naar de knoppen is.. :(

Wie kan me daar meer over vertellen. wellicht houd het verband met het telkens opnieuw opstarten van mijn pc?

Verwijderd

Nah het is gewoon de voeding vermoed ik of je temp meter is stuk want 48 graden in je kast is extreem warm.

Afbeeldingslocatie: http://router.aedp.nl/screensjot.jpg

Ik heb een 300 watt voeding een rare AGP TNT2 kaart met athlon 800 met front koeling en back koeling plus een golden orb koeler en hij kan 80 graden makkelijk hebben. En ik draai WinXP. Hij is nog niet 1 keer vastgelopen of gereboot. Heb infineon geheugen 133mhz 256 mb. En heb msi k7t 2 pro moederboardje.

• Bladerer
Ik neem aan dat hij niet kapot is.. hij loopt namelijk netjkes op naar die 50 graden.. de afvoer van warme lucht is niet bepaald optimaal te noemen in mijn kast ik ga vrijdag even een case fan halen om voor in die kast te zetten..

maar dat lost denk ik nog niet mijn reboot problemen op..

• Bladerer
Ik heb zojuist mijn HD even gescanned met PM 7 en ik krijg nu de melding 1655 FRS Not in any directory File 61-61

weet iemand toevallig wat dit betekent?

Pagina: 1