Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik vind het geluid dat mijn soundblaster live 1024 produceert ronduit slecht vergeleken met de geluidskwaliteit van mijn cd-speler. (test: cd + exacte EAC kopie)

Toch wil ik ook graag muziek luisteren vanaf mijn pc; zou het gebruiken van de digitale uitgang op de soundblaster ervoor zorgen dat deze het geluid niet meer processed maar slechts doorstuurt naar een (nog niet aanwezige) DA converter? of gaat het geluid dan nog steeds eerst door de soundblaster soundchip?

olivier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyperbird
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ik ben het helemaal met je eens dat het geluid van de sblive slecht is, daarom ga ik ook de philips acoustic edge of de hoontech iphone kopen.

Deze hebben bijde digitale aansluitingen, maar klinken zowiezo een stuk beter dan de live.

Ik neem aan dat als je een versterker via coax of optical aansluit op de geluidskaart het geluid een stuk beter word, maar die eenen en nullen door die optical kabel gaan moeten toch ergens vandaan komen, ik denk dat die emu chip er iig nog voor zit en vlak voor de dac word het signaal naar buiten gegooit... correct me if i'm wrong.

p.s. je hebt het over een niet aanwezigge dac, ik neem dat je die dus los wil kopen, weet je ongeveer hoe duur die zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-w
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

j-w

Op zondag 23 september 2001 14:30 schreef olivi3r het volgende:

Toch wil ik ook graag muziek luisteren vanaf mijn pc; zou het gebruiken van de digitale uitgang op de soundblaster ervoor zorgen dat deze het geluid niet meer processed maar slechts doorstuurt naar een (nog niet aanwezige) DA converter? of gaat het geluid dan nog steeds eerst door de soundblaster soundchip?

olivier.
Helaas, met de SB Live! is het niet mogelijk om het digitale signaal rechtstreeks naar een DA converter te sturen. De Live! werkt intern namelijk op 48kHz, CD/MP3 geluid is (meestal) 44.1kHz. De Live! re-sampled het geluid dan eerst naar van 44.1 naar 48kHz alvorens het naar de digital out te sturen. Hierbij gaat wat kwaliteit verloren, maar of dat hoorbaar is is vraag twee.

JW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

geen problemen met sb live :) heb gewoon van vanaf de speaker uitgang een kabeltje lopen naar de vcr ingang van me stereo. perfect geluid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SB Live Player 5.1 knalt anders een hele vette sound mijn kamer in!!>:)
Slechte kwaliteit is een begrip dat mijn SBtje niet kent!! Heb dan ook gewoon een SB Live Player 5.1 met een Cambridge FPS 2000 digital erachter... Komt geluid uit waar de meeste audio systemen niet aan kunnen tippen!!

Ook aangesloten op een AC3 versterker met volle 5.1 speakers erachter voor een nachtje films kijken gaat heel fijntjes!! Voor een soepele 5.1 connectie voor bijvoorbeeld DVD spelers raad ik wel aan een digitale link tussen beide te leggen!;)

Laterz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hyperbird:

ja daar ben ik dus erg benieuwd naar, of die emu er nog tussen zit. Zo niet dan is een andere geluidskaart aanschaffen overbodig, maar kan je beter geld aan een goede losse DAC uitgeven. Op de 2e hands markt moet je ongeveer rekenen op zo'n 500 a 600 gulden voor een redelijk goede DAC met 2 tot 4 inputs. Als je ook analoge ingangen wilt, dan zijn ze volgens mij meestal zo'n 200 a 300 gulden duurder. Uiteraard heb ik het hier niet over echte hi-fi DAC's, want dan moet je een paar duizend gulden uit de kast trekken ;)

maargoed, een goede andere geluidskaart is op zich ook wel een optie, wat kosten die philips en hoontech die je noemt ongeveer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
madmanrules & reaper, jullie beschikken duidelijk niet over een kritisch gehoor of apparatuur waarmee je uitspraken kan doen over dit onderwerp...koop eerst eens een stel echte speakers (in plaats van een plastic surround-setje) voordat we deze discussie voortzetten ;)

ps. bovenstaande is niet bedoelt als flame, maar is slechts een realistische benadering van het probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-w
  • Niet online

j-w

Op zondag 23 september 2001 16:33 schreef olivi3r het volgende:
Hyperbird:

ja daar ben ik dus erg benieuwd naar, of die emu er nog tussen zit.
goed lezen! ik heb het antwoord hierboven al gegeven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 23 september 2001 16:37 schreef olivi3r het volgende:
madmanrules & reaper, jullie beschikken duidelijk niet over een kritisch gehoor of apparatuur waarmee je uitspraken kan doen over dit onderwerp...koop eerst eens een stel echte speakers (in plaats van een plastic surround-setje) voordat we deze discussie voortzetten ;)

ps. bovenstaande is niet bedoelt als flame, maar is slechts een realistische benadering van het probleem.
iets van 2000 piek noem ik nie een plastic surround setje, tip: leer is geen vooroordeel te hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyperbird
  • Niet online
De hoontech is met digitaal bracket 200 gulden, de philips staat in de pricewatch voor 250 kijk ook ff onderaan voor reviews van de philips.
In somigge reviews word er geschreven over ruis uit de philips, dat is in combinatie
met plastic creative speakers, met een versterker of andere speakers heeft niemand er last van :)

Kijk ook ff op www.hoontech.nl en www.hoontech.com daar staat veel profecioneel spul tussen, je moet aleen wel uitkijken dat je niet zo'n duure kaart koopt met goede midi en harddrive recording als je alleen goed geluid wil hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

....

... www.hoontech.com daar staat veel profecioneel spul tussen
...
leuke titel heeft die site :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyperbird
  • Niet online
Op zondag 23 september 2001 16:43 schreef madmanrules het volgende:

[..]

iets van 2000 piek noem ik nie een plastic surround setje, tip: leer is geen vooroordeel te hebben
Als jij een set van 2000 piek aansluit aan een sblive en geen verschil hoort tussen het geluid van je cd-speler en de live en ik het overduidelijk hoor met mijn set van 1500 gulden, dan klopt er iets niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyperbird
  • Niet online
Op zondag 23 september 2001 16:53 schreef madmanrules het volgende:

[..]

leuke titel heeft die site :P
bedrijf uit korea :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-w
  • Niet online

j-w

Op zondag 23 september 2001 16:33 schreef olivi3r het volgende:
Hyperbird:

ja daar ben ik dus erg benieuwd naar, of die emu er nog tussen zit.
goed lezen! ik heb het antwoord hierboven al gegeven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
J-W: toen ik mijn reply schreef was jouw antwoord er nog niet ;)

Wat betreft die surround-set kan ik me alleen maar bij hyperbird aansluiten. Zo'n 5.1 dinges is hartstikke grappig om filmpjes mee te kijken, maar is absoluut niet 'audiofiel' verantwoord, het is gewoon niet gemaakt om goed en accuraat muziek weer te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyperbird
  • Niet online
Op zondag 23 september 2001 17:17 schreef olivi3r het volgende:
J-W: toen ik mijn reply schreef was jouw antwoord er nog niet ;)

Wat betreft die surround-set kan ik me alleen maar bij hyperbird aansluiten. Zo'n 5.1 dinges is hartstikke grappig om filmpjes mee te kijken, maar is absoluut niet 'audiofiel' verantwoord, het is gewoon niet gemaakt om goed en accuraat muziek weer te geven.
Zelfs met dvd's luister ik 10x liever naar een mooie versterker met 2 boxen (kan zelfs 2e hands voor het geld van dat creative setje :P)
Het mooiste is natuurlijk een goede dts versterker met 5 goede speakers en een zware sub :9~

Maar het heeft natuurlijk ook een beetje met smaak te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metten
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 12-09 14:18

Metten

ik hou het graag simpel

Laat ik het anders zeggen: Je bent met surround veel meer geld kwijt voor dezelfde kwaliteit geluid. Want dus echtwel dat je met een goeie NAD of Rotel DD/DTS receiver super stereo geluid krijgt als je ze met een serieuze speakerset combineert. geen set met kleine kutsattelietjes dus a la bose of sony pascal, maar gewoon een goeie set bestaande uit twee zuilen voor, aparte centerspeaker en surrounds en natuurlijk een dikke sub. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
uiteraard metten! helemaal mee eens, maar dan heb je het natuurlijk over iets heel anders dan dit soort setjes.

hyperbird: heb je die hoontech en philips al gehoord? weet je of ze ook goed klinken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyperbird
  • Niet online
Op zondag 23 september 2001 17:37 schreef olivi3r het volgende:
uiteraard metten! helemaal mee eens, maar dan heb je het natuurlijk over iets heel anders dan dit soort setjes.

hyperbird: heb je die hoontech en philips al gehoord? weet je of ze ook goed klinken?
Ik heb ze helaas niet gehoord, maar gelezen dat ze iig beter klinken dan de live.

Het liefst zet ik ze naast elkaar en luister er ff goed naar, maar dan kan nergens :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mischien dat het met die nieuwe van creative beter is, maar mijn stereo is ook toch ff wat porsies beter dan mijn live en die speaker setje, volgens mij kan het geluid van mijn "plastic" suround setje wel harder dan mijn stereo met 2 speakers zonder woofer maar het geluid is zooooo veeeeel beter en voller dan op mijn live

en ik hoor zelfs het verschil op een stereo van 600 piek :P en van mijn comp was het samen 300 piek :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hmm...moet je nagaan dus ;) Ik luister zelf op een paar dynaudio contour 1.1 speakers (3500,-), een bryston 2b eindversterker (2000,-) plus een rel quake subwoofer (1250,-).

het gaat verder niet om de prijs, maar ik heb wel echt goed spul staan - en de live klinkt gewoon niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:23

Idd, i agree..

* DJSmiley heeft zelf ook SB Live!, met een Yamaha AX500 versterker.. Geeft prima geluid, voor mij dan.

Tuurlijk is een goeie nad/rotel oid met bijbehorende kabels en speakers een stuk beter.. En dan hoor je t ook wel. Mijn Live! heeft ietsjes ruis bv. Zoals genoemd is dat niet zo'n probleem voor mijn setje, live past daar prima bij, maar voor HQ eisers is dat natuurlijk ZWAAR fout :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyperbird
  • Niet online
Op zondag 23 september 2001 17:47 schreef Ryptide het volgende:
Mischien dat het met die nieuwe van creative beter is, maar mijn stereo is ook toch ff wat porsies beter dan mijn live en die speaker setje, volgens mij kan het geluid van mijn "plastic" suround setje wel harder dan mijn stereo met 2 speakers zonder woofer maar het geluid is zooooo veeeeel beter en voller dan op mijn live

en ik hoor zelfs het verschil op een stereo van 600 piek :P en van mijn comp was het samen 300 piek :D
Die nieuwe moet je niet te veel van verwachten, is gewoon een live met wat nieuwe eax effecten |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyperbird
  • Niet online
Op zondag 23 september 2001 17:56 schreef DJSmiley het volgende:

[..]

Idd, i agree..

* DJSmiley heeft zelf ook SB Live!, met een Yamaha AX500 versterker.. Geeft prima geluid, voor mij dan.

Tuurlijk is een goeie nad/rotel oid met bijbehorende kabels en speakers een stuk beter.. En dan hoor je t ook wel. Mijn Live! heeft ietsjes ruis bv. Zoals genoemd is dat niet zo'n probleem voor mijn setje, live past daar prima bij, maar voor HQ eisers is dat natuurlijk ZWAAR fout :)
ja, maar toch hoor ik duidelijk verschil, terwijl mijn set niet zo heel duur was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb overigens de nieuwe, dus dat verhaal gaat niet op. Als iemand geinteresseerd is: hij is bij deze te koop ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyperbird
  • Niet online
Op zondag 23 september 2001 18:07 schreef olivi3r het volgende:
ik heb overigens de nieuwe, dus dat verhaal gaat niet op. Als iemand geinteresseerd is: hij is bij deze te koop ;)
Ik heb al geregeld dat mn broertje em koopt >:)

Maar we hebben nog steeds geen oplossing, een philips zal voor mij denk ik wel lekker klinken, maar als ik zo jou aparatuur zie :9 dan is die waarschijnlijk ook niet goed genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-08 17:20
vind het altijd wel interessant, maareuh, waarom moet in zo'n topic altijd vermeld worden hoeveel alles wel gekost heeft? enkel merk en type zegt voor mij genoeg hoor :)
duur is nog steeds niet gelijk aan kwaliteit (moet wel geen vb noemen zeker?)

wat ik dan zeker niet snap is dat je duizenden guldens uitgeeft aan boxen, versterkers,... en dan een sb live koopt van 150... en ja de goedkoopste live levert dezelfde geluidskwaliteit als de duurste (zelfde chip namelijk)
ik zou het dan logischer vinden als je een iets duurder model koopt, van een ander merk dus, want creative levert zeer goede spullen, ivm de prijs uiteraard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 23 september 2001 18:15 schreef catfish het volgende:
vind het altijd wel interessant, maareuh, waarom moet in zo'n topic altijd vermeld worden hoeveel alles wel gekost heeft? enkel merk en type zegt voor mij genoeg hoor :)
duur is nog steeds niet gelijk aan kwaliteit (moet wel geen vb noemen zeker?)

wat ik dan zeker niet snap is dat je duizenden guldens uitgeeft aan boxen, versterkers,... en dan een sb live koopt van 150... en ja de goedkoopste live levert dezelfde geluidskwaliteit als de duurste (zelfde chip namelijk)
ik zou het dan logischer vinden als je een iets duurder model koopt, van een ander merk dus, want creative levert zeer goede spullen, ivm de prijs uiteraard
heb je op zich gelijk mee, maar dit keer begon iemand te roepen dat z'n soundblaster surround setje 2000 piek kostte, vandaar ;)

wat betreft de geluidskaart, dat is een inschattingsfout van mijn kant geweest. Ik hoopte dat hij een adequaat audio signaal af zou kunnen leveren, maar dat is helaas niet het geval. Zoals eerder genoemd kan je zo'n ding niet eerst thuis beluisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

koop eerst eens een stel echte speakers (in plaats van een plastic surround-setje) voordat we deze discussie voortzetten ;)
Beste olivi3r ik mag toch hopen voor je dat je met die "echte" speakers van je niet doelt op al die bagger die tegenwoordig in de winkel te koop is? Leuke speakers ja... heel gaaf ook dat er 400 Watt achter zit, maar dan moeet je er ook wel die bagger die tegenwoordgi geproduceert wordt op afspelen, want een fatsoenelijk stuk rock muziek of een kraak helder concertje valt er niet eens uit te krijgen!!

Maar ik zal je mee geven dat de Cambridge setjes inderdaad niet de top klasse is, maar voor het geld dat ervoor betaald dient te worden maken ze hele goedkope speakers met een boven gemiddelde geluids kwaliteit...

Met andere worden: mischien moet je je muziek smaak wat aan passen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyperbird
  • Niet online
Op zondag 23 september 2001 19:28 schreef reaper het volgende:

[..]

Beste olivi3r ik mag toch hopen voor je dat je met die "echte" speakers van je niet doelt op al die bagger die tegenwoordig in de winkel te koop is? Leuke speakers ja... heel gaaf ook dat er 400 Watt achter zit, maar dan moeet je er ook wel die bagger die tegenwoordgi geproduceert wordt op afspelen, want een fatsoenelijk stuk rock muziek of een kraak helder concertje valt er niet eens uit te krijgen!!

Maar ik zal je mee geven dat de Cambridge setjes inderdaad niet de top klasse is, maar voor het geld dat ervoor betaald dient te worden maken ze hele goedkope speakers met een boven gemiddelde geluids kwaliteit...

Met andere worden: mischien moet je je muziek smaak wat aan passen...
Sorry hoor, maar ik heb die dingen gehoord en voor dat geld kan je 10x beter bij de kijkshop een of ander setje uitzoeken :o

Dat creative setje staat erg slecht bekend, vooral hier op got.

En waar doel je nou eigenlijk op, ik snap geen fuck van je verhaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flotter
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-09 11:02

Flotter

Pelipper!

Misschien is een TerraTec EWX24/96 wat? Dat ding heeft nl. geen sample-rate-converters waardoor een 16/44.1-signaal ook als een echt 16/44.1-signaal doorgestuurt wordt (naar bijv. een DAC), en dus niet als een 16/44.1->16/48->16/44.1-signaal.

PSN ID: Flotmeister | Steam ID: Flotter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyperbird
  • Niet online
Op zondag 23 september 2001 19:50 schreef Flotter het volgende:
Misschien is een TerraTec EWX24/96 wat? Dat ding heeft nl. geen sample-rate-converters waardoor een 16/44.1-signaal ook als een echt 16/44.1-signaal doorgestuurt wordt (naar bijv. een DAC), en dus niet als een 16/44.1->16/48->16/44.1-signaal.
Het nadeel is wel dat TerraTec vaak slechte driver support heeft, zelfs/vooral op de duure kaarten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-08 17:20
ik d8 eigenlijk dat je ergens in de opties van control panel kon kiezen in welke sample rate hij alles verwerkt, maximaal kan je daar 48kH aanduiden, maar staat standaard d8 ik op 44kH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTW
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-05 21:23

JTW

das toch nie erg(geen kritisch gehoor)
als je er geen last van hebt is het niet erg toch
d`r komt (voor mij dan) goed genoege kwaliteit uit de 5.1!

p.s. wat is er leuk aan het leven als je het te serieus neemt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyperbird
  • Niet online
Op zondag 23 september 2001 20:04 schreef JeeThee het volgende:

[..]

das toch nie erg(geen kritisch gehoor)
als je er geen last van hebt is het niet erg toch
d`r komt (voor mij dan) goed genoege kwaliteit uit de 5.1!

p.s. wat is er leuk aan het leven als je het te serieus neemt?
Je hebt gelijk, mijn ouders geven ook geen fuck om goed geluid, maar weer wel om de tuin bv, wat mij weer totaal niet boeijd :Y)

Iedereen heeft gewoon dingen die hem intereseren en hobby's enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je toch de dac van je versterker of wat dan ook gebruikt waarom voldoet een goedkoop kaartje dan niet zoals een terratec fire DMX 1024 ? Of ga je voor dolby surround/digital ofzo ?

Ik heb een denon av receiver gehad die voor DTS toch heel graag een bitstream signaal wou hebben ipv pcm anders deed ie gewoon simpelweg geen dts. Dit is wel belangrijk omdat die terratec alleen PCM doet.

En tja een betere dac werkt wel zeker ... heb zelf een philips cd spelertje staan en wanneer ik een betere dac hiervoor gebruik wordt het geluid hoorbaar beter, dat is zelfs hoorbaar bij de dac's die in de meeste av-receivers zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-w
  • Niet online

j-w

Op zondag 23 september 2001 20:26 schreef petalwing het volgende:
Als je toch de dac van je versterker of wat dan ook gebruikt waarom voldoet een goedkoop kaartje dan niet zoals
omdat die kaart signalen van 44.1kHz re-sampelt naar 48kHz! Hierbij wordt de kwaliteit minder, maar of je dat hoorbaar is, is vraag 2.

JW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
nou als het 'resamplen' door de zelfde dac wordt uitgevoerd als de d/a conversie naar de analoge uitgang (wat dus waarschijnlijk wel het geval is) dan zal dit bij goedkope kaartjes zoals de sb live ook op de digitale uitgang een slechte geluidskwaliteit geven.

Je signaal is dan dus wel digitaal, maar reeds 'verneukt' door de emu codec die het naar 44khz heeft geconverteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-w
  • Niet online

j-w

Op zondag 23 september 2001 21:13 schreef olivi3r het volgende:
Je signaal is dan dus wel digitaal, maar reeds 'verneukt' door de emu codec die het naar 44khz heeft geconverteerd.
naar 48kHz. Maar de redenatie klopt.
Een geluidskaart zonder re-sampling verdient de voorkeur. Maar die zijn wel een heel stuk duurder dan de simpelere geluidskaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ja, of je moet een betaalbare resamplende kaart vinden die beter klink dan de sblive ;)

ik ben nu even aan het kijken naar een 2e hands terratec ewx 24/96...das bijvoorbeeld echt een goeie kaart, die trouwens niet resampled.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

De SB Live! heeft een zeer goede geluidskwaliteit en heeft volgens tests weinig vervorming.

Wel is het zo dat de Live! compatibiliteitsproblemen heeft met sommige systemen. Wanneer dit probleem zicht voordoet is er een luid gekraak of gestotter te horen. Het probleem doet zich het meest voor met op VIA chipsets gebaseerde moederborden, maar ook met Intel chipsets zijn problemen bekend.

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-w
  • Niet online

j-w

Op zondag 23 september 2001 21:38 schreef olivi3r het volgende:
ja, of je moet een betaalbare resamplende kaart vinden die beter klinkt dan de sblive ;)
de (resampelende) Hoontech I-phone staat erg goed bekend.

Ik heb deze net binnen gekregen, maar helaas werkt die bij mij (nog) niet. zie:

[topic=235518/1/25]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 23 september 2001 21:50 schreef Tyrian het volgende:
De SB Live! heeft een zeer goede geluidskwaliteit en heeft volgens tests weinig vervorming.

Wel is het zo dat de Live! compatibiliteitsproblemen heeft met sommige systemen. Wanneer dit probleem zicht voordoet is er een luid gekraak of gestotter te horen. Het probleem doet zich het meest voor met op VIA chipsets gebaseerde moederborden, maar ook met Intel chipsets zijn problemen bekend.
oh! dus daarom klinkt ie bij mij niet goed! ik maar steeds denken dat dat gekraak en gestotter aan de emu chip lag!

duhh.. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyperbird
  • Niet online
Op zondag 23 september 2001 22:04 schreef olivi3r het volgende:

[..]

oh! dus daarom klinkt ie bij mij niet goed! ik maar steeds denken dat dat gekraak en gestotter aan de emu chip lag!

duhh.. |:(
hey, bij mij werkt ie wel zonder gekraak (via chipset, athlon) maar nog steeds vind ik em slecht :)

Ik heb vroeger wel gekraak gehad met een mn amd 350, maar dat was ook verholpen met liveware 2 toendertijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-09 21:49

Apache

amateur software devver

volgende week heb ik normaal gezien een audigy, hopelijk geeft die wat betere kwaliteit want de laatste tijd hoor ik hier erg veel negatieve dingen rond de live en z'n speakers (ik koop waarschijnlijk de aangeraden inspire speakers)

If it ain't broken it doesn't have enough features

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Laatst online: 10-09 23:26

Jag

Interessante test. Ik wil die ook wel eens doen. Ik heb overigens wel eens een vergelijkbare test gedaan met de terratec van JvS, en met die kaart konden we geen verschil ontdekken tussen de DA van die kaart en van zijn mibidisc speler. Tenminste, we meenden wel verschil te kunnen horen toen we niet blind op en neer schakelden, maar met een blinde test bleek het toch iets lastiger :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyperbird
  • Niet online
Op maandag 24 september 2001 04:37 schreef Jag het volgende:
Interessante test. Ik wil die ook wel eens doen. Ik heb overigens wel eens een vergelijkbare test gedaan met de terratec van JvS, en met die kaart konden we geen verschil ontdekken tussen de DA van die kaart en van zijn mibidisc speler. Tenminste, we meenden wel verschil te kunnen horen toen we niet blind op en neer schakelden, maar met een blinde test bleek het toch iets lastiger :P.
Lijkt me idd zeer interesant, eigenlijk zitten die digitale aansluitingen er dan voor jan lul op (buiten ac3 pass trough)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
bird: ik maakte een geintje als reactie op de heel 'zinvolle' opmerking van tyrian ;)

apache: de audigy heeft helaas voor jou precies dezelfde emu chip als de live :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

das niet waar. audigy heeft een andere.
Neem aan dat je anders je live wel zou kunnen flashen tot soort van audigy, aangezien de chip programeerbaar is.

Audigy is een andere chip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-09 21:49

Apache

amateur software devver

Op maandag 24 september 2001 20:12 schreef olivi3r het volgende:
bird: ik maakte een geintje als reactie op de heel 'zinvolle' opmerking van tyrian ;)

apache: de audigy heeft helaas voor jou precies dezelfde emu chip als de live :r
emu10K1 != emu10K2 hoop ik ;)

live was voor mij niet echt een optie, k'heb nl een via 686B southbridge op mijn kg7-raid

If it ain't broken it doesn't have enough features

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
jullie zijn helemaal gelijk wat betreft de chip ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJay
  • Laatst online: 11-09-2018

JJay

Hit me!

Even een íets andere vraag die in het verlengde van dit topic ligt.. Bij welke settings geeft een SB Live! zo'n goed mogelijk 1:1 geluid weer.. dus dat je zo'n linear mogelijk respontie hebt? En met settings bedoel ik dus over welke EQ standen en andere modi..
'k kan in Windows schuiven met de bass/treble wat 'k wil maar 'k blijf maar een plastic/beukerig geluid uit die analoge uitgang krijgen. Speaker settings staan op '2 Speakers', effecten uit enz.
Enige oplossing die 'k tot nu toe heb gevonden is de drivers die eigenlijk voor de APS van Emu bedoelt zijn gebruiken voor je Live! en in het bijbehorende control panel alle troep er uit knallen, filters, EQ op 0 enz..
Iemand enig id hoe dit het beste gaat met LiveWare?

Hardcore-Networking-Wannabe's© | Artistiek? Jahoor! ik kan heel goed MRTG-grafiekjes kleuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Laatst online: 10-09 23:26

Jag

Nou, da's niet zo lastig, gewoon alle effecten uit en bass en treble neutraal. Als het dan bonkerig of dof ofzo klinkt, dan ligt het niet aan de Live.

• JJay

JJay

Hit me!

Wat is neutraal volgens Creative..?? De tools van LiveWare durf ik niet te gebruiken >:) en de volume control die bij Win2k zit begint de boel zwaar te oversturen zodra 'k die schuiven meer dan 15% open zet, de middenstand (wat je normaal gesproken als 'flat' zou zien) geeft een zwaar vertekend geluid als 'k dit met bijvoorbeeld m'n EWX24/96 vergelijk (interne of externe DAC, wat je wilt) :(
De EMU10K processor is zoals jullie allemaal weten programmeerbaar, en wat ik wil is dat ie geen EQ toepast op welke signaal dan ook.
Als je op een soundcard met EMU10K proc. EQ wilt toepassen gebruiken wordt de proc de opdracht geven dit effect te 'adden' waarbij een aantal parameters op gegeven worden (center freq., bandbreedte en stijlheid van je filter?). Bij LiveWare worden er dus standaard 2 EQ filters aangemaakt (die dan treble en bass moeten voorstellen) maar eigenlijk wil 'k dit helemaal niet.
Als je de drivers van de APS van Emu (die op dezelfde EMU10k processor gebaseerd is) gebruikt zul je merken dat hiermee veel meer 'power' in je handen hebt omdat die veel beter inspelen op de hardware mogelijkheden van de EMU10k chip.

Hardcore-Networking-Wannabe's© | Artistiek? Jahoor! ik kan heel goed MRTG-grafiekjes kleuren

Verwijderd

Op woensdag 26 september 2001 00:15 schreef JJay het volgende:
.
Als je de drivers van de APS van Emu (die op dezelfde EMU10k processor gebaseerd is) gebruikt zul je merken dat hiermee veel meer 'power' in je handen hebt omdat die veel beter inspelen op de hardware mogelijkheden van de EMU10k chip.
Kun je dat ff toelichten voor me :P

Welke drivers zijn dat die "APS van Emu" ? Dat klinkt nogal grieks voor me :) Staan die op de driverCD van de SB live ?

• JJay

JJay

Hit me!

EMU zoals je weet de producent van de EMU10k chipset die op de Live! gebruikt wordt. Tevens maakt Emu ook z'n eigen geluidskaarten, gebaseerd op dezelfde chipset.
EMU noemt dit kaartje 'Audio Production Studio' oftewel, APS.
Met wat gepruts aan de drivers voor deze kaart kun je ze ook gebruiken voor een Live!. Ze zijn alleen meer bedoeld voor audio toepassing en zéker niet voor games enz.. (EAX, A3D, 3D geluid en die junk hoef je niet aan te denken bij een APS)

zie http://www.emu.com/products/aps/aps.html en http://w1.910.telia.com/~u91003452/live/using_aps_drivers.htm

Verwijderd

Op woensdag 26 september 2001 14:27 schreef JJay het volgende:
EMU zoals je weet de producent van de EMU10k chipset die op de Live! gebruikt wordt. Tevens maakt Emu ook z'n eigen geluidskaarten, gebaseerd op dezelfde chipset.
EMU noemt dit kaartje 'Audio Production Studio' oftewel, APS.
Met wat gepruts aan de drivers voor deze kaart kun je ze ook gebruiken voor een Live!. Ze zijn alleen meer bedoeld voor audio toepassing en zéker niet voor games enz.. (EAX, A3D, 3D geluid en die junk hoef je niet aan te denken bij een APS)

zie http://www.emu.com/products/aps/aps.html en http://w1.910.telia.com/~u91003452/live/using_aps_drivers.htm
Thnx :P
Nogal simpel van me om daar niet ff op te komen, maar t was al laat voor me ;) Thnx voor de link :)

• JJay

JJay

Hit me!

Vergeet vooral het hoofdstuk 'Hoe bouw ik mijn SBLive! om naar een audiomonster met 4 Analoge outputs, 4 digital outputs' niet, érg leuk om te lezen :)

zie http://w1.910.telia.com/~u91003452/live/advanced_modifications.htm voor hardcore live!-mods >:)

Pagina: 1