Toon posts:

Zet Apple je af?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
He tweakers en tweakerinnen,
Ik zat voor de gein te kijken op de site van Apple naar de prijzen van de PowerMac G4! Volgens mij zetten ze je vet af! Stel als je nou gewoon een kale apple zou kunnen regelen zonder geheugen, hd, GPU, etc. ben je toch veel goedkoper uit? 256 MB ram erbij is al 200 dollar!

• SvEn
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-12-2025

SvEn

a.k.a sv3nrg

tja dat is wel goedkoper maar je hebt ook mensen die dat geheugen enzo er niet in kunnen zetten.....

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:39

TeeDee

CQB 241

een apple zonder geheugen? |:(

Owke, eens, Apple is wat duurder, maar over het algemeen is het topkwaliteit hardware die er in zit.

Enneuh, pssst, dit zal wel gaan resulteren in een flamewar! >:)

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

Verwijderd

Topicstarter
Maar past er een gewone Gainward Cardexpert videokaart ofzow in die PC of is het gewoon helemaal apart?

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:39

TeeDee

CQB 241

geen idee... maar waarom wil je dat. De hardware die in een mac zit is perfect afgestemd op die machine.

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

Verwijderd

Een apple is gewoon in het algemeen een duur ding.

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:34
Het mooie van apple is dat je als je iets koopt dat door apple goed gekeurd is , ook zeker weten goed werkt en geen gedonder :).. Daarom zijn prijzen wat hoger :?. En is de markt positie van apple toch ook niet zo goed ?

Verwijderd

Als je een Apple koopt betekent het dat je totaal geen shit krijgt (als het goed is). Daar mogen ze van mij best iets meer voor rekenen... :)

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:41

JT

VETAK y0

Vergeet niet dat als je Intel, amd en G4 vergelijkt, dat je deze vergelijking krijgt :

Intel : slak
AMD : haas
G4 : De nieuwe Lamborghini Diablo

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-02 12:37
Wat geheugen betreft wordt je ronduit opgelicht. Maar Apple is niet de enige, Sun kan er ook wat van en nog veel meer bedrijven.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Abbadon
Op zondag 23 september 2001 14:16 schreef JT het volgende:
Vergeet niet dat als je Intel, amd en G4 vergelijkt, dat je deze vergelijking krijgt :

Aan Steve Job's marketinggeleuter ten prooi gevallen?

Verwijderd

yep, dit word een flamewar :(

• Dirk J
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-02 21:51

Je bedoelt zeker de nieuwe Lamborghini Murciélago :9~

• JeroenT
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-02 05:41

JeroenT

hoi!

Eerder :

AMD : haas , geen goede chipsets :(
Intel : slak , retestabiel (met intel chipset)

• Dirk J
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-02 21:51
Op zondag 23 september 2001 14:35 schreef Klubbheads het volgende:

[..]
De nieuwe Lamborghini Diablo
M U R C I É L A G O |:( :P

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:02
Als jullie zonodig zeggen dat het 1 beter is dan het ander, onderbouw dat dan aub.

Dus niet: Apple is beter, want ik heb een apple.

Verwijderd

Op zondag 23 september 2001 13:43 schreef BasjeBanaantje het volgende:
He tweakers en tweakerinnen,
Ik zat voor de gein te kijken op de site van Apple naar de prijzen van de PowerMac G4! Volgens mij zetten ze je vet af! Stel als je nou gewoon een kale apple zou kunnen regelen zonder geheugen, hd, GPU, etc. ben je toch veel goedkoper uit? 256 MB ram erbij is al 200 dollar!
Je kan geen kale Mac regelen, omdat je als je een Mac koopt je een volledig Mac-systeem aanschaft, met OS aan toe.
Perfect op elkaar afgestemd.

Wat versta je onder een kale Mac?
Alleen de kast?

Verwijderd

....slotje

R.

• KroeT
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06:35

KroeT

[...]

Nee, het is vast handig om om slotjes te gaan roepen. Nutteloos persoon. Dat maken de mods wel uit. Ik vind ook dat deze flamewars maar eens moeten stoppen, je haalt elkaar toch niet over. Maar ik ga niet om een slotje roepen. Kom op zeg.

Peace is not simply the absence of war.

Verwijderd

Topicstarter
Maar stel, je zou een Mac kopen met maar 128 MB geheugen en een 10 GB HD en alleen een Radeoncard van maar 200 dollar (NOG DUUR) en je zou al die zooi verpatsen, en je zou dan gewoon al die goeie troep los kopen, scheelt dat je wel wat volgens mij.

• KroeT
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06:35

KroeT

[...]

Hmm. Tja. Ik weet het niet. Die Processors zijn niet zo goedkoop denk ik, en de moederborden zijn aangepast, hoge stabiliteit, en alle Apple-afhankelijke onderdelen worden op relatief kleine schaal geproduceerd. Het geheugen zal vast ook wel weer A-merk zijn, dure harde schijf, etc etc. Ik zou het niet weten eigenlijk

Peace is not simply the absence of war.

• Abbadon
Gewoon standaard PC133 SDRAM wat er in die PowerMac G4's zit. Dus je kan volgens mij het beste eentje kopen met zo min mogelijk ram (128MB) en er vervolgens 3 maal 512MB DIMM's van een fatsoenlijk merk ingooien. Scheelt je in dat geval toch gauw zo'n 2400 piek! Daar kun je wel wat anders leuks voor kopen in die Mac (snellere cpu of U160 SCSI etc.).

Verwijderd

Op zondag 23 september 2001 14:35 schreef Klubbheads het volgende:

[..]

Eerder :

AMD : haas , geen goede chipsets :(
Die zijn er wel degelijk. Alleen goed zoeken, want er zitten ook minder goede chipsets bij. AMD760 is bijvoorbeeld niets mis mee. Dus iets genuanceerder graag.
Pagina: 1