tweeter resoneert mee??

Pagina: 1
Acties:
  • 131 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Dr_Frickin_Evil
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18-08 11:27
Ik heb de laatste tijd een probleemp met mn boxen (JBL TI600). Als ik een nummer opzet met een nogal diepe bass erin (bijv. het begin van Chicane - Halcyon), dan begint de tweeter van een van mn boxen mee te resoneren. Het rare is dat ik dit alleen nog heb gemerkt bij die cd, Chicane - Behind the Sun (deze cd heeft wel erg moeilijke stukken (flink wat laag), er zijn denk ik maar weinig versterker/speakers die deze cd echt goed aankunnen, die van mij kan het niet echt iig), maar zou dit nou aan deze cd liggen, of aan de box (ik heb het dus maar bij een van de twee, dus dat kan haast niet anders). En valt dit evt onder de garantie?

Verwijderd

Als het maar bij een van de twee is is er iets aan de hand, ik zit aan het scheidingsfilter te denken. Dit soort euvels vallen natuurlijk onder de garantie.

• Dr_Frickin_Evil
Maar zou dit een fabricagefout zijn? Of heeft dit met evt clippen van de versterker te maken? (kan ik me echt niet voorstellen, ik heb hem nog niet echt hard gezet)

Verwijderd

Alles kan stuk, daar kom je toch niet achter, Kan een slechte component zijn, in dit geval dan waarschijnlijk een elco, maar ja, het is maar een slag in de lucht. :)

• Dr_Frickin_Evil
Toch maar ff omhoog halen, aangezien de andere speaker dit probleem nu ook heeft (in mindere mate). Zou dit dan toch aan de versterker liggen, is de versterker gewoon brak? Ik ga mi niet echt lomp met de speakers om (ze staan zeker niet overdreven hard).

• hervaz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-11-2025
Welke versterker is het dan?

• Dr_Frickin_Evil
owja, soz, het gaat om een Technics SA-GX170 versterker (budgetmodel destijds +/- 4jr geleden)

• Dr_Frickin_Evil
iemand???

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:09

Jag

Simpel uit te proberen, hang de speakers aan een andere versterker waarvan je weet dat ie het goed doet. Dan weet je zo of het aan de speaker ligt of aan de versterker.

• Dr_Frickin_Evil
ja maar dat bedoel ik niet. Het ligt (zeer waarschijnlijk) aan de speakers. Toen de eerste speaker dit probleem kreeg had ik de speakers al omgewisseld en hij had het nog steeds, dus zou het aan de speakers moeten liggen.

Owja, wat ik dus wel bedoelde, hoe kom ik erachter dat de problemen van de speakers aan de versterker liggen of aan een productiefout.

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:09

Jag

Op maandag 08 oktober 2001 23:04 schreef Dr_Frickin_Evil het volgende:
ja maar dat bedoel ik niet. Het ligt (zeer waarschijnlijk) aan de speakers. Toen de eerste speaker dit probleem kreeg had ik de speakers al omgewisseld en hij had het nog steeds, dus zou het aan de speakers moeten liggen.

Owja, wat ik dus wel bedoelde, hoe kom ik erachter dat de problemen van de speakers aan de versterker liggen of aan een productiefout.
Sja, ik zie niet in hoe het aan de versterker zou moeten liggen. Misschien dat ie een stoot DC geeft ofzo, maar dan lijkt me dat de hele tweeter er gewoon mee ophoudt

Verwijderd

mischien moet je de schroefjes van je tweeter aandraaien :P
Pagina: 1