Zelfbouw luidsprekers, wat zijn aanraders!

Pagina: 1
Acties:
  • 2.937 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Peertje NL
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-11 20:47
Ik zat zelf te denken aan Vifa, gezien en gehoort bij speakerland is oss. Bijvoorbeeld Vifa Format of Basis, met een carat center en de impuls als rear.

Nu wil ik luidsprekers bouwen waar ik heel mijn hele leven naar wil luisteren, dus ze moeten wel goed "klinken". Is Vifa een aanrader, schijnt een goede prijs/kwaliteits verhouding te hebben. Of zijn er andere merken waar ik eventueel naar moet kijken, zoals visaton vox 251? En.....

btw het is voor een 5.1 installatie
en ik heb al een Karlson als sub >:) :9~
budget is ongeveer 4000 piekjes

Reality beats fiction by far!

Verwijderd

Moet goed naar verschillende luidsprekers luisten want wat de een goed vindt vind een ander misschien minder.
Is kwestie van smaak.

• Peertje NL
Bedankt voor je snelle reply
Maar bij speakerland hebben ze maar een klein aanbod kwa home theater, eigenlijk alleen Vifa, Van de vox 251 hebben ze geen center. Weet jij geen winkel waar je meer luidsprekers kan beluister dan bij speakerland!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-12 20:36

JT

VETAK y0

Scanspeak is ook goed.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Verwijderd

kijk eens op www.speakerenco.nl staan veel verschillende merken

• Part
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-12 22:23

Part

Helemaal niets.....

Wilde ik net roepen "Dynaudio" lees ik dat ze gaan stoppen met het leveren van luidsprekers :'(

Kijk ook eens bij www.remo.nl

• Part
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-12 22:23

Part

Helemaal niets.....

Ik heb zelf de vifa format.
Prima luidspreker alleen heb je er wel heel veel ruimte voor nodig. Mijn vloeroppervlakte is ongeveer 24 vierkante meter en dat is nog aan de kleine kand. Dat merk je vooral aan de bassen.
Als ik nu weer zou moeten kiezen zou ik voor wat kleinere boxen gaan.

prijs/kwaliteits verhouding is van vifa prima er zijn wel beter merken maar die zijn ook weer veel duurder.

• Maxster4th
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20-12-2023

Maxster4th

.....are YOU kiddin' me..

Kijk eens bij raf naar B&W of probeer HOBO.nl (haarlem) eens

Succes is een keuze

• Fireman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-10 23:23

Fireman

We talk about luxury problems

VIFA zeer goed naar mijn smaak.

Luister zeker een de VIVACE '94 zeer fraaie speaker.

Even de drie vifa's op een rij:

1. basis ( zeer diepe bas en vol geluid )
2. vivace ( diepe bas en een mooi vol geluid voor in de huiskamer)
3. format ( wat fellere speaker(4 Ohm) en wat (te)helder van klank)

Mijn mening de vifa vivace'94, ik heb ze zelf gehad en ik heb er eigenlijk spijt van dat ik ze weg heb gedaan. Ik heb nu de zelfbouw van dynaudio ( zie homepage ) de nuance. Wat slanker en strakker dan de vivace'94.

Weet je ook al met wat voor soort versterker je gaat spelen?

En dynaudio in idd gestopt met zelfbouw. best wel jammer want ik wilde juist wat "zwaardere" speakers gaan bouwen van dynaudio.

Naim Audio SN2 + NDX + Soup (accuton/Thiel)

• hetisik
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-03 02:22

hetisik

geen flauw idee wat ik in zal

Fiva , vocal, Pearless, dat zijn 3 zeer goeie merken, echte qualiteit!!

8 )

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-08 21:48

TheLunatic

Ouwe boxen.

Mijn vader heeft de Vifa Korrect, ben je voor 800 piek de man en ze klinken geweldig (zeker met je woofer voor de echte harde bass)

Mother, will they like this song?

• Mystic_Jack
  • Niet online
Vifa is zeker goed, Scanspeak is nog beter, maar dat is gewoon een klasse hoger dan Vifa. Ik heb zelf een Vifa Vivace '94. Een hele goeie luidspreker voor het geld.
Dus luister eens naar deze 2 merken.

'We're losing touch with ourselves in the technological world, and it is increasingly important to take time out.'

Verwijderd

/me heeft goeie ervaringen met de Seas Exel line

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-08 11:23
Karlson's RULEREN HARD ! :) heb er zelf ook 2 als subs 15" model gebouwd met 12" speakers.. Dat zijn mijn "schatjes"
;)

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Da's alleen maar bas dus. Hoe zit 't met muziek?

Verwijderd

SEAS maakt mooie tweeters. Kijk anders ook ff in Klang & Ton

• Peertje NL
Dank je wel voor je reply's allemaal, ik vond vivace te boemmerig klinken, of kan dat komen door de (kleine) ruimte? Je hoort toch het laag slecht in een kleine ruimte, of niet? Of het kan ook zo zijn dat de cd zo was en dat de andere luidspekers slecht rendement in het laag hebben.

btw 2 Karlsons... jij woont duidelijk vrijstaand zeker :P

• Peertje NL
Hebben Scanspeak, Dynaudio, vocal, Pearless en SEAS wel luidsprekers (series) die special voor 5.1 installaties zijn? Dus dat ik niet een niet afgeschermde vloerzuil van 130x40x40 op de tv hoef te leggen!

• Raymond
  • Laatst online: 07-12 08:35
Op maandag 24 september 2001 21:14 schreef E-MANs het volgende:
Hebben Scanspeak, Dynaudio, vocal, Pearless en SEAS wel luidsprekers (series) die special voor 5.1 installaties zijn? Dus dat ik niet een niet afgeschermde vloerzuil van 130x40x40 op de tv hoef te leggen!
euhhh: zelfbouw? Dan kan je dat toch zelf bepalen? (btw: ik weet dat scan speak iig afgeschermde units heeft)

Maar voor home theatre op hoog en betaalbaar niveau: w17sj-00-08 (uit mijn hoofd, ik ben ziek :9 ) van vifa. Dat is toch wel zo'n beetje dè unit!. Zoek maar eens op kits en speakers die op die driver zijn gebaseerd; dat zijn er veel en met goede reden.

• Raymond
  • Laatst online: 07-12 08:35
Op maandag 24 september 2001 13:48 schreef Flippit het volgende:
SEAS maakt mooie tweeters. Kijk anders ook ff in Klang & Ton
offtopic:
Flippit: heb jij toevallig ook hobby hifi's? Ik wil namelijk binnenkort gaan nabestellen, maar nummer 1 van 2000 is ausverkauft. Heb jij die toevallig
/offtopic

Verwijderd

Op maandag 24 september 2001 22:02 schreef Lampje het volgende:

[..]

offtopic:
Flippit: heb jij toevallig ook hobby hifi's? Ik wil namelijk binnenkort gaan nabestellen, maar nummer 1 van 2000 is ausverkauft. Heb jij die toevallig
/offtopic
nope :'(

• Fireman
  • Laatst online: 21-10 23:23

Fireman

We talk about luxury problems

Op maandag 24 september 2001 21:02 schreef E-MANs het volgende:
Dank je wel voor je reply's allemaal, ik vond vivace te boemmerig klinken, of kan dat komen door de (kleine) ruimte? Je hoort toch het laag slecht in een kleine ruimte, of niet? Of het kan ook zo zijn dat de cd zo was en dat de andere luidspekers slecht rendement in het laag hebben.

btw 2 Karlsons... jij woont duidelijk vrijstaand zeker :P
Heb je die speakers thuis geluisterd?

En wat voor soort vloeren ligt er in die ruimte waar je die vavace beluisterd hebt?

In mijn huisje had ik die vivace op een houtenvloer en dan niet een betonnenvloer met pakket erop maar een wat oudbouw huisje met die houtenvloeren. Daar klonken ze heel warm en dynamisch.

Harde vloeren of ruimtes zullen een wat bonkerig effect geven en zullen ook het hoog wat scherper maken.

Warme klank= houtenvloer met tapijt en lange gordijnen.

Harde klank= betonnen vloer met pakket of zeil of ander glad oppervlak kale muren en geen gordijnen.

Omschrijf de ruimte en de versterker eens waarmee je gaat spelen. dan kunnen we een beter beeld krijgen.

Met wat voor versterker ga je spelen?

Naim Audio SN2 + NDX + Soup (accuton/Thiel)

Verwijderd

Die viston 251 schijnt erg goed te zijn, in een review van hobby hifi (duits zelfbouwblad) vonden ze het een speaker die prestaties levert van speakers in een veel hoger segment.
Pagina: 1