468 dx-33: probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• SvEn
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-12-2025

SvEn

a.k.a sv3nrg

Topicstarter
Hallo
Ik heb net van een kennis een 486je gekregen (ze wouden hem wegooien..

Specs

8mb geheugen >:)
33Mhz processor
150 mb hd
1mb VGA
>:)>:)>:)

En hier get probleem:
Ik maak een boordisk met win98 2e editie en prop die in de diskdrive start normaal op en dan vraagt ie met of zonder cd ondersteuning?ik doe met,en dan het 1ste probleem mscdex kan de cd drive niet vinden..
Hij start gewoon verder op naar dos ik ga ff een partitie van alle ruimte die er is.. fdisk zegt eerst rebooten en dan formatteren dus ik reboot...en dat cd probleem weer en start gewoon normaal verder op en dus doe ik vanaf a: formatr c:..
Dan zegt die format c: word niet ondersteund.format word afgebroken...

Iemand??

Verwijderd

Ludo zegt:

Kijk je IDE zut ff na...

Als er met allebei de IDE apparaten iets mis is is de kans groot dat het iets met je kabel of controller of misschien zelf config van je IDE controller mis is...

• SvEn

SvEn

a.k.a sv3nrg

Topicstarter
die ide zit wel goed want ik zelfs een andere cd speler er ingezet dus die ide controller heb ik ook omgewisseld enzo maar maakt nix uit

• SvEn

SvEn

a.k.a sv3nrg

Topicstarter
nee hoor de floppy doet het goed.,. DUH

• Xanax959
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-08 22:01

Xanax959

relax...

Wat voor een cdrom speler is het?
Misschien exotisch type dat niet door de oak driver ondersteund wordt. (gebeurt niet vaak...)

Atari portfolio Dos 2.11

Verwijderd

volgens mij heb je 2 problemen:

1) Je kan je CD driver niet laden

2) Je kan de schijf niet formatteren?

Of zie ik dat verkeerd?

• Daspeed
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:34
Bij die oude computers is het wel eens zo dat cd-rom niet niet ondersteund wordt, omdat het er gewoon nog niet bestond. Zit er ook een geluidskaart in? Zo ja, kijk dan even of de cd-rom daar op aangesloten staat. Dit betekend dat je de cdrom pas kan gebruiken als de geluidskaart is geïnstalleerd en dus zal het via zo'n bootflop ook niet gaan lukken. Dit was tenminste bij mijn pc(486 SX20-8mb)ook zo.
Misschien dat dit je helpt?

• Frits Flits
  • Laatst online: 14-08 21:10

Frits Flits

SOUND! Designer

DrClearbottom het volgende:[/b]
Bij die oude computers is het wel eens zo dat cd-rom niet niet ondersteund wordt, omdat het er gewoon nog niet bestond.
Uh klopt niet altijd (je ook al wel eens)
Wij hadden een 386sx 25mHz met een 16bits Creative geluidskaartje en een 8x cdrom speler :) werkte nog goed ook!

Maar ikweet verder het probleem niet, of je pc moet hem inderdaad niet ondersteunen (of drivers laden)

specs

• eppie
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
(overleden)
Ik denk dat die cd-rom speler helemaal niet ide ATAPI compatible is en nog een eigen interface kaart heeft, zet als kan ff hier het type speler neem en dan kunne we ff kijken naar drivers voor dat ding, en trouwens win98 heeft minimaal een 486DX nodig en 16Mb ram dus zal het niet doen.

Eppie

Verwijderd

Je moet eerst kijken of de BIOS je CD-ROM speler wel herkent. Als dat wel het geval is, kan je eens proberen een eigen boot-disk te maken (sys a:) en dan een eigen AUTOEXEC.BAT en een eigen CONFIG.SYS te maken. Dan kan je denk ik wat makkelijker zien wat er aan de hand is (bij het laden van de CONFIG.SYS).

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-08 11:02
Op dinsdag 25 september 2001 16:14 schreef Laserbeak het volgende:
Je moet eerst kijken of de BIOS je CD-ROM speler wel herkent. Als dat wel het geval is, kan je eens proberen een eigen boot-disk te maken (sys a:) en dan een eigen AUTOEXEC.BAT en een eigen CONFIG.SYS te maken. Dan kan je denk ik wat makkelijker zien wat er aan de hand is (bij het laden van de CONFIG.SYS).
486 bios herkent geen cdromspeler normaal gesproken.. En dat is eigenlijk ook niet nodig want de driver zoekt gewoon de ide-poorten af..

Rest klopt wel.. Normaal gesproken pakt de oak-driver die standaard bij 98 zit wel alle ide-cdroms..

• Kman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-07 07:18
moet je btw bij het format commando niet zeggen
format c:\
ipv
format c:
?? :Y)

• Vorkie
  • Niet online
nee tis echt format c:

:)Kijk ff of je cd-rom speler op slave of cable select staat en je Hd niet op uhh cable select ofzo...had ik ook wel eens last van op mijn 10x AMD 386DXL 40Mhz@60mhz.

3-fase Victron 3x MP 6.5kVA | 30kWh Voltsmile LFP | MPPT 450/100 + 2x MPPT | VM-3P75CT Grid Meter

• scorpionv
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-08 00:02

scorpionv

This space for rent

Ff spieken wat voor CDROMdrive het is. En dan op internet kijken voor DOS-drivers. De standaard flop ondersteunt niet alle oude CDROMdrives.

Fun while it lasted: World Community Grid!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10:56

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Windows 95 gaat al retetraag op een DX4 dus dan moet Win98SE (die nog meer troep aan boord heeft dan Win95) helemaal een ramp zijn op een DX33 :D .

* Femme heeft een keer een superkale Win95 op een DX2/66 met 4MB gedraaid. Traaaaag.

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

En dan ook nog eens een 150MB HD.. gaat dat allemaal wel lukken?

Siditamentis astuentis pactum.

• Schonhose
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-07 21:51

Schonhose

Retro Icoon

Op woensdag 26 september 2001 00:32 schreef Femme het volgende:
Windows 95 gaat al retetraag op een DX4 dus dan moet Win98SE (die nog meer troep aan boord heeft dan Win95) helemaal een ramp zijn op een DX33 :D .

* Femme heeft een keer een superkale Win95 op een DX2/66 met 4MB gedraaid. Traaaaag.
Hahaha, ja dat ken ik >:)

Vanaf Pentium 100 draait Win95 pas redelijk lekker, afhankelijk van de hoeveelheid geheugen wat je aan boord hebt.
Op woensdag 26 september 2001 10:02 schreef Varienaja het volgende:
En dan ook nog eens een 150MB HD.. gaat dat allemaal wel lukken?
Yep, qua ruimte wel. Win 95A gebruikt iets meer dan 100 mb wanneer je alles installeerd.
Tel daarbij een swapfile van ongeveer 50 mb bij op en je kunt mooi je brieven tikken in notepad >:)

* Schonhose zegt maak er een dos-bak of nog beter een Linux bak van.

"The thing under my bed waiting to grab my ankle isn't real. I know that, and I also know that if I'm careful to keep my foot under the covers, it will never be able to grab my ankle." - Stephen King
Quinta: 3 januari 2005

• mvt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-07 10:56

mvt

ja ik ja

Ik weet nog dat ik voor 1 spel windows installeerde.
Dat was op 486 DX33, 8 MB 1 MB diamond speedster. ongeveer 205 MB HD
Toen ik het spel uitgespeeld had ging windows er meteen weer af, omdat er verder niks meer op de schijf kon.

schandalig duur systeem, schandalig hoge 3d mark score, volgend jaar toch maar wat eerder mijn verlanglijstje opsturen naar Spanje, anders blijft dit gelul

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

Predator

Suffers from split brain

Op dinsdag 25 september 2001 23:53 schreef KiLLiNGMAN het volgende:
moet je btw bij het format commando niet zeggen
format c:\
ipv
format c:
?? :Y)
neen

en het is dus geen ATAPI cdrom
ofwel moet er een interface kaartje bijzitten waar je je de IDE kabel van je cdrom opsteekt ofwel kan je die op een ouwe geluidskaart kwijt :)

en met die win98 bootflop kan je het vergeten want als ie niet ATAPI is zal ie em ook niet herkennen.
Je moet zelf de drivers hebben voor dat ding.

Kijk es of het geen mitsumi FX 001D is :)
die heb ik hier in ouwe pc met interface card :r
ik kan je dan de drivers doormailen

suc6

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• Killjoy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:42

Killjoy

Klingon lawn products

Op woensdag 26 september 2001 00:32 schreef Femme het volgende:

Ik ben een keer aan het testen geweest met een dergelijke configuratie (Win 95A). Ik gebruikte 4 MB 30 pins 70 ns geheugen. Stopte dit in een 386SX-33, 386DX-40, 486DX-33 en 486DX2-80 met 400 MB harde schijf.. Wat bleek: er was gevoelsmatig geen enkel snelheidsverschil te merken. De geheugenruimte was zodanig limiterend dat harddisk swapping de bottleneck betekende.

Moet ik er natuurlijk wel bij zeggen dat alle andere componenten gelijk bleven.

Uiteindelijk bleek dat een 386SX-33 met 8 MB sneller was dan een 486DX2-80.

Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Windows 95 heb je genoeg aan ~ 80 mb.....
Dat draai ik op mijn 486dx33/8mbram met 2 schijven van 80 mb :) 1 voor windows, 1 voor swap en mirc.exe *D
Moet zeggen dat het soms wel wat traag is (vooral op irc channels waar veel geluld wordt wil het scherm het wel eens niet bij kunnen houden)

Verwijderd

Heb windows 95os2 gedraaid op een 386 gedraaid
specs:
asus ISA-386c mobo 64kb cache
Cyrix 486DLC 40 proc 1kb cache
samsung 420mb + 280mb harddisk
creative sb16
8x mitsumi cdromspeler aangesloten op de sb16
diamond speedstar64 videokaart 1mb dram
best 33k6 modem

kon hier gewoon op internetten met IE4.0
zwaarste game die ik kon spelen was duke nukem 3d

:) hahahaha nu jullie, wie heeft het ook geprobeert

Verwijderd

Eh... 'k wel es geprobeerd Win95 OEM 2 erop te knallen dat ging al niet (486 DX-66... wereld bak) laat staan Win98 eerste editie...

Verwijderd

kheb win95 ook op een 386sx25 gedraaid met een 60mb hdd en 6mb intern. lachuh... :9
Pagina: 1