Toon posts:

Soundblaster Live Platinum 5.1 / Terratec EWX24/96

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik wil een nieuwe geluidskaart kopen.
Maar zoals het onderwerp al laat zien twijfel ik tussen de sb live platinum 5.1 en de terratec EWX24/96
Wat ik wil, is een goede geluidskaart, volledig midi compatible, dus dat ik synthjes enzo kan aansluiten.
Maar ik heb dus gehoord dat de terratec veel krachtigere chips heeft, en dat het geluid beter is. hoe zit dit?
Wat de live heeft bijvoorbeeld specials midi connectors.
Kun je op met die terratec net zoveel als met die live? (buiten het 5.1 dolby verhaal en het handige kastje van de live)??? 8-)

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
verschil zit in de MIDI.
terratec en MIDI 8-)
creative en MIDID :r :'(

Verwijderd

Topicstarter
Dus je raad me de terratec aan.
in de comp winkel zeiden ze de live, maar ja.. dat is natuurlijk een verkoop praatje.
Was het niet zo dat de live hier het beste uit de test kwam.
Maar ja kunt dus evenveel en dezelfde apparaten op die terratec aansluiten als op de live?

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op zondag 23 september 2001 13:54 schreef OnneW het volgende:
Dus je raad me de terratec aan.
in de comp winkel zeiden ze de live, maar ja.. dat is natuurlijk een verkoop praatje.
Was het niet zo dat de live hier het beste uit de test kwam.
Maar ja kunt dus evenveel en dezelfde apparaten op die terratec aansluiten als op de live?
ja.
en de midi synth van de live is nooit goed geweest.
kijk eens hier

• ErectionJackson
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-06-2017

ErectionJackson

Ff testen hoe lang een onderti

De Terratec heeft geen onboard MIDI-synth. Je zult gebruik moeten maken van soft-synths, maar dat is helemaal niet erg. De kwaliteit daarvan overtreft regelmatig hardware synths. De MIDI-synth van de Live! is uitstekend door z'n soundfont support.

De Terratec heeft 2 ingangen en 2 uitgangen, dus stereo in/uit. De Live! heeft 2-ingangen en 4 uitgangen, alleen kunnen die niet apart aangestuurd worden door multi-track software.

De geluidskwaliteit van de Terratec overtreft die van de Live! met sprongen. Niet te vergelijken.

Conclusie: voor het serieusere muziekwerk: Terratec
Voor multimedia en minder serieus muziekwerk: de Live!.

Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia

Verwijderd

Topicstarter
dus toch de terratec, mooi.
Maar als ik de reply goed begrijp kun je dus bijvoorbeeld geen mc-505... of een of andere synth op de terratec aansluiten, want dat is toch wel iets wat ik eventueel in de toekomst wil doen.
Ik werk nu idd met softsynths

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-03 23:19

BikkelZ

CMD+Z

De Terratec EWX 24/96 heeft de strakste MIDI timing haalbaar met geluidskaarten, minimaal 2 ms op 24bit/96KHz.

Verder is de geluidskwaliteit heel goed, maar hij heeft wel weinig features.

- MIDI IN/OUT
- SP/DIF (digitaal) IN/OUT
- tulp analoog IN/OUT

Het is de goedkoopste profi kaart die te krijgen is, hij is behalve voor MIDI vooral bedoeld voor kwalitatief hoogstaande opnames en afspelen.

De drivers onder 2000 zijn acceptabel, maar niet fantastisch, maar ik heb op zich geen rare problemen (Intel systeem btw).

Je hebt ook de EWS 88 (zo uit mijn blote hoofd) dat is ongeveer de zelfde kaart maar dan met een break out box waardoor je meer in- en outputs hebt, en ik begin me af te vragen of ik die misschien niet beter had kunnen kopen, maar op zich is de Terratec veel beter als je MIDI apparatuur wilt aansluiten.

Wat bedoeld wordt met 'geen eigen MIDI' is dat je die lullige MIDI bestandjes die je wel eens tegen komt als achtergrondmuziek bij homepages enzo niet op je kaart zelf kunt afspelen. Maar voor MIDI apparatuur is hij heel erg geschikt, ik heb mijn Alpha Juno er zonder problemen mee aan het werk gekregen.

iOS developer

Verwijderd

Topicstarter
ahh bedankt, dus het kan wel.
Tja, die lullige midi bestandjes ben ik toch niet van plan om te maken.
ik heb win98 op het moment, dus voorlopig zal hij het wel goed doen.
Maar is het echt zo'n groot probleem onder 2000?

Verwijderd

Topicstarter
die ews 88, hoe duur is die?

• ErectionJackson
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-06-2017

ErectionJackson

Ff testen hoe lang een onderti

ews88: ca. 1000 piek

En nee, niet zo'n probleem onder 2000

Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia

Pagina: 1