Toon posts:

Mini LAN +/- 6 personen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Met een paar vrienden wil ik een weekendje gamen en daarom hebben we besloten om bij iemand thuis een lan te organiseren, aleen nu is de vraag omdat we niet zo bekend zijn met een netwerkje hoe het zit met alle instellingen.

ik gebruik als communicatie tussen alle pc's de Edimax UTP Hub 8 poorts 10 Mbps waarvan 1 gameserver op aangesloten is (dedicated) en de rest zijn (wij dus). maar hoe zit het dan met de IP adressen, kunnen die automatich worden gezet of moet aleen de server een vast ip krijgen?

Ik hoorde al zoiets dat DHCP ingeschakeld moet worden en de DNS op 255 moet staan ? wie kan mij daarin helpen.

alvast bedankt.

• Steven
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-08 09:30
Wil je ook kunnen internetten?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de faq gelezen, helemaal niet geweten dat zoiets bestond.... maar wat ik nog niet tegen ben gekomen is of de "DHCP" ingeschakeld moet worden ja of nee.

• Steven
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-08 09:30
Als je ook wilt internetten is het wel handig om de adressen door de server te laten uitdelen omdat je dan geen gekloot met DNS en Gateway instellingen hebt.

Maar als je toch niet gaat internetten is het veel makkelijker om gewoon op elke IP een vast adres toe te wijzen (bijv. 192.168.0.x) en als subnetmask 255.255.255.0 Op die manier weet je in ieder geval welk adres bij welke persoon hoort.

Verwijderd

Topicstarter
Nope geen internet erop...

als ik mijn bestanden deel met andere gebruikers staat er ook bij "SharedDocs on TFaLCoN" die onodige my documents en my pictures , my music. kan je dit niet ergens weghalen?

Verwijderd

dhcp heeft hier weinig zin ... voor 8 man is hoop gekloot en hoop werk en je zit geheid met gedoe dat niemand zijn ip weet (ivm games bla bla)

ik zou de ip adressen gewoon "vast" maken.

makkelijk is :
ip range 10.10.10.1 - 10.10.10.10
subnet 255.255.255.0

pak voor je gameserver 10.10.10.100 en subnet 255.255.255.0
zo weet je zeker dat iedereen elkaar kan vinden en dat alles werkt.
Pagina: 1