Casema COM21 / Linux

Pagina: 1
Acties:

• hammerhead
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:12
Hoi,

Ik heb laatst bij een aantal vrienden van me een linuxrouter geinstalleerd zodat iedereen in het huis gebruik kan maken van de internet verbinding.

Ik heb gekozen voor RedHat 7.1 en die minimaal geinstalleerd (dus zonder alle X-delen etc...)

Ik heb ook de nieuwste PPPoE client van roaringpenguin gedownload en geinstalleerd.

Het vreemde is dat er soms wel een verbinding tot stand komt, maar over het algemeen zal de verbinding niet tot stand komen.

Krijg dan een aantal meldingen in de trend van LCP TimeOut, closing connection, received DAPT from server. Ik heb de verbinding op persistent staan. Als ik dan de syslog bekijk, wordt het nonstop geprobeerd met elke keer weer dezelfde foutmelding.

Het enige wat hiertegen lijkt te helpen is de computer volledig uitzetten, COM21 uit, COM21 Aan, Computer aan.

Zijn er mensen die dit probleem al eens eerder gezien hebben en misschien weten wat hier het probleem precies is?

Bij voorbaat heel veel dank.

Aviation is proof that given the will, we have the capacity to achieve the impossible.
--Eddie Rickenbacker

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-08 20:42

Yucko

One clown to rule them all !

COM21 en PPPoE ? Dacht dat je met ADSL met PPPoE moest stoeien en niet bij kabelinternet ...

my mistake blijkbaar :?

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" 16GB/512GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Op zondag 23 september 2001 12:42 schreef JaJoah het volgende:
COM21 en PPPoE ? Dacht dat je met ADSL met PPPoE moest stoeien en niet bij kabelinternet ...

my mistake blijkbaar :?
Nou, Caslowma heeft ook dat fijne systeem waar je met een serieël modempje inbelt..

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• hammerhead
Je moet inderdaad bij ADSL stoeien met PPPoE. In nederland moet je echter bij de MxStream van KPN werken met PPTP ipv de standaard PPPoE.

Bij Casema heb je twee verschillende opties. Bij de snelle versie (max 80 KB/s, heb ik ook echt gehaald met downloaden) werk je met een COM21 modem. Bij trage versie werk je met zo'n seriele ...

Het gaat hier dus om een COM21 modem aangesloten op een ethernet kaart in de server.

Aviation is proof that given the will, we have the capacity to achieve the impossible.
--Eddie Rickenbacker

• theezeefje
  • Laatst online: 22:39

theezeefje

Poehee

Voer nogmaals adsl-setup uit, en ff opnieuw laten scannen voor services.
helpt dit niet, moet je ff op je modem kijken, of je rf-ledje niet amber/uit staat te knipperen.
zo ja, ff 015-8881919 bellen, en optie 2 kiezen in het hoofdmenu :P

Vroeger, toen de kratten bier nog van hout waren, en je moest doorzuipen om de kachel warm te houden....

• hammerhead
Het vreemde is dat als ik dus geen verbinding kan maken, ik alles een keer uitzet (eerst computer, dan COM21) dan weer alles aanzet (eerst COM21, na een kleine tijd computer) en dan werkt het op de een of andere automagische manier weer wel....
Toen het een keer niet werkte het inloggen heb ik de computer persistent in laten bellen, dit gebeurde dus elke +/- 5 seconden voor een uur lang en daarna werkte het nog steeds niet.
adsl-setup is ook niet echt een optie aangezien ik die server bij hun heb geinstalleerd en ik daar niet elke dag ben...... Het is dus niet mogelijk elke keer dat er geen verbinding gemaakt kan worden dat er automagisch adsl-setup gedraaid wordt.

Weet iemand waar dit probleem psies door veroorzaakt wordt?

Alle hulp is welkom.

--Eddie Rickenbacker

• theezeefje
  • Laatst online: 22:39

theezeefje

Poehee

Bel me morgen ff op als ik op mijn werk zit,
kan ik je signaalniveau ff doormeten.
kijken of daar een probleem inzit.

en die adsl-setup bedoelde ik om eenmalig te runnen.

Vroeger, toen de kratten bier nog van hout waren, en je moest doorzuipen om de kachel warm te houden....

Verwijderd

en adsl-stop en dan adsl-start ?

• Gompy58
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-04-2025

Gompy58

het valt wel, maar niet mee...

Heb hier m'n casema com21 modem met premium/broadband account gekoppeld aan een oude P75 met 2 nic's. eentje naar m'n com21 en de andere naar m'n switch.. Linux/smoothwall erop gezet. Ingestelt op PPPoE en alles draait als een lier.

D'r zit gewoon alles in. DNS wordt gecashed. DHCP is optie. Firewall erin die alles op stealth zet ;-)

Enige wat j eop de clients hoeft te doen is die P75 als gateway in te stellen en het werkt.

Knikkert casema je eruit, dan wordt direct automatisch de verbinding herstelt.

try it, you'l like it

http://www.smoothwall.org/gpl/

ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime....

• RupS
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-01 12:46
Ik weet alleen dat Casema/Wanadoo LCP extensie niet ondersteund...

Dan komt de verbinding niet of nauwelijks tot stand.

Als je in Windows XP een verbinding maakt (zit standaard ingebakken in XP) moet je de LCP extensies ook uitschakelen.

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07:52
Ik werk met de roaring penguin spul en het werkt perfect bij mij....
Op zondag 23 september 2001 16:05 schreef theezeefje het volgende:
...
zo ja, ff 015-8881919 bellen, en optie 2 kiezen in het hoofdmenu :P
ff bellen?? Laat me niet lachen, ik heb vorige keer 40 minuten aan de telefoon gehangen, toen was ik het zat..... :(
Pagina: 1