Toon posts:

Grote Jack-plug -> tulp?

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi..

Op m'n mengpaneel zitten een paar van die grote jack-plug uitgangen (voor Monitor en Zone), en aangezien ik die wil gebruiken, en daar geen tulp-uitgang voor is...

Zijn er verloop-pluggen waarmee die jack-uitgang omgezet kan worden in tulp, of kan dat zoiezo niet ivm mischien een ander signaal?

[achterkant van het mengpaneel]

Verwijderd

volgens mij bestaan die dingen wel, alleen ik weet niet precies waar je ze moet halen.

• Pastinakel
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-08 00:42

Pastinakel

Zwammen en kwazoedels

Als die uitgangen gewoon lijn-niveau uitspugen, kun je daar zonder problemen gewoon een tulpje aan vastknopen. Probeer het anders gewoon ff (kabeltje solderen) en luisteren hoe het klinkt.

Ik kan je niet helpen. De frutsel is warrig en niet knopig. Bovendien heb ik maar één kant | Scrobblernakel

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb even een kabeltje met een kleine jack naar tulp erin gedaan met zo'n plugje ertussen voor die grote, en dat klinkt goed.. (wel mono natuurlijk :)).

Verwijderd

Kan je gewoon bij iedere elektro (anders muziek)zaak verloopjes voor kopen... wij hadden ze eerst ook, maar vielen na een tijd uit elkaar :) nu gebruiken we gewoon jack kabels :)

Verwijderd

Topicstarter
Oke :) Mooizo :)

Ga ik van de week eens kijken of ik ergens hier in de buurt die dingen kan krijgen.

• MisterDon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-05-2024

MisterDon

Prefers Audiotrak

Gewoon zelf verloopjes in elkaar (laten) solderen.

Neem Neutrik spullen, die zijn beresterk en gaan lang mee. (Iets duurder, stuk beter) :)

Als je echt lui bent kun je ook kant en klare verloopjes monojack-->tulp kopen. Die kosten iets van vijf piek per stuk. Bij de betere electronicahandel moet je ze kunnen vinden.

• Johannes Verelst
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-11-2022
De verlooppluggen die ik kocht (moesten besteld worden, misschien dat je ze bij een grote p/a winkel wel direct kan kopen) waren nog best prijzig, vooral als je er 10 wilt hebben :-)

Samen met wat XLR en cinch kabels was ik toch nog 150 gulden kwijt, en dat voor een mengpaneeltje van maar 800 gulden :-|

There are no stupid questions, but there are a lot of inquisitive idiots.

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:09

Jag

Op maandag 24 september 2001 00:43 schreef Wizard_of_OS het volgende:
De verlooppluggen die ik kocht (moesten besteld worden, misschien dat je ze bij een grote p/a winkel wel direct kan kopen) waren nog best prijzig, vooral als je er 10 wilt hebben :-)

Samen met wat XLR en cinch kabels was ik toch nog 150 gulden kwijt, en dat voor een mengpaneeltje van maar 800 gulden :-|
Als je een beetje handig shopt kan het een heel stuk goedkoper. De zaak waar ik mijn kabels kant en klaar koop, zijn XLR male -> XLR female 1.5m 15,- en XLR -> 1/4" stereo jack 12.50. En ik heb wel eens alles losgekocht toen ik een hele boel moest hebben, en toen was ik voor 20 connectoren en lang signaalkabel nog geen 80,- kwijt. En dan kan je ook nog je kabel precies op lengte maken.

Je moet trouwens geen 1/4" mono jack in een gebalanceerde uitgang steken denk ik. Ik heb het nooit geprobeerd, maar wat er gebeurt is dat je de positieve en negatieve fase kortsluit, en dat kan nooit de bedoeling zijn. Wat ik dus zou doen, is een 1/4" stereo jack kopen. Daar een stuk dubbele coax kabel (gewoon de standaard consumenten signaalkabel zeg maar) bij kopen. En dan twee rca connectoren erbij. En aan de stereojack verbind je dan de kern (fase) aan de tip, en de mantel aan de sleeve. De ring gebruik je niet.

Verwijderd

Hier in Tilburg zit een vent die echt alle kabels en pluggen heeft die je maar kunt bedenken. Exht relaxt. En niet te duur. Erg handig als je vage verloopjes nodig hebt :)

Verwijderd

Op maandag 24 september 2001 03:45 schreef Jag het volgende:

[..]

Als je een beetje handig shopt kan het een heel stuk goedkoper. De zaak waar ik mijn kabels kant en klaar koop, zijn XLR male -> XLR female 1.5m 15,- en XLR -> 1/4" stereo jack 12.50. En ik heb wel eens alles losgekocht toen ik een hele boel moest hebben, en toen was ik voor 20 connectoren en lang signaalkabel nog geen 80,- kwijt. En dan kan je ook nog je kabel precies op lengte maken.
nou dan heb je ook niet echt goed spul als je voor 15 piek een xlr-Male xlr-female hebt. Daar heb ik nog niet eens de connectoren voor.

• Jag

Jag

Op maandag 24 september 2001 11:48 schreef Driveinshow het volgende:

[..]

nou dan heb je ook niet echt goed spul als je voor 15 piek een xlr-Male xlr-female hebt. Daar heb ik nog niet eens de connectoren voor.
Ik weet het, het is idd erg goedkoop. Ook lekker B-merk: Dap audio. Maar ach, als het niet verhuurd hoeft te worden, dan is dat niet zo erg.

• Big-Foot
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-12-2025
DAP Kabels zijn van uitstekende kwaliteit dat kan je van vele dingen niet zeggen van DAP maar de kabels zijn wel zeer goed zelfs.

• MisterDon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-05-2024

MisterDon

Prefers Audiotrak

Op maandag 24 september 2001 11:48 schreef Driveinshow het volgende:

[..]

Een Neutrik XLR kost een tientje hoor, beter en duurder lijkt me overbodig. :)

• pelican
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

pelican

Op maandag 24 september 2001 03:50 schreef HlpDsK het volgende:
Hier in Tilburg zit een vent die echt alle kabels en pluggen heeft die je maar kunt bedenken. Exht relaxt. En niet te duur. Erg handig als je vage verloopjes nodig hebt :)
He HlpDsK, welke/waar bedoel jij?
Ben hier in Tilburg al bij de lokale electronica-boer geweest en bij Bartels maar daar konden ze me niet helpen.
Zoek ook van die xlr--->tulp adaptertjes

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:53
Ik maak verloopjes altijd zelf.. soldeerbout rulezz, kan je maken wat je wil / op gewenste lengte.

Kant en klaar zal maybe iets degelijker zijn.. Conrad heeft oa een zooi van die dingen in catalogus, een beetje electronicatoko kan die zooi ook wel krijgen denk ik

• Jag

Jag

Op maandag 15 oktober 2001 22:49 schreef pelican het volgende:

[..]

He HlpDsK, welke/waar bedoel jij?
Ben hier in Tilburg al bij de lokale electronica-boer geweest en bij Bartels maar daar konden ze me niet helpen.
Zoek ook van die xlr--->tulp adaptertjes
Moet je ff naar een pro audio shop gaan.
Pagina: 1