Toon posts:

IBM 60gxp-installatie windows

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag mensen,

IK heb sindskort een ibm hd gehaald: 60gxp. Van deze hd wil ik booten. Geprobeerd om windows 98/me/2000 te installeren (via bootdisk). Bij win98/me installeert hij keurig alles, maar zodra hij opnieuw start (nadat hij mijn hardware heeft gechecked), dan blijft die hangen in "de windows-scherm". Weten jullie waar het aanligt? En beter: wat kan ik hieraan doen?

Via bootcd heb ik w2k geprobeerd te installeren.....alleen hij hangt al bij het testen van mijn hardware configuration. ;(

Ik heb een asus-a7v moederbord en op de ata100 aangesloten..bekabeling heb ik ook al gecontroleerd (ata100).....

Bij voorbaat dank,

Maka

• intert0y
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-03-2025
uhmz. het zou een kapotte IBM kunnen zijn?

gebruik de search maar eens dan zul je zien dat die dingen bij bosjes neervallen. Ik ben er 2 in mijn server die gellukkig nog steeds draaien. (1 maand al. RAID 1)

ik ben geen postbode, maar postman Pat rulez!

Verwijderd

Topicstarter
raar...hij herkent de schijf wel....want zodra ik vanaf mijn oude harde schijf weer laat opstarten (w2k), en de nieuwe ibm schijf als slave (ata33) aansluit, dan doet deze schijf het gewoon...dus ik kan toch concluderen dat die niet stuk is..??

• intert0y
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-03-2025
uhmz, ja zou je dan wel denken.

Dus toch geen kapotte IBM. lucky you.

Wat zou het kunnen zijn?

Probleem zit uhm waarschijnlijk in de bootsector dus?

ik ben geen postbode, maar postman Pat rulez!

• Squee
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-06-2025
Op zondag 23 september 2001 12:36 schreef Makadon187 het volgende:

raar...hij herkent de schijf wel....want zodra ik vanaf mijn oude harde schijf weer laat opstarten (w2k), en de nieuwe ibm schijf als slave (ata33) aansluit, dan doet deze schijf het gewoon...dus ik kan toch concluderen dat die niet stuk is..??
Heb je met die configuratie wel eens een scandisk met bad blocks check gedaan op die nieuwe IBM?

Please do not contact me telepathically.

Verwijderd

Topicstarter
Uhm nee, geen scandisk gedraaid...ik heb em nu geformateerd mbv ibm's diskmanager. Vervolgens hierop win98 gezet (werkte prima) en hierop weer w2k (werkt ook). Echter wel op UDMA33...en niet op 100 zoals ik die aanvankelijk wou. Er schijnt 1 of andere conflict te zijn tussen w2k en mijn ata100. Ik d8 eerst dat het aan een irq's lag...mijn scsi kaart zat nl. in slot 2 (dezelfde irq als de ata100). Deze heb ik vervolgens in slot 5 geplaatst, maaar probleem blijft voordoen..maar in ieder geval toch bedankt allemaal voor de moeite!!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben er al uit waar het aan ligt. Samengevat: er is conflict tussen ata100 en w2k. Dit probleem verhelpen:
1. Service pack 2 van windows update eerst installeren op de normale ide (udma33-mode).
2. De Promise ata100 driver installeren--> http://www.asus.com.tw/products/Motherboard/driver_ide.html#ata100
3. Uitzetten en vervolgens harde schijf aansluiten op ata100 connector
4. Opstarten en in bios de bootsequence aanpassen (onboard ATA100)
5. Zooitje werkt!!

Bedankt allen..

*CLOSED*
Pagina: 1