Toon posts:

[XP] Adobe 4? error: onvoldoende geheugen beschikbaar*

Pagina: 1
Acties:
  • 228 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds nu, een probleempie als ik photoshop wil starten:

Gewoon een mooi boxje, not enough free RAM! Dus ik reboot, defrag, mer swapfile... Nog steeds prbleem :(

Het is wel zow dat de partitie waar photoshop op staat de laatste tijd voller is geworden, maar hij heeft toch minstens en GB vrij... Ik snap ur echt nix van , want hij heeft ut altijd gewoon gedaan...

Heeft ut mnisschien iets met die scratch disks te maken? En hoe kan ik die setting veranderen, als ik niet in photoshop kan komen??

sys:
athlon 500
128MB
MSI6167

Verwijderd

File-->Preferences-->Plug-ins & Scratch Disks--> Nu kun je aangeven welke HD's Photoshop nog meer moet/kan gebruiken om virtuele swapfiles op aan te maken....
When your system does not have enough RAM to perform an operation, Adobe Photoshop uses a proprietary virtual memory technology, also called the scratch disks. Virtual memory is disk space used for storing data during a work session when the amount of RAM is insufficient. (This scratch disk space is not a Windows swap file or Mac OS virtual memory, but is used only when working in Photoshop.)
Photoshop’s virtual memory technology lets you open and manipulate large images by swapping image data to a hard drive if there is not enough RAM to contain the data. Keep in mind, however, that copying data to and from the scratch disks requires significantly more time than processing data in RAM. Allocating enough RAM to Photoshop to minimize using the scratch disks will keep Photoshop operating at peak performance.

The amount of free space on the scratch disk must be greater than or equal to the amount of RAM you have allocated to Photoshop. To ensure good performance, Photoshop writes the entire RAM contents to the scratch disks during idle times. If the scratch disks run out of free space, Photoshop quits taking additional RAM—regardless of what you have allocated to the program. This means that if you’ve allocated 60 MB to Photoshop but you have only 10 MB of free space on your scratch disk, Photoshop will use only 10 MB of RAM.
Suc6!

Verwijderd

Topicstarter
En hoe kom ik daar zonder dattie photoshop opstart??? :P

Ik heb al wat geklooid aan een inni-filetje, maar dat deed ook nix.. Maar vanmidag ff win-reinstall...

Verwijderd

En hoe kom ik daar zonder dattie photoshop opstart???
Oeps.... hehehe, da's waar ook. :)

Je zou evt. je compu op kunnen starten in veilige modus en dan Photoshop opstarten. Misschien dat het dan wel lukt... Je kan natuurlijk ook een reïnstall van windows proberen, maar dat is toch wel een iets te drastische methode naar mijn mening. Misschien dat het onderstaande je nog kan helpen:
If you are using Windows 95 and experience memory errors or errors when saving an Adobe Photoshop document, change the minimum and maximum virtual memory settings in Windows 95 to 2 times the amount of RAM on your system. For example, if your system has 32 MB of RAM, navigate to Control Panel > System > Performance > Virtual Memory>Let me specify my own virtual memory settings, and set the minimum and maximum virtual memory values to 64. Setting the virtual memory to these fixed values enables Photoshop to control use of the hard drive space for its scratch disk for the best performance, rather than letting Windows 95 manage it. For optimum performance, make sure that Photoshop software's primary scratch disk is assigned to a partition or hard drive that is not the same partition or hard drive Windows 95 uses for its virtual memory. For more information, see "Assigning scratch disks" on page 364 of the user guide or see the same section in online Help.

• ArcticTiger
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 27-07 20:39
Ten eerste mijn excuses voor de bump van zo'n enorm oud topic, maar het was het eerste topic wat na ruim een uur zoeken precies op mijn probleem aansluit.

We hebben hier een gloednieuwe pc staan, een Acer Aspire T650-YB7Z

P4 517
200GB
1gb Ram DDR II

Nu hebben we Photoshop 4 eindelijk weten te installeren (de cd-rom wilde al niet automatisch opstarten want die had volgens de foutmelding 3mb virtueel geheugen nodig, wat niet beschikbaar was ??!!??!!??!!??)

Vervolgens eindelijk Photoshop geinstalleerd, en als we proberen het op te starten krijg ik de melding "Er is niet genoeg RAM beschikbaar".

Ik heb de ruimte voor de pagefile al angepast naar 1150mb minimum en 3000mb maximum, maar het helpt voor geen meter.

Heb inmiddels al 2 keer opnieuw geinstalleerd maar het werkt nog niet, en ik krijg steeds dezelfde melding.

Het enige programma dat op de achtergrond draait is Norton Antivirus.

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Orion84

Admin Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

ArcticTiger schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 18:52:
Ten eerste mijn excuses voor de bump van zo'n enorm oud topic, maar het was het eerste topic wat na ruim een uur zoeken precies op mijn probleem aansluit.

We hebben hier een gloednieuwe pc staan, een Acer Aspire T650-YB7Z

P4 517
200GB
1gb Ram DDR II

Nu hebben we Photoshop 4 eindelijk weten te installeren (de cd-rom wilde al niet automatisch opstarten want die had volgens de foutmelding 3mb virtueel geheugen nodig, wat niet beschikbaar was ??!!??!!??!!??)

Vervolgens eindelijk Photoshop geinstalleerd, en als we proberen het op te starten krijg ik de melding "Er is niet genoeg RAM beschikbaar".

Ik heb de ruimte voor de pagefile al angepast naar 1150mb minimum en 3000mb maximum, maar het helpt voor geen meter.

Heb inmiddels al 2 keer opnieuw geinstalleerd maar het werkt nog niet, en ik krijg steeds dezelfde melding.

Het enige programma dat op de achtergrond draait is Norton Antivirus.
Hebben we het hier over Photoshop elements 4.0, of over Photoshop 4? Want als het dat laatste is kan ik me voorstellen dat het verouderde software is die niet werkt met Windows XP ofzo. Als het elements is dan had je dat wel even mogen vermelden voor de volledigheid. Evenals dat het misschien handig is om even te vermelden wel OS je gebruikt.

Verder voegt jou vraag niet heel veel toe aan dit antieke topic, en voegt de rest van het topic ook niks toe aan jou vraag, dus wat dat betreft had je net zo goed een nieuw topic kunnen openen ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Orion84 op 15-08-2006 19:04 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Ik vind het eigenlijk niet zo gek dat antieke apps niet meer draaien op nieuwe besturingssystemen, maarja wie ben ik....

Topictitel nog even aangepast.

[ Voor 12% gewijzigd door sanfranjake op 15-08-2006 19:24 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 27-07 19:54
Photoshop 4 stamt volgens een review uit Juli '98 nog uit het Win95 tijdperk. Aangezien de 95 kernel en alles eromheen toch héél anders is dan NT (o.a. Windows XP) zou het niet vreemd zijn als het helemaal niet wil. Misschien herkent photoshop je 1024mB wel als 1024kB. Wat je wel zou kunnen proberen is compatibility mode, onder de properties van photoshop.exe.

offtopic:
Je kunt de volgende keer beter een nieuw topic starten ;)

edit:
Doe eens niet zo snel posten :(

[ Voor 5% gewijzigd door Thralas op 15-08-2006 19:09 ]

• CyberThijs
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:20
Photoshop 4 is echt wel prehistorie hoor :? Als je het toch persé wilt draaien op Windows XP kan je 'ns proberen om het in compitabiliteitsmodus te draaien (en aangezien Photoshop 4 gemaakt is voor Windows 95, kies je dus logischerwijs voor wat er het best bij aansluit Windows 98).

Maar als ik jou was zou 'k toch 'ns uitkijken naar een upgrade naar een recentere versie, Photoshop 4 zal toch echt niet dezelfde kwaliteit kunnen afleveren als bijv. Photoshop CS 2, gewoon omdat het niet gemaakt is voor zoveel rekenkracht te gebruiken..

• ArcticTiger
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 27-07 20:39
Ik weet dat het antiek is (maar goed, me moeder is eigenwijs)
En het heeft voorheen ook altijd gewerkt op Win98/2000/XP Home en XP Pro.
Op deze computer geeft hij voor het eerst problemen.
Heb de compatibiliteits modus al geprobeerd, krijg eerst een melding dat het programma waaschijnlijk niet goed zal werken, en daarna de melding dat er niet genoeg ram beschikbaar is
Pagina: 1