Toon posts:

[php] tree rechten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik las vandaag dit topic over een tree in PHP. Nu heb ik een tijdje terug al zo'n script in elkaar geknutseld. Ik ben namelijk bezig met de nieuwe website van de HCC afdeling Arnhem. Daar heb ik een heel nieuws systeem achter gezet (nieuws berichten worden gesorteerd naar het id van get onderwerp in de tree), en dat loopt goed, maar mijn probleem is dat niet iedereen in elk onderwerp mag posten.Ik moet er dus een soort rechten systeem in proppen. Ik moet dus eigelijk zoiets hebben dat als ik een nieuwe user aanmaak, er in het formulier een opsomming komt van alle onderwerpen die er op dat moment zijn, en dat ik daar in kan aanvinken of diegene daar in mag posten. Deze opsomming maken lukt me natuurlijk wel, maar daarna loop ik vast. Hoe kan ik het best die resultaten opslaan, en weer terug roepen voor controlle als er gepost gaat worden, en wat als er een nieuw onderwerp bijkomt? Dan mag het natuurlijk niet zo zijn dat iedereen daar meteen in mag posten. Ik heb heel wat tutorials op internet afgezocht, maar ik kan nergens iets vinden dat dit probleem kan verhelpen.

• Nielsz
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Worden er elke 10 minuten nieuwe onderwerpen bedacht (like topics), of zijn er een aantal onderwerpen waar je in kan posten?

uid -- onderwerpid -- recht
1 -- 1 -- 1
1 -- 2 -- 0
1 -- 3 -- 2
2 -- 1 -- 2

Nu mag gebruiker 1 posten in onderwerp 1, hij heeft een ban voor onderwerp 2, en is modje op onderwerp 3.

Verwijderd

Topicstarter
Ik geloof dat ik dit wel snap, maar toch heb ik geen idee hoe ik hier op moet controleren. Het is dus zo dat de mensen een paar tekst velden voor zich krijgen, en op het eind een select veld waarin ze moeten opgeven voor welk onderwerp dit bedoeld is. Nu leek het mij handig om dus de onderwerpen waar ze recht op hebben alleen hier te listen. Waar hoe moet ik de query opbouwen die dus alleen rechthebbende categorieën list?

• Yohost!
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-09 19:54
Je moet dus inderdaad dan alleen de onderwerpen laten zien waarin gepost mag worden.

Die onderwerpen haal je dus uit de tabel en dan maak je dus een select opdracht die uitzoekt waar je mag posten.

• Nielsz
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
select onderwerpid from table where userid=$userid and recht > 0

krijg je alle onderwerpen waar je recht heb.

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:08
Ehm, dit is wel basis PHP :)
Als jij een heel nieuws systeem maakt, kun je dit ook wel :)

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 24 september 2001 10:17 schreef Nielsz het volgende:
select onderwerpid from table where userid=$userid and recht > 0

krijg je alle onderwerpen waar je recht heb.
en dan select onderwerpnaam from table where id = query_data[0]

Maar krijg ik dan niet een shitload querys:?

Dennis --> data in en uit een database halen is niet zo moeilijk, en zo kan je ook makkelijk een nieuwssysteempje maken, maar data combineren voor dit soort dingen vind ik een stuk ingewikkelder hoor;)
Pagina: 1