Ontwikkelaar van NPM library Gleamy
Een groot aantal computers die door een server elk een eigen frame van een animatie toegedeeld krijgen om te 'renderen of berekenen'. Het geheel vormt dan uiteindelijk de animatie.
Verwijderd
Het hoeft niet altijd zo te zijn dat 1 frame per computer berekend wordt. Bij Maya (en ik gok bij Brazil voor 3DSMAX later ook) kunnen meerdere PC's ook 1 frame renderen.Op zondag 23 september 2001 11:55 schreef The Source het volgende:
Een groot aantal computers die door een server elk een eigen frame van een animatie toegedeeld krijgen om te 'renderen of berekenen'. Het geheel vormt dan uiteindelijk de animatie.
Dus een renderfarm is zeg maar een aantal computers die samen een animatie/afbeelding tot stand laten komen. Hoe dat gebeurt ligt er dus maar helemaal aan.
Verwijderd
Een renderfarm zijn 2 of meerdere computers die samen bezig zijn om een afbeelding te "renderen", en op elkaar zijn aangesloten.
Dit heeft als voordeel dat je de 30% verliesaan rekenkracht per processor niet kwijt bent in multiprocessor systemen.
Dit heeft als voordeel dat je de 30% verliesaan rekenkracht per processor niet kwijt bent in multiprocessor systemen.
Verwijderd
Een renderfarm is cool.....we hebben hier nog een berg SGI'tjes over, die moet ik maar eens gaan aansluiten
er gaan geruchten over een MAX render plug die net als bijvoorbeeld seti en
processor tijd snoepen bij internet machines
Stoer; Marduq
Verwijderd
Je schijnt bij maya ook een plugin te hebben die naast rendert over het internet daarbij ook een soort 'billing' service hebt, moet je dus betalen voor je renders...
jah SGI'tjes zijn heel erg gewild
zoals je ziet door mij en ook al door gladiool (btw gladiool ga es online op msn)
Toyota Supra 3.0i Turbo Targa in Panther Black Mica - 300D || 30D || 10-20 || 50mm 1.8 mk1 || 18-55 || 17-85 || 75-300 || Giottos || Manfrotto || Cullmann || Kenko || Hoya
Ik zit op dit moment ook achter een sgi (320) en ik vind het maar mindere computers... een pctje met een dualmobo en een geforce 3 werkt veel beter...
Verwijderd
Zooitje van die oude indy's
Dit heeft een collega gedaan met een Challenge(ERG KOOL!):
http://home.planet.nl/~mourits/koelkast/
GAAF!Op maandag 24 september 2001 14:00 schreef B-Top het volgende:
Zooitje van die oude indy's
Het irritante aan een renderfarm vind ik dat bij 3d studio max r4 (voor zover ik weet) je op elke computer 3d studio moet installeren. Het liefst heb ik gewoon een klein programmaatje onderin de taakbalk die berekeningen uitvoert en de resultaten doorstuurt naar 1 computer waar de scene en 3d studio max ook echt op staat.
bruut! hebbuh hebbuhOp maandag 24 september 2001 11:56 schreef XangadiX het volgende:
er gaan geruchten over een MAX render plug die net als bijvoorbeeld seti enprocessor tijd snoepen bij internet machines
ps.. weet iemand ook hoe je extra frames kan toevoegen.. heb namelijk compleet geen boek of wat dan ook gezien van 3dmax.. (en in search ofzo en in 3dcafe staan niet zoveel tutorials..meeste is gebaseerd op 30 frames)
heb ik gehoordOp maandag 24 september 2001 11:56 schreef XangadiX het volgende:
er gaan geruchten over een MAX render plug die net als bijvoorbeeld seti enprocessor tijd snoepen bij internet machines
rechts onderin staat een knop met een venster en een klok er rechtsboven, klik daarop.Op zaterdag 29 september 2001 17:30 schreef gitaarwerk het volgende:
ps.. weet iemand ook hoe je extra frames kan toevoegen.. heb namelijk compleet geen boek of wat dan ook gezien van 3dmax.. (en in search ofzo en in 3dcafe staan niet zoveel tutorials..meeste is gebaseerd op 30 frames)
Standaard komt 3D MAX anders met heel wat boekwerk erbijOp zaterdag 29 september 2001 17:30 schreef gitaarwerk het volgende:
jah..maar ik heb 3dmax gekregen met een groen cd-tje
hehehe
Pagina: 1