Toon posts:

Dot Matrix Printer.

Pagina: 1
Acties:
  • 269 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een oude dot matrix printer, met linten en papier. Oftewel een goede manier om goedkoop te printen. Vooral als je zelf wat wil door lezen om de laatste verbeteringen aan te brengen.

Maar ik kan geen drivers vinden en helaas is de printer niet plug en play :)
Het is nakijima, maar daar van kan ik niets vinden. Weet iemand waar ik universele drivers kan vinden?

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07:52
De universele windows text driver werkt niet?

• d-Frag
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-07 10:26

d-Frag

74% completed

Probeer het eens met de Star LC10 driver, de meeste matrix printers kunnen daar wel mee omgaan.

Vroeger in de good old DOS tijd (Opa spreekt) was het met drivers zo slecht gesteld dat de meeste printerfabrikanten om compatible te blijven ondersteuning voor de Star Matrix printers hadden ingebouwd.

Het is beter op onvolmaakte wijze invulling te geven aan je eigen bestemming, dan op volmaakte wijze het leven van iemand anders te leiden. - Bhagavad Gita -

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07:52
Ja, zo'n starretje heb ik ook nog gehad, wat maakte die een pokke herrie.

• Xanax959
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:01

Xanax959

relax...

De meeste matrix printers emuleren een Epson FX80/85, een IBM proprinter of een IBM PC graphics (zoiets)
Sommige printers spugen een diagnostische pagina uit als je een toets indrukt, en dan de printer aanzet. (zelf effe uitzoeken) Sommige printers hebben zelfs een heel instellingen menu dat uitgeprint wordt. Dan zie je een lijstje keuzes, en wijst de printkop de huidige instelling aan. Dan kan je b.v. met de linefeed toets iets anders kiezen en dat print ie dan b.v. vet.

Atari portfolio Dos 2.11

• Tony Vroon
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Over het uitprinten van de testpagina:
daarvoor moet je de online-toets indrukken, die vasthouden en dan de printer aanzetten. Over het algemeen is dat de meeste rechtse toets (maar op een niet al te versleten printer zijn de opschriften bij de toetsen nog wel te lezen).

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-08 12:52

EXX

EXtended eXchange

Ikzelf heb ook nog een oude Star SG-10 en ook daarvoor heb ik geen Win 9x driver kunnen vinden dus: ook deze printer loopt m.b.v. de Epson FX80/85 driver.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
de citizen 120D (ja die had ik) was ook compatible met die rotzooi allemaal
dus epson enzo

en citizen heeft wel windows drivers (standaard) :)

• AlvaK
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Zohee, wat ben ik blij dat mijn Star LC-20 er eens de brui aan gegeven heeft zeg. Zoveel problemen met het papier dattie er scheef doorheen ging trekken, wanneer ik veel achter elkaar printte.

* AlvaK is nu de eigenaar van een OfficeJet G55 :)

Verwijderd

Kijk op

http://www.epson.co.uk/support/manuals/select/escp.htm

kun je je eigen stuur codes maken voor dos.
Pagina: 1