Ik ga dus zometeen een nieuwe case kopen omdat mijn oude (lees: 2œmnd) naar de eeuwige tweakvelden is gegaan tijdens het zandstralen.

Ik ga dus een nieuwe kopen met het volgende in mijn achterhoofd:
- Mijn electische klokthermostaat moet erin (kan ik fans gaan schakelen als de temp te ver oploopt.
- er moet ruimte zijn om in de nabije toekomst waterkoeling te plaatsen.
- voeding moet hoog in de kast geplaatst zijn.
Waar het mij dus nu om gaat is dat ik een kast heb waar niet alleen ruimte in heb, hij moet ook stil worden.
Het stil maken ga ik op een aantal manieren doen, daar heb ik PVC-buis voor nodig wat ik morgen pas kan kopen.
Ik ben van plan om een aantal inlaten te maken aan de voorkant, zodat er lucht aangezogen kan worden voor mijn:
- processor (AMD TB 850@950)
- Asus V7100 32MB
- Harde schijven (2x Maxtor waarvan 1x 20GB en 1x 40GB)
Het gaat mij erom die spullen te koelen met lucht, en wel op een zodanige manier dat het weinig geluid produceerd.
Dit ga ik dus met die PVC-buizen oplossen door naar elk onderdeel een buis te leiden die lucht aanvoerd, en een buis erachter die het weer afvoerd.
Dit kost mij wel een paar fans om dit te kunnen realiseren, die ga ik ook zometeen halen.
Maar omdat dit alles gesloten gebeurt blijft het stil.
Ik ben de afgelopen dagen een beetje aan het experimenteren geweest met fans die ik in een buis had gepropt, en later in een kast had gedaan.
Eerst gewoon in een kast gelegd, daarna liet ik ze lucht van buiten aanzuigen.
Dit was zo stil dat ik besloten heb om dit met mijn PC te doen.
Ik weet dat het idee wat vreemd over zal komen bij de meeste mensen, maar ik ben er van overtuigd dat dit lekker stil zal worden.
Hoe staan jullie hier tegenover?
Zeg wat je er van vind, misschien kunnen jullie nog wat advies geven.
Ik ga dus een nieuwe kopen met het volgende in mijn achterhoofd:
- Mijn electische klokthermostaat moet erin (kan ik fans gaan schakelen als de temp te ver oploopt.
- er moet ruimte zijn om in de nabije toekomst waterkoeling te plaatsen.
- voeding moet hoog in de kast geplaatst zijn.
Waar het mij dus nu om gaat is dat ik een kast heb waar niet alleen ruimte in heb, hij moet ook stil worden.
Het stil maken ga ik op een aantal manieren doen, daar heb ik PVC-buis voor nodig wat ik morgen pas kan kopen.
Ik ben van plan om een aantal inlaten te maken aan de voorkant, zodat er lucht aangezogen kan worden voor mijn:
- processor (AMD TB 850@950)
- Asus V7100 32MB
- Harde schijven (2x Maxtor waarvan 1x 20GB en 1x 40GB)
Het gaat mij erom die spullen te koelen met lucht, en wel op een zodanige manier dat het weinig geluid produceerd.
Dit ga ik dus met die PVC-buizen oplossen door naar elk onderdeel een buis te leiden die lucht aanvoerd, en een buis erachter die het weer afvoerd.
Dit kost mij wel een paar fans om dit te kunnen realiseren, die ga ik ook zometeen halen.
Maar omdat dit alles gesloten gebeurt blijft het stil.
Ik ben de afgelopen dagen een beetje aan het experimenteren geweest met fans die ik in een buis had gepropt, en later in een kast had gedaan.
Eerst gewoon in een kast gelegd, daarna liet ik ze lucht van buiten aanzuigen.
Dit was zo stil dat ik besloten heb om dit met mijn PC te doen.
Ik weet dat het idee wat vreemd over zal komen bij de meeste mensen, maar ik ben er van overtuigd dat dit lekker stil zal worden.
Hoe staan jullie hier tegenover?
Zeg wat je er van vind, misschien kunnen jullie nog wat advies geven.
edit:
V7100 van meer geheugen voorzien.
V7100 van meer geheugen voorzien.