Toon posts:

K7S5A + pci gezeik

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus gisteren een ECS K7S5A gekocht.
Ik heb in mijn pci sloten 2 netwerkkaarten , een terratec dmx geluidskaart en een pctv rave tv kaartje.

Het probleem is dat als ik windows 98se opstart en er komt te staan nieuwe hardware gevonden dat ik dus gelijk een blauw scherm krijg met foutmeldingen , zowel bij de geluidskaart als bij de tvkaart.

De netwerkkaarten zijn goed geinstalleerd en die gaven geen problemen.

Verdere systeem is: 256mb ddr , thunderbird 1000 .

Weet iemand een oplossing , anders kan ik geen tv kijken :'(

Verwijderd

Haal dat teratec kaartje er is uit.
Heb heel veel gezeik gehad het het zelfde kaartje.
Wou niet in mijn msi bord, vast loopers.
Zelfs alleen met dat kaartje er in ging het niet.
Heb hem geruild met een andere comp die hier staat en daar deed ie het wel.
Vergeet ook niet in de bios van de ecs het geluid uit te schakelen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hem er al uit gehaald , hij wil gewoon niet , ik had het onboard geluid uitgeschakelt.

Maar die geluidskaart boeit me minder als die tv kaart , die moet het echt gaan doen.

Die tvkaart is geinstalleerd maar dit staat er bij apparaatbeheer: "Na een poging dit apparaat te starten , reageert windows niet meer . Windows doet geen nieuwe poging meer.

Onder windows ME deed die kaart het ook nooit , echt vaag.

Verwijderd

Heb je je OS wel opnieuw geinstalleerd?

Verwijderd

Topicstarter
Ja , alles is opnieuw geinstalleerd , het rare is dat die netwerk kaarten het wel doen , maar die geluidskaart en tvkaart niet.

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:25

OgWok

U.N.C.L.E.

Geef wat meer info. BV in welk slot zit welke kaart ( merk & type). Wat zegt W98 over de IRQ's.

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Verwijderd

Topicstarter
Na mijn agp kaart , zijn er 2 sloten vrij , dan komt de tvkaart en dan 2 netwerkkaarten. hij gebruikt irq 11 .

De geluidskaart heb ik er maar ff uitgehaald en de onboard sound aangezet.

Ik zie nou net dat mijn netwerk kaarten ook irq 11 gebruiken , maar er staat niets over conflicten.

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Alle kaarten eruit behalve AGP. Drivers deinstallen, dan de TV kaart erin en drivers installeren en kijken of alles ok gaat. Dan een netwerkkaart erin, drivers installeren en kijken of het goed gaat. OK? Volgende netwerkkaart erin etc.
Dus stap voor stap opbouwen, ben je vanmiddag tenminste van de straat >:)

Verwijderd

Topicstarter
Dat gaat wel ff duren ja :)

Ook mijn usb controller dingen gebruiken allemaal irq 11 , mischien dat dat er iets mee te maken heeft.

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Wel nog een tip. Doet een van de kaarten na het installeren van de drivers vervelend, gebruik dan een ander PCI slot en probeer opnieuw. Sommige kaarten vinden het niet leuk IRQ te sharen. PCI slot 5 & 6 zijn geshared met een ander PCI slot, staat als het goed is in de mobo manual.
Heb eens zitten stoeien met een systeem dat na inbouw van een PCI modem als bagger draaide; 2 andere PCI sloten geprobeerd en opgelost. Suc6

Verwijderd

Probeer de agp in de bios eens op 1x te zeten staat standaart op 4x

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:22

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op zondag 23 september 2001 11:32 schreef OgWok het volgende:
Sommige kaarten vinden het niet leuk IRQ te sharen. PCI slot 5 & 6 zijn geshared met een ander PCI slot, staat als het goed is in de mobo manual.
Grr!! Heb nu die manual voor me liggen (ook PVTV Rave problemen en SBLive DOS emulatie die het niet doet door IRQ conflicts) maar er staat dus NIETS in over interrupts :(

Mobo is niet langzamer dan een ASUS van 2x zo duur, maar in de manual merk je het verschil ;(

Heeft iemand zelf uitgezocht welke sloten geshared zijn? Zo ja zou een post hier erg nuttig kunnen zijn.

Oslik blyat! Oslik!

• Termi
  • Laatst online: 20:46
Het is toch altijd zo :
AGP en pci 1 zijn geshared
pci 2 en pci 3 zijn geshared
pci 4 en pci 5 zijn geshared
amr en usb/Audio-onboard zijn misschien geshared :?

Verwijderd

Topicstarter
Update , Geluidskaart werkt nu wel , maar de tv kaart blijft flippen , als ik hem wil installeren kreeg ik elke keer een mooi blauw scherm met fatale uitzondering op de bla blaat.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op zondag 23 september 2001 12:18 schreef Termin8or het volgende:
Het is toch altijd zo :
AGP en pci 1 zijn geshared
pci 2 en pci 3 zijn geshared
pci 4 en pci 5 zijn geshared
amr en usb/Audio-onboard zijn misschien geshared :?
Was het maar altijd hetzelfde. Jij beschrijft 1 mogelijkheid, maar wat je ook vaak ziet is:

AGP+PCI1
PCI2+USB(+audio)
PCI3 unshared
PCI4+5

en er zijn nog andere combinaties denkbaar. Meestal is er 1 unshared slot (2 of 3) en vaak eentje waar zowat alle onboard troep op gegooid wordt, maar precies wat waar zit...

Is dus niet standaard, vandaar de vraag.

Oslik blyat! Oslik!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ff tussendoor een gedachte: zowel die geluidskaart (terratec danwel sblive) als de PCTV willen unshared draaien. Dat gaat moeilijk zijn. Wanneer gaan Creative, Terratec en Pinnacle gewoon de PCI 2.0 standaard volgen en dus sharing toestaan? :(

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1