Toon posts:

bios opgraden oftewel flashe hoe?!?!?!?!!!!!!!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
mijn bios is zeer oud, wil het graag een upgrade geven, maar hoe doe ik dat kan je ook je oude bewaren in geval er iets mis gaat?! kunnen jullie mij dat uitleggen.
Bedankt!! :?

Verwijderd

Het ligt aan het moederboord.Ik heb een Abit KT7a en als de flash fout gaat kan ik de oude terug halen.

Voor mij om te flashen kan ik best naar dos gaan (gewoon booten met een w98 bootdisk) en dan run ik een exe file de flashing gaat automatis.

99% van de tijd gaat de flashen normaal maar het kan soms je moederboord nuken..Dan als je self niet meer de oude of nieuwe bios kunt flashen moet je je mobo naar de winkle bringen..
Normaal staat er altijd een readme bij de bios die je wilt gebruiken om te flashen met precies hoe en wat je moet doen..
Gewoon zoeken op je mobo website voor de nieuwste bios.Pas op dat je de goede gebruikt..

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Verplaatst naar [forum=7] :).

• superbikkel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-05 09:49
Begin er niet aan als je niet weet hoe het werkt, straks heb een kapot mainboard. Vraag het ff aan iemand die wel weet wat ie doet.

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:50

Richard

Kuru Kuru Kururin

Op zondag 23 september 2001 11:47 schreef superbikkel het volgende:
Begin er niet aan als je niet weet hoe het werkt, straks heb een kapot mainboard. Vraag het ff aan iemand die wel weet wat ie doet.
Inderdaad, begin er niet aan, anders krijg je dit soort gevallen (Uit een ander topic)
Ik heb een lucky star K7VAT mamaplaat, en ik zou graag een bios update willen doen omdat ie elke als ik 3dmark 2000 wil proberen na ong. 5 à 10 secondes vastloopt. Dus ik denk laat ik eens een nieuwe bios proberen. Ik had al een MSI biosje geprobeerd maar die wordt niej ondersteund. Dus iemand een idee??
:P ROFLOLPIMP

20*350ZO45°

• ThaDude
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:33

ThaDude

Hang Loose

Ik zal eerst een gaan zoeken welk mobo je hebt. Hierna kijken op de website van je mobo of er zowiezo een nieuwere versie uit is...

Op deze website staat vast helemaal beschreven hoe je moet flashen :)

We're machines just like everything else in nature. (gasloos sinds 01-10-2020, WP: SW75YAA/ERSD-VM2D, DJG WPS 300, 18 hp CPC, 11,1 kWp

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 25-08 11:13
lol :D

BIOS flashen stelt op zich niet veel voor, maar ik zat er ook tegenaan te hikken (het kan natuurlijk misgaan), toch maar gedaan en in een paar tellen klaar (en een liter zweet armer ;)). Staat wel in de readme van de flash of in de handleiding van je moederbord. Houd je daar strikt aan, en gebruik een diskette die zeker weten goed is.

Flickr | Lego collectie

• Stropdas
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-07 20:06

Stropdas

Insert subtitle here

Op zondag 23 september 2001 11:54 schreef TAG_Speedy het volgende:
lol :D

BIOS flashen stelt op zich niet veel voor, maar ik zat er ook tegenaan te hikken (het kan natuurlijk misgaan), toch maar gedaan en in een paar tellen klaar (en een liter zweet armer ;)). Staat wel in de readme van de flash of in de handleiding van je moederbord. Houd je daar strikt aan, en gebruik een diskette die zeker weten goed is.
toen mijn biosflessen niet goed ging heb ik m opgestuurd naar Intercom Mailorder (nu Gistron) en hebben ze de bios voor mij weer in orde gemaakt, koste me allen verzendkosten heen. Das toch wel goede service. Systeem bleef hangen tijdens het flessen

Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04

• BlubberZwijn
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-08 15:51
Het is bij mij ook goed gegaan!
Tis eigenlijk helemaal niet zo moeilijk gewoon flop erin opstarten en voila!
Je moet natuurlijk wel ZEKER weten dat je de goeie files hebt! >:)

Verwijderd

Bij de wat nieuwere moederborden is het mogelijk vanuit Windows te flashen. Dat maakt het een stuk makkelijker, hoef je ook niet meer te goochelen met diskettes in Dos e.d. Maar ook hier geldt: ZEKER WETEN DAT JE DE FLASH FILE HEBT DIE BIJ JOUW MOEDERBORD HEBT! Als je een verkeerde flashfile gebruikt kan je je hele moederbord naar de knoppen helpen.

• fortitudo
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-06-2024
Kijk op de site van jou moederbord. Bij ASUS staat een klein maar goed verhaal hoe je het bij hen moet doen. Bij jou zal het wel niet veel schelen maar moet even op jou eigen site van jou moederbord kijken.

laterz
Pagina: 1