Virus informatie & programmeren

Pagina: 1
Acties:
  • 221 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• T.T.
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-01 14:13

T.T.

Sowieso

Topicstarter
Ik ben geinteresseerd in de gedetailleerde werking van virussen. Misschien dat ik zelf ook en keer een poging wil doen, maar dat doet er nu niet toe.

Waar kan ik informatie vinden over virussen? Het liefst sites met source code (+commentaar) van verschillende virussen (in verschillende talen)
Desnoods een "how to" virus programmeren op een wat hoger niveau.

Search in GOT leverde niets op, en op google ook al niet. Toch weet ik zeker dat ik sites ben tegengekomen ooit....

Ik zie een aantal negatieve reacties, van mensen die niet hebben begrepen wat ik met deze post wil bereiken. Ik wil dus leren hoe virussen werken, het lijkt me dat de beste manier om dat te doen, naar de source te kijken is. In de toekomst wil ik misschien testen of ik dat ook kan, maar zoals al werd opgemerkt: schrijven of in het wild uitbrengen is iets HEEL anders!!
AUB ook geen "lame" links naar generatoren van virussen, daar zit ik niet op te wachten. (of ik moet die gaan decompilen om te kijken hoe virussen gemaakt worden. Lijkt source bekijken van een virus toch veel makkelijker :))

Nog even voor iedereen met negatieve reacties: lees voortaan iets beter het topic.... En ga niet bij het woord "virus" direct moord en brand gillen |:(

* T.T. thanks edwinv voor zijn replys. Jij snapt tenminste wat ik bedoelde :)

• Narf109
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:56
Hoe maak ik een virus in drie delen:

1. Vraag op GoT waar je een 'virusmaakprogramma' kan vinden
2. Start programma en druk op de 'maak virus' toets
3. stuur hem naar al je vrienden

|:( |:( |:( |:( |:( |:(
* Narf vind deze post maar zielig

Verwijderd

Op zondag 23 september 2001 03:46 schreef Narf het volgende:
Hoe maak ik een virus in drie delen:

1. Vraag op GoT waar je een 'virusmaakprogramma' kan vinden
2. Start programma en druk op de 'maak virus' toets
3. stuur hem naar al je vrienden

|:( |:( |:( |:( |:( |:(
* Narf vind deze post maar zielig
WTF is er zielig aan het willen leren van hoe verschillende soorten virussen werken? Jouw reply is totaal niet waar de topicstarter op zit te wachten.
Waarschijnlijk wil hij inderdaad een virus maken, maar zeker niet met een kit, hij wil gewoon weten hoe zoiets in elkaar zit. IMHO een zeer interessant onderwerp.

Ik zal ff kijken of ik nog wat nuttige links heb.

Verwijderd

Verslik me een beetje op dit gedeelte:
Misschien dat ik zelf ook en keer een poging wil doen, maar dat doet er nu niet toe.
dat doet er dus wel toe..

• Narf109
Misschien dat ik zelf ook en keer een poging wil doen
Ik zie virusmakers als mensen die andermans eigendommen beschadigen, dus VANDALISTEN :(

Verwijderd

Op zondag 23 september 2001 03:49 schreef edwinv het
volgende:

Ik zal ff kijken of ik nog wat nuttige links heb.
Dit en dit zijn wellicht nuttige startpunten.

Edit: post zag er een beetje vreemd uit.

• Narf109
Op zondag 23 september 2001 04:02 schreef edwinv het volgende:

[..]
sjeez, en jij zit te mekkerren over een Canal+ decoder en je post zelf gewoon 2 links naar virus howto's :r :r

Verwijderd

ja een kilo peren weegt ook minder dan een kilo veren.

Verwijderd

Ik zie virusmakers als mensen die andermans eigendommen beschadigen, dus VANDALISTEN :(
Hangt er natuurlijk wel van af of hij besluit het virus te releasen. Als hij in een contained environment een virus wil ontwikkelen als vingeroefening dan is daar imo niets mis mee. Jammer genoeg blijft het daar vaak niet bij :(

Om toch nog een beetje on-topic te zijn: van zo'n beetje alle grote viri de laatste tijd is de source code wel ergens te vinden. Bekijk die eens. Of edit eens een wat ouder assembly virus.

Verwijderd

Op zondag 23 september 2001 04:05 schreef Narf het volgende:

[..]

sjeez, en jij zit te mekkerren over een Canal+ decoder en je post zelf gewoon 2 links naar virus howto's :r :r
Van een Canal+ decoder vraag ik me af of het legaal is, ik weet niet zeker of het dat wel of niet is.
Een virus maken is toch zeker niet illegaal (op GoT)? Pas als je een virus maakt en het gaat verspreiden ben je fout bezig.
Ik vergelijk het met bijvoorbeeld MP3 en DivX, een 'backup' van een CD/DVD maken mag best (en het daar over hebben op GoT ook), als je ze maar niet ter beschikking stelt aan derden.

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-09 12:16

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Op zondag 23 september 2001 04:05 schreef Narf het volgende:

[..]

wat doe je nou lomp? als hij een virus wilt maken dat wilt hij een virus maken en daar is verder helemaal nix mis mee, mits hij er voor zorgt dat dat virus wat ie maakt niet de wijde wereld intrekt.
Ik heb zelf ook ooit eens een virus gemaakt op een van de buitenwereld afgesloten system, en ik moet zeggen: er is niets leukers dan zien hoe je eigen virus met success andere bestanden/computers infecteerd. Je moet alleen wel de nodige maatregelen treffen om het virus stop te zetten en er voor te zorgen dat het nergens anders belandt

En om even terug te komen op dat het vandalisten zijn: een virus is niet per definitie schadelijk, dus die opmerking van jou is ook onzin

.edit: typo

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Verwijderd

en zo meet iedereen met twee maten.

Kan opzich geen kwaad maar vaak loopt het uit de hand en worden anderen er weer de dupe van.

• Narf109
Op zondag 23 september 2001 04:10 schreef OiSyN het volgende:

[..]

...er is niets leukers dan zien hoe je eigen virus met success andere bestanden/computers infecteerd...
en dan denk jij dat de maker het virus in zijn contained environment laat zitten... ?

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Op zondag 23 september 2001 04:14 schreef Narf het volgende:

[..]

en dan denk jij dat de maker dat virus het in zijn contained environment laat zitten... ?
ik heb dat gedaan ja, dus ik neem aan dat anderen dat ook kunnen. :(

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

en als ie iemand opzettelijk wilt besmetten kan ie net zo goed een bestaand virus nemen, dan is ie sneller klaar

• Narf109
Op zondag 23 september 2001 04:15 schreef OiSyN het volgende:

[..]

ik heb dat gedaan ja, dus ik neem aan dat anderen dat ook kunnen. :(
jij misschien wel ja, maar die vele anderen niet :(

ik schrijf zelf ook software en het maken van een compleet nieuw virus kost aardig wat tijd, maar er zijn van die gasten die een bestaand virus nemen en daar 2 regels code in aanpassen en verspreiden :(

Verwijderd

Valt me wel op dat er gelijk allerlei niet PW'ers beginnen te ouwehoeren hiero. Virusen (naja de assembly virusen dan, de vbscript achtigen is meestal weinig orginaliteit in te vinden) zijn stukjes kunst die helaas maar door weinig mensen gewaardeerd/begrepen worden. Tevens is het vervaardigen van virussen *NIET* illegaal. Het (opzettelijk) versprijden ervan wel. Ik raad je aan een diskmag van 29A er bij te pakken daar staan meestal wel wat aardige artikeltjes in om je opgang te helpen...

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Op zondag 23 september 2001 04:22 schreef Narf het volgende:

[..]

jij misschien wel ja, maar die vele anderen niet :(

ik schrijf zelf ook software en het maken van een compleet nieuw virus kost aardig wat tijd, maar er zijn van die gasten die een bestaand virus nemen en daar 2 regels code in aanpassen en verspreiden :(
ik weet dat die gasten er zijn, maar om T.T. gelijk af te zeiken omdat ie een virus wilt maken is natuurlijk reinste discriminaliteit
ik bedoel, hij wilt wat info over virussen, en jij begint m gelijk af te zeiken, dat slaat toch nergens op :?

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Op zondag 23 september 2001 04:22 schreef Yarvieh het volgende:
Valt me wel op dat er gelijk allerlei niet PW'ers beginnen te ouwehoeren hiero. Virusen (naja de assembly virusen dan, de vbscript achtigen is meestal weinig orginaliteit in te vinden) zijn stukjes kunst die helaas maar door weinig mensen gewaardeerd/begrepen worden. Tevens is het vervaardigen van virussen *NIET* illegaal. Het (opzettelijk) versprijden ervan wel. Ik raad je aan een diskmag van 29A er bij te pakken daar staan meestal wel wat aardige artikeltjes in om je opgang te helpen...
het goeie ouwe dos-tijdperk, (zucht) :z

• Narf109
Op zondag 23 september 2001 04:24 schreef OiSyN het volgende:

[..]

ik weet dat die gasten er zijn, maar om T.T. gelijk af te zeiken omdat ie een virus wilt maken is natuurlijk reinste discriminaliteit
ik bedoel, hij wilt wat info over virussen, en jij begint m gelijk af te zeiken, dat slaat toch nergens op :?
Ik begrijp de nieuwsgierigheid van T.T. wel (had ikzelf ook), maar 'dat ie zelf een poging wou doen' schoot bij mij in het verkeerde keelgat.

Verwijderd

Op zondag 23 september 2001 04:26 schreef OiSyN het volgende:
het goeie ouwe dos-tijdperk, (zucht) :z
Jah *zucht*.... :z valt me op dat er bijna geen mags meer zijn ook, alleen 29a lijkt nog actief, klassiekers als vlad, 40hex,codebreakers zijn allemaal gestopt... :'(

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Op zondag 23 september 2001 04:31 schreef Yarvieh het volgende:

[..]

Jah *zucht*.... :z valt me op dat er bijna geen mags meer zijn ook, alleen 29a lijkt nog actief, klassiekers als vlad, 40hex,codebreakers zijn allemaal gestopt... :'(
hugi is er ook nog
http://www.hugi.de

Verwijderd

hugi is een demoscene mag geen viri mag toch!? :?

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Op zondag 23 september 2001 04:35 schreef Yarvieh het volgende:
hugi is een demoscene mag geen viri mag toch!? :?
oh ik wist niet dat die mags die jij noemde allemaal viri mags waren :)

Verwijderd

Blijf ik es een keer ontopic, ga jij het weer verzieken ;)

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

sorry, het spijt me, ik zal het nooit meer doen ;( :)

als ie die virus af heeft kunnen we m wel benchmarken *D

• Engineer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-05 00:03

Engineer

Software

Ik wil ook even kotsen hoor:
Op zondag 23 september 2001 03:35 schreef T.T. het volgende:
Ik ben geinteresseerd in de gedetailleerde werking van virussen. Misschien dat ik zelf ook en keer een poging wil doen, maar dat doet er nu niet toe.

Waar kan ik informatie vinden over virussen? Het liefst sites met source code (+commentaar) van verschillende virussen (in verschillende talen)
Desnoods een "how to" virus programmeren op een wat hoger niveau.

Search in GOT leverde niets op, en op google ook al niet. Toch weet ik zeker dat ik sites ben tegengekomen ooit....
:r :r :r |:( |:( :(

• wasigh
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

in het boek "Steel dit computerboek". Staan zeker wat interressante artikelen & links. Verder is een virus een programma zoals geen ander programma en moet je eerst bedenken wat je wilt dat het doet. En daarvanuit bepalen wat je moet leren.

Bijvoorbeeld je wil een virusschrijven dat alle bestanden met als inhoud: nazi, racisme, hitler, jodenhaat, terrorisme, extreem rechts, centrum democraten van een systeem verwijderd (op zich een nobel doel :))

Wat moet je dan kunnen:
-> zorgen dat het onzichtbaar uitgevoerd word: uitzoeken hoe een exe uitgevoerd word
-> zorgen dat het zich verspreid op de computer waardoor het meer mogelijkheden heeft te overleven: uitzoeken hoe je een exe of com aan moet passen zodat ie jouw code uitvoerd
registeren dat een bestand besmet is
-> zoeken van bestanden met keywords: het zoeken van bestanden, verwijderen indien noodzakelijk. Registreren dat je bestand bezocht hebt,
-> 1 of andere methode om onzichtbaar te blijven: daar zit een stuk creatieviteit in.

Virusschrijven is imo niet :r het verspreiden wel. Het is een creatieve en veel kennis eisende hobby. (en dna heb ik het niet over viriiKit's downloaden :r)

Verwijderd

er is een nieuwsgroep alt.comp.virus.source-code
Een paar mensen van de [SLAM] groep komen daar af en toe, nml Raid en Pax.
Pax postte onlangs dat hij bezig was met slam#5 zine.
Op coderz was een zine en Gigabite was bezig met nr 2, helaas is coderz stilgelegd onder druk van Matrix.

Het is een kwestie van de juiste key words in google vinden.

Het nadeel van deze zines is dat ook al verspreid de auteur ze niet actief, door deze zines komen ze toch beschikbaar aan anderen die er minder scrupeles op na houden.

Pax liet ze alleen aan vertrouwde vrienden zien en toch is er eentje in the wild terecht gekomen.
Gigabite verstuurde ze naar mcAfee en was apetrots op de writeup die ze van haar werk publiceerden.

Persoonlijk vind ik virus schrijven tijd verspilling, ik leer er liever over en post advies waar dat nuttig kan zijn.

Maar ieder zijn meug. :)

• T.T.

T.T.

Sowieso

Topicstarter
Ik ben ook weer wakker, zal ik dus ook ff reageren. Ik heb nog niet alles kunnen lezen, maar bedankt voor de informatieve reacties.

Inderdaad, een virus schrijven is iets volkomen anders dan eenvirus loslaten, en dat was ik dus helemaal niet van plan. Ik vind het gewoon interessant en wil kijken of ik dat eventueel ook zou kunnen.

Ik wil ook absoluut geen "virus-generator" want dat is vrij zwak, en is ook mijn doel niet. Mijn doel is om te leren hoe een virus gemaakt wordt, niet om op een erg "lame" manier er een te genereren!!

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-09 21:55

Gerco

Professional Newbie

Ik heb een linkje naar een groot archief van virus sourcecode, ik ben alleen wat huiverig om dat hier te posten omdat dat iedereen met een assembler er kwaad mee kan doen.

Als je het wilt hebben, moet je me even op ICQ contacten.

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

• The - DDD
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-09 16:40
Meer respect voor deze topic starter graag!!

Als hij gewoon een viri wou maken had hij wel een toolkit gedownload. Sommige van deze programma's maken namelijk betere virussen dan menig asm-er in elkaar kan draaien.

Op zich is informatie erover verzamelen niet erg, echter hoe je het toepast, dat is wat anders. Het is een gevoelig punt, virussen. Maar euhm hoe denk je dat echte hackers onderandere werken? Die werken ook regelmatig met virussen die een trojan planten op het doel systeem. Beveiliging is nog altijd het makkelijkste van de binnenkant te doorbreken.

Zijn er natuurlijk ook crackers die dit doen, maar cracken is niet tof.

Verder, als je een goeie firewall hebt en een goeie scanner, waar maak je je dan druk om? Er komen nog maar weinig nieuwe virussen bij die echt vernieuwend zijn en dus gevaarlijk.

• Infinitive
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-09 17:21
Als je goed zoekt zul je op GoT ergens de source code van code-red tegenkomen (tenmiste, de gedecompileerde versie). Iemand heeft ooit eens een link ernaar gepost (ik dacht _grum ofzo).

Success, maar geen stoute dingen doen he >:)

(Virus source-code is altijd leuk om te lezen, behalve van die I_love_jou dingen).

Iemand die leert hoe virussen werken zal ook een goede kennis op (moeten) doen van zijn omgeving (platvorm/hardware), en dat is toch zeker een pluspunt.

putStr $ map (x -> chr $ round $ 21/2 * x^3 - 92 * x^2 + 503/2 * x - 105) [1..4]

• wasigh
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

Op zondag 23 september 2001 13:48 schreef Infinitive het volgende:

Iemand die leert hoe virussen werken zal ook een goede kennis op (moeten) doen van zijn omgeving (platvorm/hardware), en dat is toch zeker een pluspunt.
En dat is precies de reden dat ik het stimuleer. Kennis is nooit fout. Hoe je het gebruikt kan wel fout zijn.

Maar dat is geen reden om het iemand niet te laten leren.

Verwijderd

Valt me wel op dat de "standaard pw-lui" er geen problemen mee hebben, en lui die 'm schijnbaar uit de active topics gepikt hebben ofzo allemaal lopen te kotsen en bleren, wat zijn wij pw'ers toch een tollerant volkje >:)

Verwijderd

Op zondag 23 september 2001 14:05 schreef Yarvieh het volgende:
Valt me wel op dat de "standaard pw-lui" er geen problemen mee hebben, en lui die 'm schijnbaar uit de active topics gepikt hebben ofzo allemaal lopen te kotsen en bleren, wat zijn wij pw'ers toch een tollerant volkje >:)
PW'ers zien de schoonheid van een goed virus in.

• wasigh
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

Op zondag 23 september 2001 14:05 schreef Yarvieh het volgende:
Pw-ers zijn niet snel bang ;)
We bekijken het van de Programmeurs-kant en wie wil er nou niet beroemd worden met een Mooi virus?

Zij zien alleen de destructieve kant..

Maar als iemand een virus zou maken die al de computers van de Taliban zou laten crashen, staan ze vooraan om te juichen.
In dit informatie tijdperk, worden oorlogen ook op internet uitgevochten. En het begrip kennis is macht is meer waar dan ooit.

Als ik door mijn kennis goede doelen kan steunen. Dan zal ik dat niet laten. Maar dan moet ik wel de mogelijkheid hebben kennis op te doen. En ik vind dat andere mensen ook die mogelijkheid moeten hebben.

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

* ACM hoeft zeker niet te vertellen dat een aantal mensen in dit topic zich niet al te netjes gedragen?

We zitten hier in Programming & Webscripting.
Het maken van een virus (een echte, niet zo'n vb-outlook-exploit-geval) is een 'goede' programmeer ervaring.

Ik zal jullie er verder maar niet mee vervelen dat T.T. de persoon is met wie ik dit schreef.

• Grum
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Op zondag 23 september 2001 13:48 schreef Infinitive het volgende:
Als je goed zoekt zul je op GoT ergens de source code van code-red tegenkomen (tenmiste, de gedecompileerde versie). Iemand heeft ooit eens een link ernaar gepost (ik dacht _grum ofzo).

Success, maar geen stoute dingen doen he >:)

(Virus source-code is altijd leuk om te lezen, behalve van die I_love_jou dingen).

had je toch bijna me nick goed ;)

[topic=195078/1/25]

alstu :)

Verwijderd

Op zondag 23 september 2001 14:19 schreef edwinv het volgende:

[..]

PW'ers zien de schoonheid van een goed virus in.
Ik ken een hoop ontwerpers die een voorbeeld zouden kunnen nemen aan vecna, de bedenker van de hubris archtectuur.
Hij heeft de hubris dropper geschreven en daarmee een worm die zichzelf update en uitbreid met nieuwe plugins.

Spanska heeft er een plugin voor geschreven, de spiraal die de user gewoon verteld dat er wat aan de hand is en wel met een symptoom die een user gewoon niet kan missen zodat iedereen die ze om advies vragen meteen weet wat het is.

Je moest eens weten hoeveel relevante informatie users voor zich houden.

Het valt me op dat er relatief weinig echt vernietigende virussen of wormen zijn.

Verwijderd

Als je sources zoekt ik heb er genoeg, van assembler tot pascal mail me maar ff en dan stuur ik je wel ff wat (zoveel je wilt) toe...

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Op zondag 23 september 2001 06:39 schreef hdd het volgende:
Ik wil ook even kotsen hoor:
[..]

:r :r :r |:( |:( :(
en dat noemt zich 3l33t h4x0r (profile) (en nog op een lame-manier geschreven ook... als je dan toch bezig bent is het 1337 h4x0r)

zielig... :|

.edit: ACM, je hebt gelijk, :-r weggehaald

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Zullen we allemaal de :-r smilie maar achterwege laten ?

Dat gekots en geflame heeft echt geen nut.
Als na deze post de thread nog niet de goede kant op gaat, laat ik T.T. wel een nieuwe openen en gaat deze op slot.

• T.T.

T.T.

Sowieso

Topicstarter
Thanks, gelukkig zie ik dat de meerderheid het toch met me eens is dat virussen interessante programma's zijn. Dat punt kan denk ik wel gesloten worden ;)
Oftewel: graag alleen inhoudelijke replys : "waar is informatie te vinden".

Ik heb van Gerco en via die andere links al een berg informatie. Dat ga ik eerst maar eens doornemen. Tegelijk een beetje Assembly leren enz.

btw, wasigh
Hey! It compiles! Ship it!
Lekker van toepassing op dit topic :) :) :)

Verwijderd

dit is een link voor assembly
http://webster.cs.ucr.edu/index.html veel plezier ermee :)
Pagina: 1