CCFL voedingsmodule rookt en vonkt

Pagina: 1
Acties:

• dyna18
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-07 14:36
Ben vandaag bezig geweest met mijn onafgemaakte casemod van CampZone, maar daar ging blijkbaar iets mis met het installeren van CCFL...

De voeding van CCFL stond namelijk zwaar te roken en te vonken :(
Om precies te zijn, 1 van die zwarte buisjes (condensator?).

Ik heb er op gelet dat er geen draden los contact maakten, en dat ook de voeding op plastic stond...
Ook heb ik volgens mij geen fout gemaakt met het aansluiten van de draden.

Enig idee hoe dit misgegaan zou kunnen zijn?
Komt dit vaker voor dat de voeding kapot gaat?

------
ff off-topic verder over de casemod...
Heb een mooi raampje van plastic glas in de zijkant zitten in de vorm van het Unreal logo. Verder zit aan de bovenkant van mijn kast een zware fan die 6000 rpm kan
(gehaktmolen >:))

Op de voorkant heb ik 2 verlichte switches (rood) en een potmeter om de fan zachter te kunnen laten draaien.

Bedoeling is dat dus een blauw ccfl lampje boven het logo komt te hangen.

Als alles af is, zal ik wel foto's posten... Nu heb ik alleen nog maar pics van een onverlicht raampje (wel gaaf Unreal logo).

• Harry
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-12-2024
Ik weet niet hoe gevoelig die inverters ervoor zijn, maar je hebt de + en de - niet stiekum omgedraaid?

Ik ben geen electronica bekende (ik doe gewoon wat en 9 van de 10 keer gaat 't goed (just my luck)...

BMW 535D

• dyna18
Op het blokje zat een rood en een zwart draadje...
Ik heb de zwarte aan een zwarte voedingsdraad gebonden en de rode aan een gele voedingsdraad....

Voeding moest op 12V aangesloten worden dacht ik (toch?).

• Harry
Hmz,

Da's vreemd... verrotte CCFL inverter ben ik bang... gevalletje DOA ;)

Gewoon mee teruggaan (zou ik wel doen tenminste)

BMW 535D

• dyna18
DOA?

Teruggaan is lastig...
Heb hem aangeschaft op de workshop op CampZone Lan.
Die werden geleverd door OC-Shop, maar OC-Shop levert naar eigen zeggen helemaal geen CCFL spullen :?

Maar nog ff over dat zwarte ding... Iemand een idee wat dat is, en of het gerepareerd kan worden?
(of moet ik gewoon voor 25 piek een nieuwe aanschaffen (inclusief verzendkosten :()

• Harry
Op zondag 23 september 2001 01:58 schreef dyna18 het volgende:
DOA?

Teruggaan is lastig...
Heb hem aangeschaft op de workshop op CampZone Lan.
Die werden geleverd door OC-Shop, maar OC-Shop levert naar eigen zeggen helemaal geen CCFL spullen :?
Hmz, da's knap lastig en vreemd dat de OC-shop vervolgens meld dat ie ze niet heeft...
Maar nog ff over dat zwarte ding... Iemand een idee wat dat is, en of het gerepareerd kan worden?
(of moet ik gewoon voor 25 piek een nieuwe aanschaffen (inclusief verzendkosten :()
Afbeeldingslocatie: http://www.hatho.nl/bay/Foto%2014.jpg

die bedoel je? 't enige dat ik kan achterhalen is dat d'r 125aC op staat... maar die moet wel bij de locale electronica boer te halen zijn...

BMW 535D

• P5ycho
  • Laatst online: 13:36
en anders kan ik je er wel een opsturen (een module) tegen een kleine vergoeding... heb namelijk per ongeluk blacklight CCFL doormidden getrokken bij het verrijden van mijn kast. (stomstom, ik weet het)gelukkig heb ik 2 CCFLs.

12x 280Wp ZO, 9x 280Wp + 8x 465Wp ZW, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

• dyna18
Dat zwarte rondje onder die vel oranje weerstand (links van de rechter rode draad), die loopt te vonken en te roken.

• dyna18
Psycho, als die het nog doet, zou dat idd heel erg mooi zijn. Neem ff contact met me op via mail ofzo

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:34
Een transistor dus ...

waarschijnlijk wel te vervangen door een bc547 oid

Repareren doe je zo.

Verwijderd

[kan het niet laten]

kun je dat ding niet aan een of andere indiaan verkopen, die is er reteblij mee want da's een hoop minder werk als steeds met zo'n stokkie te draaien om een fikkie te maken

ps. van het geld koop je een nieuwe inverter.

[/kan het niet laten]

meestal ploffen die condensators al je ze omgepoold hebt dus misschien zit ie er verkeerd op of heb je toch zelf iets niet helemaal goed gedaan

succes

• bugs
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-06-2024

bugs

www.bugs.nl

Het lijkt me dat je 'm wel goed aangesloten hebt. Weet je wel dat je die dingen nooit aan mag zetten als je er geen buisje op aangesloten hebt? Anders zou hij wel eens kunnen gaan vonken. :)

Celeron(cd0) 1000@1000,1.80V ASUS P2B-S Rev 1.03 BIOS 1014 beta 1a, 256@222,100Mhz/AMD k6-III+ 450@550,2.0V ASUS P5A-B rev 1.03 BIOS 1010, 256Mb@222,100Mhz

• P5ycho
  • Laatst online: 13:36
check je mail of icq me

12x 280Wp ZO, 9x 280Wp + 8x 465Wp ZW, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

• dyna18
Op zondag 23 september 2001 09:35 schreef roalte.nl het volgende:
[kan het niet laten]

kun je dat ding niet aan een of andere indiaan verkopen, die is er reteblij mee want da's een hoop minder werk als steeds met zo'n stokkie te draaien om een fikkie te maken
[/kan het niet laten]
En hoe komt zo'n indiaan aan 12V?
Op zondag 23 september 2001 12:59 schreef bugs het volgende:
Het lijkt me dat je 'm wel goed aangesloten hebt. Weet je wel dat je die dingen nooit aan mag zetten als je er geen buisje op aangesloten hebt? Anders zou hij wel eens kunnen gaan vonken. :)
Nee wist ik niet, maar er zat dus wel een lamp op aangesloten (ik hoop dat die het nu nog wel doet :o)
Pagina: 1