Toon posts:

Netwerk problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een zeer groot probleem. Heb een netwerk aangelegd tussen 2 pc met een 10 mbit netwerk kaartje's met TCP kabel.

Volgens mij hebben we alles goed ingesteld.
Zelfde werkgroep verschillende op adres en subnetmask goed ingesteld, maar als ik nu de andere pc ping dan krijg ik 4x de melding van "Time out bij opdracht".

Iemand enig idee wat ik verkeerd heb gedaan of wat ik nog moet instellen. Heb de protocollen TCP/IP en IPX ingesteld NETBEUI heb ik uit staan.

Dus iemand enig idee, :( ik ben radeloos :(

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-08 08:52
Heb je zo'n cross-cable?

• Narf109
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-07 09:41
Op zondag 23 september 2001 01:00 schreef Iznogoud het volgende:
...met TCP kabel...
[zeurmode]
gebruik eens UTP kabel
[/zeurmode]

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08:29
branden de lampjes wel op de netwerkkaarten, zodat je weet of er echt verbinding is?

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

• Narf109
als je Netbeui icm File/Printersharing aan heb staan moet je igg wel contact hebben

Verwijderd

Topicstarter
Jah sorry TCP moest UTP zijn |:(
Heb geen idee wat een Cross kabel is dus dat weet ik niet.
Ik heb 2 lampje's op mun netwerk kaart zitten, een rode en een groene. De rode knippert constand maar de groene niet.

Dus please ik heb hulp nodig. :'(

• Rusty
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14-08 13:57
Ik weet niet wat die lampjes betekenen, maar klinkt alsof een cross link zou kunnen helpen.
Een cross link kabel is een utp kabel met een cross van de draadjes intern. Deze gebruik je als je bv. 2 pc's aan elkaar hangt als peer-to-peer netwerkje. Je kan het zien als je de stekkertjes naast elkaar houdt. Als de kleuren van de draadjes precies hetzelfde zitten heb je geen cross link, zitten ze anders heb je cross link.

3 x Marstek Venus 5.12KW V151. CT003 V114 en HW P1

• Narf109
Op zondag 23 september 2001 01:13 schreef Iznogoud het volgende:
Jah sorry TCP moest UTP zijn |:(
Heb geen idee wat een Cross kabel is dus dat weet ik niet.
Ik heb 2 lampje's op mun netwerk kaart zitten, een rode en een groene. De rode knippert constand maar de groene niet.

Dus please ik heb hulp nodig. :'(
als je groene LED niet aan staat dan heb je geen verbinding, als je geen hub gebruikt moet je idd een crosskabel (Afbeeldingslocatie: http://www.sassiessite.f2s.com/images/Smilies/utfsey.gif) hebben

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb denk ik dus geen cross kabel want de kleuren staan in dezelfde volgorde. Ik heb Netbeui en filesharing aan gezet. Maar nu is bij PC 1 een schijf gedeeld en bij PC 2 niet. Nu kijk ik bij Netwerk omgeving en daar op PC 2 en daar zie mijn eigen pc staan en op PC 1 vind hij niks.

Dus als ik geen cross kabel heb moet ik er een hub tussen zetten?

• Narf109
Op zondag 23 september 2001 01:26 schreef Iznogoud het volgende:

Dus als ik geen cross kabel heb moet ik er een hub tussen zetten?
ja maar een crosskabel is goedkoper dan een hub...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al een hub geleend. Die heb ik er nu ook tussen staan en nu brand bij PC 2 de groene en de rode en bij PC 1 ook. Alleen bij PC 1 doet het Netwerk omgeving niet.

Bij pc1 en pc2 zijn allebij een schijf gedeeld. Alleen bij pc2 staan de beide pc's in het netwerk omgeving. Dus watvoor instellingen zijn wij vergeten te doen.

We zijn al een stukje verder alleen nu nog het laatste gedeelte. Wie heeft de goude tip :)

• Narf109
Op zondag 23 september 2001 01:34 schreef Iznogoud het volgende:

We zijn al een stukje verder alleen nu nog het laatste gedeelte. Wie heeft de goude tip :)
zorg dat alle setting van PC2 ook in PC1 staan (duh)

Verwijderd

Topicstarter
En als we dat nou ook al hebben dan?
We hebben alles van PC1 er weer af gegooit.
Client en protocollen etc. Dus wat klopt er niet.

Het werkt nog niet |:(

Verwijderd

Topicstarter
PC2 heeft wel toegang tot PC1 maar niet andersom.
Op PC2 had ik BlackIce opstaan maar die heb ik gedeinstalleerd. Dus ik draai nu geen Firewall meer.

Ik ben echt radeloos. Heb hulp nodig :'(

• GGS_VR6
  • Niet online

GGS_VR6

Oranje!

Bel het Rode Kruis ;)

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Verwijderd

Topicstarter
Heb al geprobeerd en ze zeiden

"U kunt beter de hulp van mede tweakers vragen die hebben er meer verstand van." :P

Even serieus. Wie kan mij helpen?

• Narf109
ff mezelf quoten...
Op zondag 23 september 2001 01:06 schreef Narf het volgende:
als je Netbeui icm File/Printersharing aan heb staan moet je igg wel contact hebben

Verwijderd

Een pc krijg je pas te zien in de network neighbourhood als op deze pc file and printersharing ingeschakeld is.

Tevens is het zo dat het een 15 minuten kan duren voordat een pc in de network neighbourhood opduikt, dit omdat Windows slechts eens in de 15 minuten controleert of de Network Neighbourhood nog up to date is...

Kijk gewoon of je met pc1 pc2 kan pingen en andersom, als dat werkt dan is alles ok...

Verwijderd

Topicstarter
Het pingen wil dus niet want dan krijg je de melding van

Timeout bij opdracht.

We hebben allebij dezelfde instellingen en dezelfde OS en dezelfde spellen.

En heb Netbeui en filesharing hebben we al aan staan en dat heeft iets geholpen voor. PC 2 vind PC 1 en zijn eigen wel in Netwerk omgeving. Alleen PC 1 kan zichzelf niet vinden op het netwerk omgeving en kan PC 2 niet vinden. |:(

Waar ligt het probleem aan? heb al verschillende kabel geprobeerd. Heb al verschillende hub poorten geprobeert maar niks werkt. Heb geen flauw idee wat we meer kunnen doen.

Ik heb hulp nodig. Word een beetje gek hier :r

Dus HELP!!!!!

• Creep
  • Laatst online: 20-08 09:41
ten eerste: gebruik geen NETBEUI maar tcp/ip als je een hub gebruikt.
gooi alles in je netwerkproperties weg en begin opnieuw:
-client for microsoft networking
-netwerkkaart installeren
- tcp/ip installeren
-file en printersharing installeren

2 op eenvolgende ip's gebruiken, dus 192.168.0.1 en 192.168.0.2, biede subnetmask 255.255.255.o meegeven

share op beide pc's een directory of schijf delen en rebooten die handel.

na ongeveer 15 minuten zouden de 2 pc's elkaar moeten zien.

test ook even of beide netwerkkaarten werken met commandline winipcfg.
en ping elkaar eens

Wie de geschiedenis niet kent, is gedoemd ze te herhalen.

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 14:06

Tachyon

pop the glock

Zucht. Hoe moeilijk kan het zijn :? Om te beginnen: over welk OS hebben we het hier eigenlijk? Als de drivers van de netwerkkaarten goed geinstalleerd zijn doe dan het volgende:
Installeer eens uitsluitend TCP/IP als protocol, icm Client voor Microsoft netwerken. Geef PC1 het IP 192.168.0.1 en PC2 192.168.0.2. Beide PC's subnetmask 255.255.255.0. Gooi alle passwordlists weg (*.PWL in de Windows-dir). Reboot. Kijk of je de andere PC kunt pingen. Zoniet: er is iets mis met je kabels/setup. Zoja: zet file/printersharing aan en zorg dat werkgroep hetzelfde is op beide PC's. Eigenlijk kan er niet zo gek veel fout gaan.

edit:
Creep is sneller dan ik...

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

• dhm00
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-08 21:37
Vergeet de werkgroep niet :)

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 23 september 2001 02:58 schreef Creep het volgende:
ten eerste: gebruik geen NETBEUI maar tcp/ip als je een hub gebruikt.
gooi alles in je netwerkproperties weg en begin opnieuw:
-client for microsoft networking
-netwerkkaart installeren
- tcp/ip installeren
-file en printersharing installeren

2 op eenvolgende ip's gebruiken, dus 192.168.0.1 en 192.168.0.2, biede subnetmask 255.255.255.o meegeven

share op beide pc's een directory of schijf delen en rebooten die handel.

na ongeveer 15 minuten zouden de 2 pc's elkaar moeten zien.

test ook even of beide netwerkkaarten werken met commandline winipcfg.
en ping elkaar eens
Ok dit hebben we gedaan maar nu wil hij bij PC1 geen file en printersharing installeren. |:( Blijven de instellingen hetzelfde voor coax? of zou dit ook niet helpen?

Het werkt nog steeds niet :'(

• Creep
  • Laatst online: 20-08 09:41
kijk eerst eens op de machines elkaar kunnen pingen.
Als dat lukt is er in ieder geval connectie.

welke foutmelding krijg je als je op pc1 file en printersharing wil installeren ?

probeer gewoon alles nog een keer uit je netwerkprops te verwijderen en begin op pc1 opnieuw.

Je kan coax proberen maar je file en printersharing probleem zal blijven bestaan en coax maakt meer kapot dat utp goed kan maken *D

Wie de geschiedenis niet kent, is gedoemd ze te herhalen.

Pagina: 1