Toon posts:

[MB] Bestaat dit Mainboard?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zit de hele avond al te zoeken op Asussite, Supermicro en Abitsites.... Staan veel mooie borden, maar ik kan het bord wat ik wil eigenlijk niet vinden.....
Ik wil graag dual CPU gaan draaien. Welke CPU ben ik nog niet uit, maar ik wil Tualatin als optie houden. P4 wordt het iig niet.
Verder heb ik 4x 61,5 Gb maxtor schijven die ik normaal wil gebruiken voor opslag, en 2 20Gb Ibm schijven die ik in ide raid0 wil zetten.
Het bord moet dus ide-raid hebben. Scsi schijven wil ik nog niet aan ivm financien..

Het bord moet dus hebben:
Dual CPU,
IDE-Raid
Tualatin compatible.
min. 5 PCI sloten.
Overklokken hoeft helemaal niet..

Het bordje waar mijn oog op gevallen is :
Abit VP6 (geen tualatin :( )

Iemand suggesties en/of op- of aanmerkingen?

• hetnet
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-12-2021
Ben de tulatin S die dual, kan draaien ook nog niet tegen gekomen, in de prijzlijsten.
Zal ook wel niet niet in de gewoone handel komen denk ik.

• Freez
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-08 10:13
die vp6 heb ik ook, en is een lekker mobo'tje en misschien dat er een flash komt ofzo voor de tualatin

Verwijderd

de iwill dvd266Ru, net uit in de states,met DDr en via 266T chipset, oke maar met w.s stabiliteitskuren wegens ami raid en wellicht over een tijdje hier, verder de tyan 230T, met Via 133T chipset, is revisie van de aloude via apollo pro..
misschien later nog een acorp 815 b step revisie.. maar max 512 mb..ehmm dat is het wel nu
heel jammer want intel gaat w.s een Celeratin uitbrengen een celly op core van tualatin, die dual kan draaien , itt celly 2, en celly op p3 basis.
dingen lopen ook lekker koel , en oc'en goed daardoor..
maar ja de p4 push, en dure tualatin Server versie, en prijszetting van intel ontmoedigen iedereen, de mobo fabrikanten incluis om verdere R&D te stoppen in dual gebeuren..
blijven over de dvd266Ru en tyan 230T...
Lijken me toffe boardjes
GreetzSimon

Verwijderd

Topicstarter
He simon, bedankt voor je info. Ik heb de bordjes even opgezocht en ze zien er inderdaad cool uit!!!

Had net de hele manual uitgeprint en toen ik het plaatje zag kwam ik erachter dat er geen AGP op het TYAN bordje zit... Da's eigenlijk wel de bedoeling.

De Iwill lijkt wel zo wat ik zoek eigenlijk, alleen kan ik nergens een leverancier cq prijs vinden....
Heb tot op heden altijd asus gehad...
Heeft asus geen borden voor dual Tualatin, ide-raid en AGP?
Of kan ik beter even wachten tot er meerdere chipsets voor Tualatin uitkomen van meerdere fabrikanten? Moet ik Iwill en Tyan op hetzelfde niveau plaatsen als Asus? Of richten zij zich op een ander marksegment?

Verwijderd

Op zondag 23 september 2001 01:03 schreef Freez het volgende:
die vp6 heb ik ook, en is een lekker mobo'tje en misschien dat er een flash komt ofzo voor de tualatin
een coppermint-t is geen tualatin, een echte tualatin heeft een andere pin lay-out, en daar kan een bios flash niks aan veranderen

Verwijderd

damnit

Verwijderd

Topicstarter
De Tyan heeft dus wel agp...
Er zijn 2 versie van de 230T
de 2505 en de 2507
De bijbehorende tekst is alleen een beetje onduidelijk.

Op de specs van de 2507 staat op het plaatje van het MB duidelijk een AGP slot, en volgens mij ook een IDE-RAID controller...
Alleen die IDE-RAID controller kom ik nergens in de specs tegen onder het plaatje...

Op de 2505 zit dus geen AGP, maar staat weer wel die IDE-RAID vermeld en ook onboard LAN enzo....

Iemand die precies weet hoe dit zit?
Simon? (lol)
Pagina: 1